تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815942253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يزدي: امام خميني (ره) دين و سياست را در جامعه نهادينه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: يزدي: امام خميني (ره) دين و سياست را در جامعه نهادينه كرد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دبير شوراي عالي حوزه علميه قم گفت: حضرت امام خميني (ره) ثابت كردند آنچه امام معصوم مي تواند در اجرائيات انجام دهد، فقيه هم مي تواند انجام دهد.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، آيت‌الله محمد يزدي، رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم بابيان ابعاد مختلف دوران زندگي حضرت امام خميني (ره) بيان كرد: بعلت سن بالاي مرحوم آيت‌الله‌العظمي بروجردي، تنها درس دانشمند پرور در حوزه علميه قم، درس حضرت امام بود كه اكثر فضلاء و شخصيتهاي امروز از محصلين ايشان هستند.
وي افزود: حضرت امام ضمن اينكه مباحث علمي را تشريح مي‌كردند با مثالها و ذكر نمونه ها و استعارات، طلاب را با مباحث بيرون از حوزه طلبگي آشنا مي‌كردند.
اين استاد حوزه يادآور شد: مقام علمي، عرفاني، فلسفي، اخلاقي، شخصيتي، نحوه نشست وبرخاست و رفت و آمد حضرت امام خميني (ره) با طلاب و همه مردم درس زندگي بود.
آيت‌الله يزدي با اشاره به تبعيد حضرت امام به نجف اشرف و وضعيت تحصيلي طلاب حوزه علميه قم گفت: بعد از تبعيد حضرت امام به نجف، يك نوع پراكندگي درميان طلاب به وجود آمد كه بسياري به نجف رفتند و بعضي ها ازدرس و بحث فاصله گرفتند؛ ولي با پيامي كه امام خميني (ره) دادند مبني بر اينكه نبايد طلاب از حوزه خارج شوند، چون خواست دشمن است كه حوزه را متفرق و پراكنده كند، دوباره طلاب دور هم جمع شدند و مباحثات طلبگي رابه دستور امام خميني (ره) شروع كردند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه ،وي با بيان خاطراتي از مسائل سياسي و اجتماعي و مبارزاتي حضرت امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: در حوزه ها شرايطي ايجاد كرده بودند كه مردم خواهان روحاني دور از سياست اند، اما امام خميني (ره) بزرگترين كاري كه انجام دادند، اين تفكر را در حوزه وميان طلاب اصلاح نمودند.
دبير شوراي عالي حوزه علميه افزود: حضرت امام خميني (ره) بحث حكومت اسلامي را در نجف شروع و بحث دين وسياست را در جامعه نهادينه كردند وجدايي آن را خطري بزرگ دانسته و فرمودند، "سياست بدون دين به سوي سياستهاي غربي منحرف خواهد شد ودين، بدون سياست به سمت خرافه گرايي و انحراف از حقايق و دوري از معارف اسلامي كشيده خواهد شد.
آيت‌الله‌ يزدي يكي از رموز بقاي انقلاب اسلامي را اثبات امام خميني (ره) از يكي بودن، دين وسياست دانست وگفت: بايد روحا نيت مواظب باشندتا به عقب بر نگرديم وتفكر جدايي دين وسياست در ذهنها ريشه نگيرد وخيال نكنيم كه حكومت را ديگران اداره كنند كافي است.
رئيس جامعه مدرسين با اشاره به مباحث ولايت فقيه و نظر حضرت امام خميني (ره) اظهار داشت: بحث ولايت در تاريخ غيبت كبري مورد گفتگوي علما بوده، واكثر فقها از جمله حضرت امام خميني (ره) معتقدندكه فقيه همان مقام امام را دارد و همان طور كه امام در اجرائيات احكام اسلامي عمل مي كند، فقيه هم مي تواند مانند امام عمل كند
وي افزود: اگر فقيهي اعتقاد به ولايت فقيه ندارد به اين معني نيست كه او اعتقاد به اجراي احكام اسلامي ندارد بلكه به راه ديگري مانند امور حسبيه معتقدند و حضرت امام (ره) با مباحث ولايت فقيه اثبات كردند، آنچه امام معصوم مي تواند انجام دهد، فقيه هم مي تواند انجام دهد.
آيت‌الله يزدي با اشاره به فعاليت هاي حضرت امام خميني (ره) در زمان طاغوت گفت: سينماها مركز مراجعه جوانان بود كه نتيجه آن جز فساد و فحشاء چيز ديگري نبود، لذا امام به تعدادي از شاگردان دستور دادند در شهرهاي مختلف جلساتي تشكيل دهند و بحثهاي ديني و علمي جديد را مطرح نمايند.
وي افزود: مردم اصلا با مباحث سياسي آشنا نبودند و معتقد هم نبودند كه اين مسائل سياسي در كشور بازگو شود.
دبير شواري عالي حوزه با بيان خاطراتي از كلاسهاي دروس حضرت امام (ره) خاطرنشان كرد: حضرت امام خميني سطح علمي حوزه را بالا برد و درس اصول ايشان از شلوغ ترين درسها بود و امام نظرات برجسته اي كه در آن مسئله نوشته و يا تقرير از اساتيدي مانند آقا ضيا عراقي، مرحوم اصفهاني و يا مرحوم نائيني داشتند به آن اشاره مي‌كردند و براي اينكه رشد علمي شاگردان را بالا ببرند بعد از درس مي نشستند و از نزديك طلاب سوالهاي خود را مطرح مي‌كردند.
آيت‌الله يزدي با اشاره به نقش حضرت امام (ره) درامور زندگي طلاب گفت: نقش امام در حوزه قم در شرايطي بود كه آيت‌الله‌العظمي بروجردي مرجع منحصر بفرد و رئيس مطلق حوزه علميه قم بودند و با ورود فدائيان اسلام و سخنراني شهيد نواب صفوي، حوزه علميه درگير تنش سياسي شديد شد و تمام طلاب در يك شرايط جديد قرار گرفتند.
وي افزود: برخورد آيت‌الله‌العظمي بروجردي با فدائيان اسلام و ديدگاه حضرت امام در آن جريان، فضاي خاصي به وجود آورد كه بسياري از علاقمندان حضرت امام در آن فضا وارد جريان سياسي شدند.
دبير شوراي عالي حوزه به ملاقاتهايي كه درباريان طاغوت با حضرت امام خميني داشتند اشاره كرد و يادآور شد: هيچ وقت تاريخ نشان نداده كه امام بايكي از درباريان ملاقات خصوصي داشته باشد.
آيت الله يزدي از جمع آوري اسناد قانون اساسي به همت دبير خانه مجلس خبرگان رهبري خبر داد و گفت: يكي از امتيازات انقلاب اين بود كه رهبر انقلاب و حاميان آن پس از پيروزي به قانوني شدن آن توجه كردند و فورا قانون اساسي را تصويب كردند تا انقلاب بر اساس آن قانون اداره شود./01/120
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن