تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه‌موقت كاشان: خواستاربرگزاري كنگره جهاني معرفي‌فاطمه زهرا (س) شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه‌موقت كاشان: خواستاربرگزاري كنگره جهاني معرفي‌فاطمه زهرا (س) شد
امام جمعه موقت كاشان خواستاربرگزاري كنگره جهاني براي معرفي وشناساندن حضرت فاطمه زهرا (س) در جهان شد.

حجت‌الاسلام "علي احتشام" درخطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته كاشان در مسجد حبيب بن موسي (ع) اين شهر گفت: درحالي كه دردانه كوثرنبوي حضرت فاطمه زهرا (س) از گنجينه‌هاي مشترك بين شيعه و سني است، كنگره ، سمينار و يا همايش جهاني براي معرفي اين بانوي بزرگ اسلام برگزار نشده است.

وي از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان گنجينه بي‌بديل خلقت الهي نام برد و اظهار داشت: بي‌بي‌دو عالم حضرت صديقه زهرا (س) كسي بود كه در عرش الهي مانند بقيه معصومان به رازگويي و رازمداري شهرت داشت.

خطيب نماز جمعه كاشان از "شور محوري" در هياتهاي مذهبي انتقاد كرد و گفت: هياتهاي مذهبي و به ويژه هياتهاي ولايتي بايد با پرهيز از شور محوري به سمت "شعور محوري" گام بردارند.

وي تصريح كرد: درحالي كه مي‌توان از هياتهاي مذهبي بهترين بهره را برد و مردم بيشترين حضور را دارند، به جاي آنكه راه، روش، منش و سيرت حضرت فاطمه زهرا (س) براي مردم بيان شود،متاسفانه در برخي هياتها به‌برنامه‌هاي بيهوده پرداخته مي‌شود.

حجت‌الاسلام احتشام گفت: شور وقتي قداست پيدامي‌كند كه در راستاي شعور باشد و آن چيزي كه مورد رضايت ديني است، شعور محوري است.

وي يادآور شد: شور، عواطف و احساسات بايد زمينه شعور نسبت به مقام منيع و بلند مرتبه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) فراهم كند.

وي در بخشي از خطبه‌ها، تكيه محكم به خداوند تبارك و تعالي و اعتماد به مردم را دو ويژگي مهم و بي‌بديل حضرت امام خميني (ره) ذكر كرد و گفت: امام راحل در توحيد نظري و عملي به جايي رسيده بود كه تكيه محكم به خدا و قدرت حق در او موج مي‌زد.

امام جمعه موقت كاشان افزود: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اعتماد به مردم را به عنوان سرمايه‌اي مي‌دانست كه مي‌تواند از دين ، مكتب و گنجينه‌هاي امامان معصوم دفاع كنند.

وي با اشاره به‌برخي مشكلات اقتصادي مردم از جمله خاموشي اخير و گران شدن برنج و چاي ، گفت: مسوولان اگر نمي‌توانند كاري انجام دهند بايد مردم را توجيه كنند.

وي از مسوولان خواست پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه به جاي سخنراني ، پاسخگوي سوالات مردم باشند و آنها را در برابر جو گرانيهاي اخير توجيه كنند. ك/‪۲‬ ‪۶۰۷ /۵۶۲‬
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن