تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811591435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمخاني: من ليدر فرايند بركناري بني صدر بودم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: شمخاني: من ليدر فرايند بركناري بني صدر بودم
شمخاني با بيان اين مطلب كه نبايد هتك حيثيت راه رسيدن به قدرت باشد، گفت: اقداماتي عليه بني صدر انجام دادم كه كسي جرئت انجامش را نداشت. اگر امروز بعضا فحش دادن به بني صدر وسيله تقرب به قدرت است، آن موقع اين‌طور نبود. اما من در همان برهه حساس، ليدر ميدان بركناري بني‌صدر بودم...منافقين بعثي‌هاي بدون اونيفرم در كشور بودند و كار آن‌ها را عليه ما انجام مي‌دادند. بني صدر متحد اينها بود؛ آيا باز هم براي خائن بودن او بايد دليل آورد؟!


دريابان علي شمخاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه جواني برنا، با اشاره به اينكه بايد در جامعه فضاي گفتگو به گونه‌اي ايجاد شود كه از تمام طيف‌ها و فكرها بتوانند درباره موضوعات مختلف اظهار نظر كنند، گفت: معتقدم بايد راهي را باز، چتري پهن و سايه‌اي بگسترانيم كه در آن طيف گسترده‌تري از افراد در بر گرفته شوند و موضوعات و معضلات مختلف كشور را با نگاهي جمعي و استفاده از خرد جمعي بررسي و رفع كنيم.

وي در اين باره تصريح كرد: وقتي كسي حرفي مي‌زند بيشتر از آنكه "ما‌قال"‌ را دنبال كنيم "من‌قال" را دنبال مي‌كنيم كه اين در عدم شكل‌گيري چنين چتر حمايتي خيلي موثر است.

وي در مقابل سوال خبرنگار برنا در رابطه با خيانت بني صدر و اظهارات او در يك برنامه تلويزيوني تصريح كرد: اين خيلي زشت و خلاف واقع است كه افرادي در نظام مطبوعاتي بخواهد از "من" طرف‌دار بني صدر بسازد. اين در حالي است كه به طور قطع اگر بخواهم فهرستي از اقداماتي كه در آن دوره بويژه در فرايند عزل بني صدر، انجام داده‌ام‌ را تهيه كنم، تمام افرادي كه قضيه را به شكل نامطلوب منعكس كردند به چالش كشيده خواهند شد.

وي با انتقاد از راحتي هتك حيثيت‌ افراد در جامعه بويژه در برخي مطبوعات و رسانه‌هاي الكترونيك،‌ گفت: به نظرم مي‌رسد خيلي آلوده شديم و از خيلي از مفاهيم دور شديم. دهه چهارم انقلاب كه دهه عدالت و پيشرفت است بايد دهه توقف تخريب حيثيت چهره‌هاي كشور و مسلمانان تلقي شود.

شمخاني با ابراز تعجب از پرداختن به موضوع بني صدر در برهه كنوني افزود: نكته اول اين است كه موضوع بني صدر موضوع مرده‌اي است. چه ضرورتي وجود دارد كه در اين مقطع اين موضوع را زنده كردند. خود اين مسئله محل سوال است و مسئله دوم اين است كه خيانت تعريف حقوقي دارد.

وي در همين زمينه افزود: نكته ديگري كه بايد در نظر داشت اين است كه بايد مواظب بود وقتي آدم لفظي را بكار مي‌گيرد چه افراد ديگري متهم خواهند شد. آيا كساني كه در آن مقطع با بني صدر همكاري مي‌كردند هم خائن هستند؟

وي مسئله مطرح شده از سوي خود در يك برنامه تلويزيوني را تنها مربوط به يك عمليات خاص دانست و تاكيد كرد: بحث مورد نظر مربوط به عملياتي بود كه گفته شد او قصد خيانت نداشت و قصد پيروزي داشت. چون اگر پيروز ‌مي‌شد كرسي‌هاي سياست را براي خود محكم‌تر مي‌كرد. فكر مي‌كنم اين يك بحث انحرافي است. من قبلا هم در همان زمان، اين مسئله را در مجلس گفته‌ام،‌ حرفم درست است و روي حرفم هستم.

شمخاني با اشاره به نگارش و انتشار نامه‌اي در سال 61 با عنوان مسلمين به داد مسلمين برسيد،‌ گفت: در سپاه ما دو گرايش داشتيم، مخالف و موافق بني صدر. من جز مخالف‌ها بودم. به طور قطع اگر بني صدر 10 روز قبل تر از زماني كه از رياست‌جمهوري عزل شد، بركنار مي‌شد وضع ما بهتر از آن مي‌شد.
وي با اشاره به اقداماتي كه براي بركناري مستندگونه بني‌صدر انجام داده، به خبرنگار برنا گفت: سال 60 در خوزستان سميناري گذاشتم و آيت‌الله بهشتي را دعوت كردم. مردم از سمينار كه بيرون آمدند شعار مرگ بر بني صدر مي‌دادند. من مي‌دانستم دارم چه مي‌كنم. مي‌توانم طوري اين مسئله را تبيين كنم كه من قهرمان آن حادثه، در جغرافيايي كه زندگي مي‌كردم، باشم.

شمخاني با بيان اين مطلب كه نبايد هتك حيثيت راه رسيدن به قدرت باشد، گفت: اقداماتي عليه بني صدر انجام دادم كه كسي جرئت انجامش را نداشت. اگر امروز بعضا فحش دادن به بني صدر وسيله تقرب به قدرت است، آن موقع اين‌طور نبود. اما من در همان برهه حساس، ليدر ميدان بركناري بني‌صدر، در جغرافياي محل سكونتم، بودم.

وي در رابطه با خيانت بني صدر در ندادن سلاح به رزمندگان تصريح كرد: من ندادن سلاح به رزمنگان آن زمان را برگردان اين نمي‌دانم كه بني صدر خائن بوده است. صلاح به من نداده و من يعني سپاه. ولي اين مفهومش خيانت نيست چرا كه او در آن مقطع با صدام تباني نداشت كه به ما اسلحه ندهد، تفكرش غلط بود اگرچه در همان مقطع به ستاد جنگ‌‌هاي نامنظم سلاح مي‌داد و اين را به عنوان نشانه بكارگيري نيروهاي مردمي البته به شكل نادرست و ناصحيح منعكس مي‌كرد.

وي در عين حال تصريح كرد: منافقين بعثي‌هاي بدون اونيفرم در كشور بودند و كار بعثي‌ها را عليه ما انجام مي‌دادند. بني صدر متحد اينها شد؛ آيا باز هم براي خائن شدن او بايد دليل آورد؟!
شمخاني با تاكيد بر اينكه بايد برهه‌هاي حساس انقلاب آنگونه كه بوده براي نسل جوان تبيين و تشريح شود، نسبت به برخي غلو‌ها و حركت بر مدار احساس‌گرايي در تشريح اين برهه‌ها انتقاد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار برنا كه " آيا نوعي پز روشنفكري و يا ترس از دست دادن هوادار در برخي مديران آنها را از پاسخگويي مستقيم به سوالاتي درباره برخي وقايع انقلاب منع نمي‌كند" گفت: اگر كسي جانب احتياط را به دليل ترس از دادن هوادار رعايت كند، معلوم است كه جامعه ما جامعه آسيب پذيري شده است. من خودم مي‌ترسم و اين ترس از كسي نيست، ترس از خداست و گرنه راه تقرب به قدرت اين است كه آدم اينطوري نباشد. اما آدم بايد با دقت روي افراد نظر بدهد...
مشروح گفتگوي يك‌ساعته برنا با دريابان شمخاني به زودي به صورت فايل تصويري و مكتوب منتشر مي‌شود.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن