تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني(ره)و مسئله فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: امام خميني(ره)و مسئله فلسطين
سيد حسين ميرخليلي

امام خميني(ره) به عنوان بنيانگذار و شخصيت كاريزمايى كه توانست بر جهان بشريت، تأثير عميقى بگذارد، همواره درباره موضوعاتى كه مربوط به كشورهاى مسلمان سراسر جهان بوده، سخنانى بيان كرده اند و از همه مهم تر در رابطه با مسئله فلسطين، همواره تأكيد ويژه اى داشتند. نگاهى عميق و كاربردى به اين سخنان براى مسلمين سراسر جهان مى تواند باعث رهايى قدس عزيز و مردم مظلوم فلسطين شود. نويسنده در اين نوشتار به بررسى فرمايشات امام در اين باره مى پردازد.

اتحاد مسلمين:

حضرت امام با بيان اين مطلب كه دولت هاى اسلامى مى دانند كه مستكبرين، خواهان جدايى مسلمين هستند، به آنها توصيه مى‌كند كه علاج قطعى درد مسلمين، اتحاد و اتفاق است و مى فرمايند:

براى من يك مطلب به شكل معماست و آن اين است كه همه دول اسلاميه و ملت هاى اسلام مى دانند كه درد چيست ، مى دانند كه دستهاى اجانب در بين است كه اينها را متفرق از هم بكند ، مى بيند كه با اين تفرقه ها ضعف و نابودى نصيب آنها مى شود ، مى بينند كه دولت پوشالى اسرائيل در مقابل اسرائيل ايستاده كه اگر مسلمين مجتمع بودند هر كدام يك سطل آب به اسرائيل مى ريختند او را سيل مى برد ، معذالك در مقابل او زبون هستند ، معما اينست كه با اين كه اينها را مى دانند، چرا به علاج قطعى كه ان اتحاد و اتفاق است روى نمى آورند؟ چرا توطئه هايى كه استعمارگرها براى تضعيف آنها به كار مى برند، آنها توطئه ها را خنثى نمى كنند؟ آيا اين معما چه وقت بايد حل شود ؟ و پيش كى بايد حل بشود؟ اين توطئه ها را كى بايد خنثى كند غير از دولت هاى اسلام و ملت هاى مسلمين ؟ اين معمايى است كه شما اگر جوابى داريد و حل كرديد ، اين معما را به ما هم تذكر بدهيد. (بيانات امام خمينى (ره) در ديدار با وزير خارجه سوريه ، صحيفه نور ،ج 8 ،58//25 ، ص 236.)

ايشان در جاى ديگرى از سخنان خود، خطر رژيم اشغالگر قدس را علاوه بر كشورهاى عربي، متوجه خاورميانه هم دانسته و مى فرمايند:

سران كشورهاى اسلامى بايد توجه داشته باشند كه اين جرثومه فساد را كه در قلب كشورهاى اسلامى گماشته اند تنها براى سركوبى ملت عرب نمى باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است . نقشه ، استيلا و سيطره صهيونيسم بر دنياى اسلام و استعمار بيشتر سرزمين هاى زرخيز و منابع سرشار كشورهاى اسلامى مى باشد و فقط با فداكارى ، پايدارى و اتحاد دولت هاى اسلامى مى توان از شر اين كابوس سياه استعمار رهايى يافت و اگر دولتى در اين امر حياتى كه براى اسلام پيش آمده كوتاهى كرد بر ديگر دولت هاى اسلامى لازم است كه با توبيخ و تهديد و قطع روابط او را وادار به همراهى كنند. دولت هاى ممالك نفت خيز اسلامى لازم است از نفت و ديگر امكاناتى كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليه سرائيل و استعمارگران استفاده كرده از فروش نفت به آن دولت هايى كه به اسرائيل كمك مى كنند خوددارى ورزند. (پيام امام به دول اسلامى ، صحيفه نور، ج1،ص 9.2، 52/8/16.)

خطر اسرائيل براى مسلمين:

آن گاه، امام خمينى با گوشزد كردن اين مطلب مهم به مسلمين كه خطر اسرائيل براى همه مسلمين است و بايد جلوى آن را گرفت، مى فرمايند:

قبلا هم تذكر دادهام كه دولت غاصب اسرائيل با هدف هايى كه دارد براى اسلام و ممالك مسلمين خطر عظيم دارد و خوف آن است كه اگر مسلمين به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگيرى از آنها امكان پذير نشود و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامى بخصوص و بر ساير مسلمين عموما كه رفع اين ماده فساد را به هر نحو كه امكان دارد بنمايند و از كمك به مدافعين كوتاهى نكنند و جايز است از محل زكوات و ساير صدقات در اين امر مهم حياتى صرف نمايند. (پاسخ امام خمينى به گروهى از فدائيان ، صحيفه نور ، ج 1 ، 47/6/4 ،صص 45-144.)

ودر جاى ديگرى بر اهميت و لزوم پشتيبانى جدى از مظلومين فلسطين، اشاره كرده و بيان مى كنند كه:

اختلاف نظر و مزدورى بعضى سران كشورهاى اسلامى ، به هفتصد ميليون مسلمان ، على رغم معادن و ثروت ها و امكانات طبيعى شان ، فرصت و امكان كوتاه كردن دست استعمار و صهيونيسم و محدود كردن نفوذ بيگانگان را نمى دهد، خودخواهى و دست نشاندگى و تسليم بعضى دولتهاى عربى در بلاد نفوذ بيگانگان ، مانع اين مى شود كه دهها ميليون عرب بتوانند سرزمين فلسطين را از اشغال و غصب اسرائيل برهانند. همه بايد بدانند كه هدف دولتهاى بزرگ از ايجاد اسرائيل تنها با اشغال فلسطين پايان نمى پذيرد ، آنها در اين نقشه اند كه (پناه بر خدا ) تمامى كشورهاى عربى را به همان سرنوشت فلسطين دچار كنند و امروزه ما ناظر جهاد مبارزين فلسطينى در راه سپردن سرنوشت فلسطين به فلسطينى ها هستيم ، ناظر مجاهدانى هستيم كه جان بر كف به جهاد قهرمانانه عليه اشغال و تجاوز و در راه آزادى فلسطين و سرزمين هاى اشغال شده بپا خاسته اند، ناظرآنچه كه ديروز دست نشاندگان استعمار در اردن و امروز در لبنان بر سر اين مجاهدان آوردند ، ناظر تبليغات و توطئه هايى كه عليه آنان به آنجا مختلف همگى به تحريك و به دست گماشتگان استعمار و به منظور جدا كردن گروههاى مسلمان از مبارزان فلسطينى و به خاطر بيرون كردن مبارزه از مناطق سوق الجيشى (كه موقعيت مناسبى براى ضربه به قواى اسرائيل و صهيونيسم اين دشمن غاصب دارد) انجام مى گيرد هستيم . (پيام امام خمينى (ره ) به پشتيبانى از فلسطين ، صحيفه نور ، ج1، صص 194 - 192، 51/8/19.)

امام در جاى ديگري، راهكار نجات فلسطين از دست صهيونيست ها را در اقدام خود مسلمان ها دانسته و مى فرمايند:

مسلمانان ننشينند كه حكومت هايشان برايشان عمل بكنند و اسلام را از دست صهيونيزم نجات بدهند ننشينند كه سازمان‌هاى بين المللى براى آنها كار بكنند، ملت‌ها خودشان قيام كنند و حكومت‌هاى خودشان را وادار كنند در مقابل اسرائيل بايستند و اكتفا نكنند به محكوم كردن. (صحيفه نور، ج 15، ص 262، سخنان امام خمينى در تاريخ 1360/9/25.)

در خاتمه، امام خميني(ره) راه رهايى از اين مشكلات و حل مسئله فلسطين را در گرو بازگشت به اسلام حقيقي، يعنى اسلام رسول الله دانسته و مى فرمايند:

ما تا به اسلام برنگرديم اسلام رسول الله - تا به اسلام رسول الله برنگرديم، مشكلاتمان سر جاى خودش هست، نه مى‌توانيم قضيه فلسطين را حلش كنيم، نه افغانستان را نه ساير جاها را. ملت‌ها بايد برگردند به صدر اسلام، اگر حكومت‌ها هم با ملت‌ها برگشتند كه اشكالى نيست و اگر برنگشتند ملت‌ها بايد حساب خودشان را از حكومت‌ها جدا كنند و با حكومت‌ها آن كنند كه ملت ايران با حكومت‌خودش كرد، تا مشكلات حل شود....( صحيفه نور، جلد 12، ص282‌، سخنان مورخ 1359/5/18.)
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن