تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال جام ملتهاي اروپا - ‪۲۰۰۸‬ كرواسي قابليت صعود به مرحله يك چهارم نهايي را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال جام ملتهاي اروپا - ‪۲۰۰۸‬ كرواسي قابليت صعود به مرحله يك چهارم نهايي را دارد
ده سال پيش بود كه تيم ملي فوتبال كرواسي با كسب مقام سوم در جام جهاني ‪ ۱۹۹۸‬در فرانسه، بزرگترين موفقيتش را جشن گرفت. از آن زمان تا كنون كرواسي نتوانسته است، در رقابتهاي بزرگ موفقيت‌هاي پيشين را تداوم بخشد.

تيم ملي فوتبال كرواسي سومين بار است كه در دور نهايي مسابقات جام ملت هاي اروپا شركت مي‌كند
دوازده سال پيش، در سال ‪ ۱۹۹۶‬تيم كرواسي براي نخستين بار در پيكارهاي اين جام حضور يافت.

تيم كرواسي به سرمربي گري ميروسلاو بلازويچ در دور يك چهارم نهايي با نتيجه ‪ ۲‬بر يك مغلوب آلمان، قهرمان آن دوره گرديد.

در جام جهاني ‪ ۱۹۹۸‬در فرانسه با پيروزي ‪ ۲‬بر يك بر هلند، مقام سوم را از آن خود كرد و به بزرگ‌ترين موفقيت خود دست يافت.

شايد به خاطر فشار و انتظارات بالا بود كه اين تيم نتوانست دو سال بعد، پيكارهاي مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا را با كاميابي پشت سر گذارد و خود را به دور نهايي بازي ها، كه مشتركا در هلند و بلژيك برگزار مي‌شد، برساند.

اگر چه اين تيم موفق شد در سال ‪ ۲۰۰۴‬در دور پاياني مسابقات جام ملت‌هاي اروپا در پرتغال شركت جويد، اما در همان مرحله اول حذف گرديد و راه خانه را پيش گرفت و حال جاي تعجب نيست كه ملي پوشان كرواسي اكنون تشنه پيروزي و موفقيت هستند.

ايويكا اوليچ ، مهر ه اصلي و مهاجم كروات باشگاه هامبورگ مي‌گويد: -هدف ما اين است كه در گروه خود اول شويم و به دور بعد صعود كنيم.

رسيدن به اين هدف اوليه هم آن قدرها ساده نخواهد بود، چرا كه كرواسي در نخستين بازي خود بايد به مصاف تيم ملي اتريش، يكي از دو ميزبان بازي ها، برود و بعد از آن با تيم‌هاي ملي آلمان و لهستان دست و پنجه نرم كند.

اوليچ عليرغم رقباي خود نسبت به صعود تيمش به دور بعد خوشبين است و معتقد است كرواسي و آلمان به مرحله بعد راه خواهند يافت.

البته صعود ما از اين گروه كار آساني نيست چون لهستان تيم خوبي دارد و اتريش هم در خانه خود به ميدان مي‌رود.

در آن دوره كرواسي ‪ ۳‬بر صفر آلمان را به زانو درآورد و برتي فوگتس و شاگردانش را به خانه فرستاد، البته بعيد به نظر مي‌رسد كه ملي پوشان كرواسي اين بار هم بتوانند با همين نتيجه از سد آلمان‌ها بگذرنند.

با وجود اين، همه چيز ممكن است و جذابيت فوتبال نيز در همين نتايج غيرقابل پيش بيني نهفته است.

البته ديدار با آلمان نبرد سختي خواهد بود نمي‌توان تصور كرد كه با نتيجه خوبي از سد اين تيم بتوان گذشت .

تيم ملي كرواسي بازي‌هاي خوبي از خود در پيكارهاي مقدماتي نشان داد و از مجموع دوازده بازي، ‪ ۹‬بار پيروز شد، يك بار شكست خورد و دو بار هم به تساوي دست يافت.

يكي از دلايل موفقيت ملي پوشان كرواسي، روي كار آمدن سلاون بيليچ، ملي پوش سابق اين كشور و مدافع پيشن باشگاه آلماني كارلسروهه، است.

بيليچ قبلا سرمربي گري تيم ملي جوانان كرواسي را عهده دار بود و پس از روي كار آمدنش استعدادهاي جوان را آرام آرام وارد تيم ملي كرد و تيمي منسجم شكل داد كه هم نسبت به گذشته تهاجمي تر بازي مي‌كند و هم از لحاظ تاكتيكي از انعطاف زيادي برخوردار است.

تيم كنوني كرواسي حاصل زحمات سلاون بيليچ است، او با اضافه كردن دو سه بازيكن از تيم ملي جوانان به تيم اصلي توانست موفقيتهاي خوبي را براي فوتبال كرواسي به ارمغان بياورد. وجود بازيكنان خوب و جوان در كنار بازيكنان قديمي نقطه قوت ، وحدت و انسجام تيم فوتبال كرواسي محسوب مي‌شود گرچه تيم كرواسي چندين ستاره كوچك و بزرگ در اختيار دارد، اما غيبت يكي از آنها بيش از همه به اين تيم زخم زده است و آن كسي نيست بجز ادوآردو ، ستاره برزيلي تبار كرواسي كه در باشگاه صاحب نام آرسنال لندن توپ مي‌زند وي در ماه فوريه و در رقابتهاي ليگ برتر انگليس چنان مصدوم شد كه به احتمال قوي تا پايان سال جاري ميلادي از صحنه رقابت‌ها دور خواهد بود.

ادوآردو به تنهايي ‪ ۱۰‬گل از مجموع گل‌هاي كرواسي در دور مقدماتي جام ملت هاي اروپا را به ثمر رساند و بدين ترتيب سهم بسزايي در رسيدن ملي پوشان كرواسي به دور نهايي مسابقات جام ملت‌هاي اروپا داشت.

از ديگر گل زنان موفق كرواسي در دور مقدماتي ملادان پتريچ است كه در طي ‪۱۲‬ ديدار، هفت گل به ثمر رساند و به ويژه در ديدار سرنوشت ساز كرواسي در مقابل انگليس خوش درخشيد.

لوكا مودريچ ، بازي گردان و هافبك ‪ ۲۲‬ساله دينامو زاگرب نيز به عنوان يك چهره موفق در اين دوره از مسابقات حضور خواهد داشت .

در كنار چهره‌هاي جوان و كم تجربه بازيكنان قديمي نيز در تيم ملي هستند كه هدايت ملي پوشان جوان را نيز بر عهده دارند كه از جمله داريو سيميچ ، مدافع ‪ ۳۲‬ساله باشگاه صاحب نام آ. ث. ميلان، كه به زودي صدمين بازي خود را در پيراهن تيم ملي كرواسي انجام خواهد داد.

با اين تركيب بايد ديد كه ملي پوشان كرواسي مي‌توانند موفقيت‌هاي خود در دور مقدماتي را تداوم بخشند و پيروزي‌هاي گذشته را تكرار كنند و يا در رقابتي بزرگ از صحنه حذف خواهند شد.

مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا يورو ‪ ۲۰۰۸‬از روز شنبه ‪ ۱۸‬خرداد ماه جاري در كشورهاي سويس و اتريش آغاز مي‌شود و تيم كرواسي با اتريش ، آلمان و لهستان هم گروه خواهد بود.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن