تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: مذاكرات هسته اي بايد از يك مبناي درست برخوردار باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني: مذاكرات هسته اي بايد از يك مبناي درست برخوردار باشد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): " علي اردشير لاريجاني " رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت :‌ ما از مسير مذاكره براي حل موضوع هسته اي دفاع مي كنيم اما مذاكرات بايد از يك مبناي درست و غايت معقول برخوردار باشد.


لاريجاني بعدازظهر دوشنبه پس از ديدار با دكتر " محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در ساختمان مشروطه مجلس واقع در بهارستان افزود: مذاكرات بي هدف نتيجه اي نخواهد داشت. ممكن است آنها دنبال يك نوع وقت گذراني باشند اما ما به دنبال وقت گيري نيستيم.
رييس جمهوري و رييس مجلس بعداز اين ديدار در مصاحبه اي مشترك با خبرنگاران شركت كرده و به سئوالات آنان پاسخ دادند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، لاريجاني در پاسخ به اين سوال، ‌آيا تغييراتي در روند اداره پرونده هسته اي شاهد خواهيم بود؟ تصريح كرد: هيچ وقت ايران از مذاكره تحاشي نداشت. قطعا اين پرونده با مجموعه مذاكراتي كه در گذشته انجام شد زمينه دارد كه بتوانيم از دالان مذاكرات ناجح بيرون بياييم.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: پرونده هسته اي، پرونده ملي كشور است و در ساختار خاص خودش حركت مي كند.
به گزارش ايرنا،لاريجاني با اشاره به نقش مجلس در مورد اين پرونده گفت: رفتار كشورهاي ديگر و آژانس هميشه معياري است كه مجلس از قدرت خود براي تصحيح اين رفتار استفاده مي كند.
رييس مجلس تاكيد كرد: ما قطعا از مسير مذاكرات براي حل اين مساله دفاع مي كنيم و مذاكره مورد حمايت ماست.
وي اظهار داشت: در شرايط فعلي كه سولانا مي خواهد بسته پيشنهادي را به ايران بياورد و ايران هم بسته پيشنهادي ارايه داده است، اين دو ، دو ظرفيتي هستند كه مي توانند روي ميز قرار گيرند و حركت ايجاد كنند.
لاريجاني گفت: من نگاه منفي ندارم اما بايد ببينيم بسته پيشنهادي آنها چقدر مايه دارد.
** همكاري مجلس با ساير قوا
لاريجاني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص همكاري مجلس با ساير قوا اظهار داشت: ما روي بعضي از مكانيسم هاي همكاري مجلس با دولت و قوه قضائيه مي انديشيم و امروز نيز فرصتي بود تا با دولت همكاري ها را در قالب نهادينه اي قرار دهيم.
به گزارش ايرنا،رييس مجلس هشتم گفت: ممكن است برخي اوقات اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد و بعد از مدتي هم با نشست هايي حل شود اما اگر همكاريها شكل نهادينه اي به خود بگيرد مي تواند براي كشور مفيد باشد.
وي تاكيد كرد: ما به دنبال چنين راه حلي هستيم و امروز نيز در اين زمينه با آقاي رييس جمهوري بحث هايي داشتيم كه قرار شد دنبال شود.
لاريجاني در عين حال با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به مجلس هشتم گفت:البته قواي مختلف هر كدام وظايفي را طبق قانون اساسي دارند كه در همان چهارچوب كار خواهند كرد. منتها بسياري از مواقع در روش ها اختلاف نظر پيدا مي كنند كه بهتر است تا آنجا كه ممكن مي باشد با رايزني حل شود.
رييس مجلس هشتم اضافه كرد: اساس و مبنا، وظايف قانوني هر قوه است. اما من روش هاي جديد را براي حل اختلاف نظرها مفيد مي دانم زيرا در بعضي از مسايل ،‌ممكن است درك درستي از مساله وجود نداشته باشد و بين دو قوه اختلاف بوجود آيد.
لاريجاني تاكيد كرد: ما تلاش مي كنيم بلا وجه اختلافي بوجود نيايد و تا آنجا كه ممكن است فرصت قواي مختلف روي موضوعات مهمي كه مربوط به حقوق و نيازهاي دولت است، متمركز شود.
**همكاري نزديكي بين مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود دارد
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، خبرنگاري در خصوص سطح همكاري مجلس شوراي اسلامي با مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به وظايف مجمع از لاريجاني سوال كرد كه وي پاسخ داد: من خودم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هستم. مجمع دو وظيفه مهم دارد يكي تدوين سياست هاي كلي نظام كه خدمت رهبر معظم انقلاب ارايه مي شود و ديگري مواردي است كه بين مجلس و شوراي نگهبان اختلاف نظر وجود دارد و مجمع آن موارد را بررسي مي كند.
لاريجاني تصريح كرد: ما مطلقا مشكلي در اين زمينه نداريم و همكاري نزديكي بين مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود داشته و دارد.
ادامه دارد...
سيام 1572** 9139 ** 1324
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن