تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812664268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين ديدار رسمي احمدي نژاد با لاريجاني//گام اول دولت و مجلس هشتم براي حل مسايل كشور برداشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اولين ديدار رسمي احمدي نژاد با لاريجاني//گام اول دولت و مجلس هشتم براي حل مسايل كشور برداشته شد
خبرگزاري آريا- دكتر محمود احمدي نژاد رييس قوه مجريه و دكتر علي لاريجاني رئيس قوه مقننه با هم ديدار كردند.

به گزارش خبرگزاري آريا، بعد از ظهر روز دوشنبه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و علي لاريجاني رئيس مجلس پس از نشست مشترك در محل ساختمان مشروطه مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

محمود احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به اينكه آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس هشتم انتخاب شدند و راي قابل توجهي از نمايندگان گرفتند فكر مي كنيد تعامل بين دولت و مجلس چگونه خواهد بود؟ گفت: امروز به حمدالله آقاي لاريجاني در مسئوليت رياست مجلس محترم شوراي اسلامي مشغول به خدمت هستند و من امروز به اينجا آمدم تا به ايشان اين مسئوليت و اين فرصت را تبريك بگويم.

وي افزود: مجلس و دولت به طور مستمر با هم كار دارند و در واقع بايد به طور مشترك امور كشور را جلو ببرند. در بخش قانونگذاري، نظارت و مشورت و طراحي ها نقش مجلس نقش بسيار برجسته اي است.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: خوشبختانه در طول دوران بعد از انقلاب تعاملات، تعاملات سازنده اي بوده اما ما اميدواريم و اطمينان داريم كه انشاالله در اين مقطع بين دولت نهم و مجلس هشتم يك فصل جديدي از همكاري ها و همراهي ها در جهت خدمت بهتر به مردم و پيشبرد هر چه بهتر امور كشور رقم خواهد خورد.

علي لاريجاني در خصوص مهمترين اولويت همكاري مجلس و دولت اظهار داشت: ما تشكر مي كنيم از آقاي دكتر احمدي نژاد كه لطف كردند و به خانه ملت تشريف آوردند و ما اين را طليعه همكاري هاي نزديك بين مجلس و دولت مي دانيم كه انشاالله در طريقي كه سعادت كشور است اين همكاري ها هر چه گسترده تر شود.

وي افزود: مشي مجلس جديد اين است كه هر چه بيشتر بتواند در طريق حل مسايل اصلي كشور كمك حال دولت و قوه قضاييه باشد. آن طور كه من از افكار عمومي نمايندگان محترم دريافت كردم روحيه بانشاط و فكر تازه دارند و آمادگي دارند با طراحي و خلاقيت با دوستان دولت همكاري كنند.

رئيس مجلس خاطرنشان كرد: حضور آقاي دكتر احمدي نژاد در مجلس هم نشانگر اين است كه اين فكر عمق بيشتري هم در مجلس و هم در دولت خواهد داشت. در شرايط فعلي در مسايل طرح هايي كه در زمينه اقتصادي است مجلس مي تواند همفكري داشته باشد و كمك كند. همانطور كه آقاي احمدي نژاد گفتند مساله نظارت مجلس كه بعد ديگري از كار مجلس است مي تواند با مكانيزم هاي نوين صورت بگيرد و اين كمك كننده به دولت و ساير قوا است.

وي ادامه داد: ما اميدواريم از اين بستري كه فراهم شده اينگونه همكاري ها هر روز پر رنگ تر شود كه حتما به نفع كشور و ملت خواهد بود.

لاريجاني گفت: ما در اين جلسه با آقاي دكتر احمدي نژاد در مورد بعضي از مواردي كه ممكن است در زمينه هاي اجرايي اختلاف نظر بين دو قوه بوجود بيايد كه طبيعي هم است راهكاري را رايزني كرديم. مثلا در مورد بحث ابلاغ بودجه يك اختلاف نظري بين دولت و مجلس بود اما اينگونه مسايل به جاي اينكه تبديل به يك تشديد رسانه اي شود در كميسيون هاي مشتركي بحث شود. البته اين با حفظ حريم هاي قانوني وظايف هر دو قوه خواهد بود اما همانطور كه در پيام رهبر معظم انقلاب بود اين مي تواند با يك صميمتي براي حل مسايل همراه باشد.

احمدي نژاد در خصوص احتمال تجديد نظر در روابط با آژانس تصريح كرد: الان ضرورتي وجود ندارد اما هشدار مجلس هشدار بجايي بود كه مجلس مستحكم در دفاع از حقوق ملت ايستاده و اجازه نمي دهد كسي در ذهنش بگذرد كه اين حقوق را خدشه دار كند و موضع بسيار انقلابي بود.

رئيس مجلس افزود: برخي از مكانيزم هاي همكاري با دولت و مجلس و قوه قضاييه را داريم بر روي آن مي انديشيم و امروز فرصتي بود كه با دولت ببنيم به چه شكلي مي شود همكاري ها را در قالب نهادينه اي قرار داد.

وي افزود: ممكن است برخي مواقع اختلاف نظرهايي باشد و بعد از مدتي با برپايي نشست هايي حل شود اما اگر يك شكل نهادينه به خودش بگيرد مي تواند براي كشور مفيد باشد، ما دنبال چنين راه حل هستيم.

لاريجاني افزود: امروز بحث هايي در اين خصوص با آقاي احمدي نژاد صورت گرفت و بنا شد دنبال شود.

وي خاطرنشان كرد: البته بايد اين تذكر را تكرار كنم كه همانطور كه در پيام رهبر معظم انقلاب بود قواي مختلف هر كدام وظايفي بر طبق قانون اساسي دارند كه در آن چارچوب كار خواهند كرد. منتهي بسياري از مواقع در روش ها اختلاف نظر پيدا مي كند و تا آنجايي كه ممكن است با رايزني حل شود بهتر است و گرنه اساس همان وظايف قانوني هر قوه خواهد بود.

رئيس مجلس تصريح كرد: بنده اين روش هاي جديد را مفيد مي دانم براي اينكه در برخي مسايل ممكن است درك درستي از مساله نبوده كه باعث شده اختلاف بين دو قوه ايجاد شود.

وي تاكيد كرد: ما تلاش مي كنيم اختلافي بوجود نيايد و تا آنجايي كه ممكن است فرصت قواي مختلف متمركز شود روي موضوعات مهمي كه مربوط به حقوق و نيازهاي ملت است. اينها براي ما اساسي تر است ما از اين مجالات براي اين امور استفاده مي كنيم.

خبرنگاري پرسيد علاوه بر روساي قوا آيا شما با مجمع تشخيص مصلحت نظام هم هماهنگي هايي خواهيد داشت؟ كه لاريجاني در پاسخ گفت: من خودم عضو مجمع تشخيص مصلحت هستم و مشكلي ندارد. مجمع تشخيص دو وظيفه مهم دارد. يكي سياست هاي كلي نظام است كه در آنجا تدوين مي شود و جنبه مشورتي دارد و خدمت رهبر معظم انقلاب داده مي شود و يكي هم مباحثي است كه بين مجلس و شوراي نگهبان اختلاف هست آن موارد را هم بررسي مي كند.

وي افزود: ما در اين زمينه مشكلي نداريم و همكاري نزديكي در اين زمينه داريم.

رئيس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا شما موافق هستيد مشي فعلي پرونده هسته اي همين گونه كه هست دنبال شود يا اينكه خواهان تغييراتي در آن هستيد؟ گفت: شما بايد تلقي دقيقي نسبت به اين موضوع داشته باشيد. پرونده هسته اي پرونده ملي كشور هست و در يك ساختار خاص خودش حركت مي كند و يكي از اركان آن مجلس و قوه مقننه است. اين تعامل وجود دارد منتهي رفتار كشورهاي ديگر و آژانس هميشه معياري است كه مجلس از قدرت خودش براي تصحيح اين رفتار استفاده مي كند.

رئيس مجلس تاكيد كرد: قطعا ما از مسير مذاكرات براي حل مساله دفاع مي كنيم و مورد حمايت ماست، اما اين مذاكرات بايد از يك مبناي درست و غايت معقول برخوردار باشد.

وي افزود: مذاكرات بي هدف نه خاصيتي براي ما دارد و نه براي آنها. ممكن است آنها دنبال يك جور وقت گذراني باشند اما ما دنبال وقت گيري در مذاكرات نيستيم، هيچ وقت هم ايران از مذاكره «تحاشي» نداشت.

وي افزود: قطعا اين پرونده با مجموع مذاكراتي كه در گذشته شد زمينه اين را دارد كه از دالان مذاكراتي «ناجع» در بيايد لذا ما اين فكر را مثبت مي دانيم.

لاريجاني خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كه شنيدم يك بسته پيشنهادي آقاي سولانا مي خواهند به ايران بياورند و يك بسته پيشنهادي هم ايران داده است اين دو ظرفيت است كه هر دو ظرفيت مي تواند روي ميز قرار گيرد كه بتواند حركت ايجاد كند.

لاريجاني تصريح كرد: بنده نگاه منفي ندارم ولي بايد بسته پيشنهادي آنها را ببينيم تا ببينيم چقدر مايه براي كار داريم.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن