تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل رسانه هاي غربي در مورد تغيير لحن رسانه ها و سياستمداران آمريكايي در قبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تحليل رسانه هاي غربي در مورد تغيير لحن رسانه ها و سياستمداران آمريكايي در قبال ايران
خبرگزاري آريا- لحن آمريكايي ها در قبال ايران تند تر شده است و بعضي از نشريات آمريكايي و غير آمريكايي اين تغيير لحن را معنا دار عنوان كرده اند.

به گزارش سرويس سياسي آريا به نقل ازسايت برونمرزي؛ اينفورميشن كليرينگ هاوس در مقاله اي در مورد اين تغيير لحن هشدار داده است؛ آريا بدون قضاوت در مورد صحت يا عدم صحت تهديدات آمريكا جهت اطلاع سياستمداران و نخبگان اين مطلب را منتشر مي كند:

برغم گزارش اطلاعات ملي امريكا مبني بر آنكه ايران هيچگونه فعاليت هسته اي نظامي نداشته است ، دولت بوش براي پيشبرد اهداف و سياستهاي خود در خاورميانه در پي بهانه جويي و زمينه سازي براي برخورد نظامي با ايران است . گروه جنگ طلب در دولت امريكا به رهبري ديك چني معاون رئيس جمهور مي كوشد با فشار بر بوش پيش از پايان يافتن دوران رياست جمهوري او وي را وادار به رويارويي نظامي با ايران كند.

ستيزه جويانه ترين مواضع و اتهاماتي كه واشنگتن عليه ايران بكار برده است نشان مي دهد كه فرصت براي صلح كه پس از انتشار گزارش اطلاعات ملي امريكا در 7 دسامبر مبني بر اينكه هيچ مدركي دال بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران وجود ندارد به سرعت به پايان خود نزديك مي شود . اين افشاگري كه با ارزيابي آژانس بين المللي انرژي هسته اي در 5 سال گذشته يكسان بوده است و چني به مدت يكسال از انتشار آن با اين اميد كه اين يافته ها تغيير كنند جلوگيري كرده بود روند شتابان حركت به سوي جنگي ديگر و جهنمي بالقوه در خاورميانه و جهان را كند كرد .

با اين حال به نظر مي رسد كه اردوگاه جنگ به رهبري چني مجدداً تجديد قوا كرده و به آرامي زمينه را براي جنگ پيش از آن كه بوش در ژانويه آينده قدرت را ترك كند آماده مي كند . سخنراني بوش در كنيسه اسرائيل در 15 ماه مي، بار ديگر كابوس جنگ جهاني را زنده ساخت و اوباما را به علت تمايل به گفتگو با ايران سرزنش كرد . اين سخنراني پس از آن صورت گرفت كه راديو ارتش اسرائيل به قصد امريكا براي حمله به ايران پيش از پايان رياست جمهوري جرج بوش اشاره كرده بود و زنگهاي خطر را در ميان طيف وسيعي از ناظران و تحليگران سياسي به صدا درآورده بود.

به گفته سرهنگ سام گاردينر ، كارشناس استراتژي هاي نظامي ، افزايش لفاظي هاي ضد ايراني دلالت بر قصد دولت امريكا براي جنگ با ايران را دارد . اين ديدگاه با افشاگري روزنامه نيويورك تايمز در آوريل درباره ايجاد غير قانوني فضاي سياسي از سوي پنتاگون از طريق رشوه دادن به تحليلگران نظامي همخواني دارد . طبق اين ديدگاه اين تحليلگران از طريق رسانه هاي گروهي براي دولت بوش همانند اسب تروا عمل مي كنند.

ميزان و گستردگي اتهامات عليه ايران كه پس از كناره گيري آدميرال فالول در ماه مارس به تدريج افزايش يافته است .« ايران تهديدي منطقه اي است » ( رايس 30 آوريل ) ،" كشتار سربازان زن و مرد امريكايي در عراق " ( گيت ، 29 آوريل ) ، " سياستي كه بالاترين مقام آن حكومت آن را پذيرفته است ( هيدن ، رئيس سيا ، 30 آوريل ) ، " مصمم به توليد سلاحهاي هسته اي " ( گيت ، 29 آوريل ) .

در ارتباط با استقرار نظامي گسترده در خليج فارس و درياي سرخ ، آدميرال مولن ، رئيس ستاد مشترك اين مسئله را يادآوري و اين موضوع را به ايران عنوان كرد كه پنتاگون براي اقدام نظامي احتمالي آماده مي شود . او در پاسخ به اين پرسش ها در ارتباط با ادعاهايي مبني بر اين كه نقش حكومت ايران در بي ثباتي عراق چيست پاسخ داد ، " هيچ نشانه اي وجود ندارد كه بتواند ثابت كند كه مقامات عاليرتبه ايران در بي ثباتي عراق نقش دارند ».

پاتريك كلاوسون و مايكل آيزنشات از موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن كه از شعبات اي پك است سرگرم متقاعد ساختن مردم غرب هستند كه حمله به ايران مي تواند از آن چه در حال حاضر اكثر كارشناسان فكر مي كنند موفقيت آميزتر باشد . اكنون مشخص شده است كه نه تنها امريكا مدركي در مورد اتهام مداخله ايران در عراق ارائه نداد ، بلكه آن اتهامات دروغين بوده است .

با كمك تبليغات قوي و بدون توجه به يافته هاي گزارش اطلاعات ملي و آژانس بين المللي انرژي اتمي ، اسرائيل ، امريكا و متحدان غربي اش مانند بريتانيا همچنان برنامه هسته اي ايران را در جهت توليد سلاحهاي هسته اي عنوان مي كنند. گزارش آژانس انرژي اتمي در ماه فوريه تمام موضوعات مهم درارتباط با برنامه هسته ايران را روشن ساخت كه ادعا مي شد مبناي گزارش پرونده ايران به شوراي امنيت و قطعنامه هاي متعاقب آن است . درخواست تعليق غني سازي درخواستي موقتي بوده است كه پيش از روشن شدن اين موضوعات صورت گرفته بود . بنابراين ادامه درخواست تعليق غني سازي غير قابل توجيه است . دكتر البرادعي ، رئيس آژانس بين المللي اتمي در 7 مي، تائيد كرد كه جامعه بين المللي هيچ مدركي از نظامي بودن ماهيت برنامه هسته اي ايران ندارد .

ايران در بسته پيشنهادي خود براي مذاكرات سازنده با گروه 1+5 كه در تاريخ 13 مي در شوراي امنيت ملي ارائه كرد پيشنهاد مي كند كه شركتهاي بين المللي براي غني سازي اورانيوم در كشورهاي مختلف از جمله ايران تشكيل شود . اين بسته جامع و همكاري در زمينه هسته اي و فن آوري هسته اي صلح آميز شامل زمينه هاي امنيت بين المللي و امنيت انرژي ، خلع سلاح هسته اي ، ضد تروريسم ، ضد مواد مخدر ، اقتصاد و تجارت ، حفاظت از محيط زيست ، دموكراسي و عدالت اجتماعي مي شود .

بسته پيشنهادي ايران بر نياز به همكاري و احترام متقابل تاكيد مي كند و نگرش تهديد آميز و غير سازنده امريكا و انگلستان را رد مي كند . سرجان تامسون ، ديپلمات سابق بريتانيا از بسته پيشنهادي ايران استقبال كرد و شكست سياستهاي فعلي غرب نسبت به ايران را يادآور شد./
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن