تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802809784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خورشيد خردادهاي انقلاب.../ شهدا: ما مي‌رويم تا راه تو بماند حضرت آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: خورشيد خردادهاي انقلاب.../ شهدا: ما مي‌رويم تا راه تو بماند حضرت آفتاب
از شهيد اسلامي كه در وصيت‌نامه‌اش از همه مي خواهد امام خميني را چون نگين انگشتري در ميان خود بگيرند تا شهيد عبدالرضا عليخاني كه مطمئن است آگاهانه فرياد حسين زمان اش را لبيك‏گفته است همه راه خود را مي دانسته اند و اطمينان داشته اند كه همانند مهدي رجب بيگي كه در وصيش مي نويسد: " مى‏رويم تا خط امام بماند، خطى كه از ابراهيم آغاز شده و در تداوم سرخ خويش‏ با دست‏هاى پاك محمد و على به قلب پرشور امام امت رسيد تا رنجبران زمين را ازجور حكومت قابيليان برهاند" رفتند تا راه امام بماند و ما ...


به گزارش ‏باشگاه جواني برنا، در دوران انقلاب و جنگ تحميلي كلام نوراني امام (ره) آنچنان تسلي بخش و حجت بود كه مردم با جان و دل آن را در هر دموبازدمخود حس مي‌كردند و تلاش مي كردند كه به آن جامه عمل بپوشانند. اما امام در نگاه شهيداني كه جان خود را در دست گرفتند و براي حيات انقلاب و اين مرز و بوم جلوي توپ و تانك رفتند جايگاهي بس متفاوت تر از ديگران داشت... كافي است تا در ميان وصيت‌نامه شهدا تورقي بكنيد تا عشق به امام (ره) را در زلال ترين شكل ممكن و در آن لحظه‌هاي شهادت حس كنيد؛ عشقي كه سرمنشاء اش جز عشق به خدا نمي تواند باشد.

فرقي نداشت كه اين شهدا اهل كجا بودند، چند كلاس سواد داشتند و... فقط مهم اين بود كه در مهمترين نوشته زندگي شان كه قرار بود بعد از سفر از اين دنيا به دست خانواده شان برسد بهترين و والاترين كلام ها به امام (ره) تعلق مي گيرد و همواره از رهبرشان با نام "حسين زمانه"، "نگين انگشتري"و " نجات دهنده" ياد مي كنند...

دردي است درد غربت...

تعدادي از شهدا همان ابتداي وصيتشان را با نام امام مزين مي كردند نامي كه كه روزي شنيدنش لرزه بر اندام كاخ نشينان مي انداخت. شهيد محمد جواد مهرجردى يزدى در وصيت نامه اش مي نويسد:

"سلام و درود بر تو اى آزاد مرد، درود ما بر تو اى حامى مستضعفان، درود برتو اى درهم شكننده بت‏ها وبتكده‏ها، سلام بر تو اى رهايى دهنده امت از قيداستعمار، درود بى‏پايان ما بر تو اى خمينى، رهبر امت"

بهگزارش برنا، مهدي باكري نيز در وصيت نامه اش مي گويد: "سلام بر روح خدا، نجات دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم وستم، عصر كفر و الحاد،‌عصر مظلوميت اسلام وپيروان واقعي اش. عزيزانم شبانه روز بايد شكرگزار خدا باشيم كه سرباز راستين صادق اين نعمت شويم و بايد خطر وسوسه هاي دروني و دنيا فريبي را شناخته و بر حذر باشيم كه صدق نيت و خلوص در عمل ،تنها چاره ساز است"

اما براي شهيد محمد جهان آرا ديدن رنج ها و ناراحتي هاي امام بيش از هر چيز ديگر سنگيني مي كرد. بطوري كه بخش وسيعي از وصيت نامه او به درد دل با امام(ره) اختصاص دارد. جهان آرا در وصيت نامه اش اين گونه با رهبرش نجوا مي كند:

"و تو اي امامم! اي كه به اندازه تمام قرنها سختي ها و رنج ها كشيدي از دست اين نابخردان خرد همه چيزدان! لحظه لحظه اين زندگي بر تو همچون نوح، موسي و عيسي و محمد (ص) گذشت. ولي تو اي امام و اي عصاره تاريخ بدان كه با حركتت، حركت اسلام را در تاريخ جديد شروع كردي و آزادي مستضعفان جهان را تضمين كردي. ولي اي امام كيست كه اين همه رنجها و دردهاي تو را درك كند؟! كيست كه دريابد لحظه اي كوتاهي از اين حركت به هر عنوان، خيانتي به تاريخ انسانيت و كليه انسان هاي حاضر و آينده تاريخ مي باشد؟ اي امام! درد تو را، رنج تو را مي دانم چه كساني با جان مي خرند، جوان با ايمان، كه هستي و زندگي تازه ي خويش را در راه هدف رسيدن حكومت عدل اسلامي فدا مي كند. بله اي امام! درد تو را جوانان درك مي كنند، اينان كه از مال دنيا فقط و فقط رهبري تو را دارند و جان خويش را براي هدفت كه اسلام است فدا مي كنند."

"اي امام تا لحظه اي كه خون در رگ هاي ما جوانان پاك اسلام وجود دارد لحظه اي نمي گذاريم كه خط پيامبر گونه تو كه به خط انبياء و اولياء وصل است به انحراف كشيده شود. اي امام! من به عنوان كسي كه شايد كربلاي حسيني را در كربلاي خرمشهر ديده ام سخني با تو دارم كه از اعماق جانم و از پرپر شدن جوانان خرمشهري برمي خيزد و آن، اين است؛ اي امام! از روزي كه جنگ آغاز شد تا لحظه اي كه خرمشهر سقوط كرد من يك ماه بطور مداوم كربلا را مي ديدم هر روز كه حمله دشمن بر برادران سخت مي شد و فرياد آنها بي سيم را از كار مي انداخت و هيچ راه نجاتي نبود به اتاق مي رفتم، گريه را آغاز مي كردم و فرياد مي زدم اي رب العالمين بر ما مپسند ذلت و خواري را..."

به گزارش برنا، درك ويِژگي هاي امام (ره) براي بسياري از مردم عادي سخت بوده و هست اما دست نوشته شهدا نشان مي هد كه چگونه در زير آتش سنگين دشمن در جبهه‌هاي حق عليه باطل، با نگاهي ژرف كلام امام (ره) را درك كرده اند و به آن پاسخ داده اند.

شهيد محمد مهدى مازنى در وصيتنامه اش به مادر خود چنين مي گويد: "مادر جان... اكنون همان صداى هل من ناصر ينصرنى از گلوى قلب تپنده ملت‏يعنى «حسين زمان‏» بيرون آمده و... اين آرزوى شما بود كه در ركاب حسين‏باشيم، ما آرزوى شما را برآورده خواهيم كرد."

از سوي ديگر سيد مرتضي آويني، سيد شهيدان اهل قلم نيز در وصيت نامه اش نوشته است:

"وجود امام خمينى و بركات آن را تنها كسانى مى‏توانند حقيقتا درك كنند كه درجست و جوى تاريخ تحول باطنى انسان‏هاى كره زمين كه خاستگاه تحولات ظاهرى، اجتماعى و اقتصادى و سياسى حيات او نيز هست، به تاريخ انبياء رجوع مى‏كنند، هم آنانند كه در وصف امام خمينى مى‏گويند: او بت‏شكنى ديگر از تبار ابراهيم‏بود"

اما سردار شهيد روح الله شكورى در وصيت نامه اش پيمان با امام و آرمانهاي انقلاب را عالي ترين نكته نوشته‌اش مي داند و مي نويسد:

"اين بنده حقير خدا نيز با امام امت ميثاق بسته‏ام و به او وفادارم، زيرا كه او به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندين‏بار تكه‏ام بكنند و يا زنده بگورم كنند، دست از وظيفه‏ام كه همان‏وفادارى به اسلام و قرآن و امام عزيز، و نابودى دشمنان اسلام است‏بر نخواهم داشت"

شهيد محسن الشريف نيز در وصيت‌نامه‌اش مي نويسد: "اماما، من پيام شما را شنيدم و چون جز خون خويش چيزى‏نداشتم، آن را نثار اسلام نمودم، باشد كه با خون ناقابلم بتوانم‏گامى مثبت‏براى اسلام عزيز بردارم برادران مومنم، بايد انقلاب حسينى را دنبال نماييم تا انقلاب‏حسينى استقرار داشته و انقلاب مهدى(عج)برسد. همانطورى كه ياران‏حسين شهيد شدند تا انقلاب خمينى پابرجا بماند، ما نيز بايد شهيدشويم تا اين انقلاب به انقلاب حضرت مهدى(عج)متصل شود. و هميشه‏پشتيبان امام خمينى و در مسير سيل امت و انقلاب اسلامى باشيد و از ولايت فقيه و نظام جمهورى اسلامى حمايت كنيد و براى نابودى‏تمام ابر شيطانها به نداى «هل من ناصر ينصرنى‏» امام لبيك‏بگوييد و عاشقانه همچون شهداى ديگر روانه شهر شهادت شويد و تاآخرين قطره خون مبارزه نمائيد..."

عشق به رهبر تا انتهاي وسعت دلها

ذكر نام و ياد امام خميني(ره) براي شهيدان حدو مرز نمي شناسد. عشق به رهبر در وجود شهيداني سردار ها تا نوجواناني كه هنوز طعم نوجواني را نچشيده، رهسپار جبهه هاي جنگ شده اند زبانه ها مي كشد...

بنا بر اين گزارش، شهيد رضا پناهي كه بيشتر از 12 سال نتوانست سنگيني تن كوچكش را بر روح بزرگش تحمل كند و با اصرار، پدر و مادر خود را راضي كرد تا سرانجام در دوازدهمين سال زندگيش ابدي شود. وصيتنامه اش را قبل از اعزام مخفيانه در نواري ضبط كرد و در گوشه اي پنهان؛ در اين وصيت نامه ضبط شده آمده است:

"هدف من از رفتن به جبهه اين است كه، اولاً به نداي "هل من ناصر ينصرني" لبيك گفته باشم و امام عزيز و اسلام را ياري كنم و آن وظيفه اي را كه امام عزيزمان بارها در پيامها تكرار كرده، كه هركس كه قدرت دارد واجب است كه به جبهه برود، و من مي روم كه تا به پيام امام لبيك گفته باشم. آرزوي من پيروزي اسلام و ترويج آن در تمام جهان است و اميدوارم كه روزي به ياري رزمندگان، تمام ملتهاي زير سلطه آزاد شوند"

همچنين سردار شهيد طاهر اوجاقلو با تاكيد بر نام "رهبرم" عشق دروني اش را بيشتر نشان مي دهد و مي نويسد:

"آرى امام، كارى عظيم كرد. وى باعث‏شد دنيا از خواب بيدارشود و انسانيت را دوباره ياد آورد. "رهبرم" را تنها نگذاريد، هميشه از او تبعيت كنيد. مردم مسلمان! براى طولانى‏تر شدن عمرامام هر روز دعا كنيد و از عوض ما هم دعا كنيد ما تا وقتى كه‏زنده هستيم امام را دعا خواهيم كرد. در دنيا دو صف وجود داردصف باطل كه همان صف فرعون و شاه معدوم است. صف حق كه صف تمامى‏پيامبران و راه خمينى كبير است‏"

به گزارش برنا، براي شهيدان امام تنها يك رهبر انقلابي نبود كه فقط مختص زمان انقلاب باشد بلكه پيامبري بود از جنس زمان كه در هر دوره و زماني مي شد به علم و دانش او اتكا كرد و مسير را طي كرد. اين شهيدان امام(ره) را ادامه دهنده راه پيامبران مي دانستند پيامبراني كه در سخت ترين موقعيت ها با اتكا به قدرت الهي مسير روشن را به مردم نشان مي دادند...

در وصيت نامه شهيد نورعلى محمدى نژاد آمده است:

"حرف امام خمينى عين قرآن است و قرآن در حرف امام خلاصه مى‏شود، خونم كه به‏زمين مى‏ريزد گويد: اى مسلمين: اطاعت از امام، اطاعت از امام، اطاعت ازامام..."

حس غريبي است كه فردي بخواهد تمام آنچه را كه دوست دارد در تكه كاغذي براي عزيزانش به يادگار بگذارد. و در آن از زيباترين خاطرات و آرزوهايش بگويد آن وقت است كه ديگر دلها حكم راني مي كنند...

سردار شهيد سهراب اسماعيلى در وصيت نامه اش مي نويسد:

"اگر از آسمان خون ببارد اگر خون از دم شمشير بارد اگر ريگان هزاران ناو آرد اگر صدام، صدها لشگر آرد قسم بر نهضت پاك حسينى‏جدا هرگز نگردم از خمينى‏...مبادا تمرد و سرپيچى كنيد از امر ولى امرتان يعنى امام‏عزيز و خمينى كبير آن نفس قدسى، آن نائب بر حق مهدى(عج) آن‏اخوت، آن كليد وحدت، آن روح الهى، روح الله كه خداوند از شما سلب نعمت مى‏فرمايد"

روح شهدا چنان عظمت و بزرگي داشته است گاه از خود گله مندند كه چرا امام خميني (ره) را بيشتر نشناخته اند و در كلامش دقيق تر نشده اند.در وصيت نامه سردار شهيد عليرضا رجبى امده است:

"هيهات كه 20 سال از عمرم گذشت هنوز اندر خم يك كوچه‏ام. زيرا از نعمتهايى كه پروردگار به من داده سپاسگذارى نكردم وشرمنده‏ام و بيشتر از همه به نعمتهاى بزرگ خداوند ناسپاسى‏كرده‏ام و توفيق نيافتم آنطور كه بايد در گفتار امام و رهبر ومرجع تقليدمان، روح خدا، خمينى بت‏شكن تفكر كنم. و توفيق‏نيافتم كه بيشتر بشناسمش. افسوس و صد افسوس كه با او هم عصربودم ولى از ولايتش بهره‏اى نجستم‏"

از شهيد اسلامي كه در وصيت‌نامه‌اش از همه مي خواهد امام خميني را چون نگين انگشتري در ميان خود بگيرند تا شهيد عبدالرضا عليخاني كه مطمئن است آگاهانه فرياد حسين زمان اش را لبيك‏گفته است همه راه خود را مي دانسته اند و اطمينان داشته اند كه همانند مهدي رجب بيگي كه در وصيش مي نويسد: " مى‏رويم تا خط امام بماند، خطى كه از ابراهيم آغاز شده و در تداوم سرخ خويش‏ با دست‏هاى پاك محمد و على به قلب پرشور امام امت رسيد تا رنجبران زمين را ازجور حكومت قابيليان برهاند" رفتند تا راه امام بماند و ما ...

و البته كه رابطه ميان شهدا و امام را نميتوان در يك...در صدها گزارش هم مكتوب كرد؛ رابطه‌اي ميان پيامبر زمان و اصحابي كه عاشقانه روح پيامبرخاتم را در سيماي حضرت روح الله (رض) ديدند.

***

در باشگاه جواني برنا ثبت‌نام كنيد: [email protected]
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن