تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816437594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز نهضت امام خميني (ره) از سال ‪ ۴۲‬و انقلاب الهي‌اش تاامروز


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آغاز نهضت امام خميني (ره) از سال ‪ ۴۲‬و انقلاب الهي‌اش تاامروز
قيام تازه آغاز شده بود، غروب ‪ ۱۵‬خرداد سال ‪ ۴۲‬شفق خونين تر از هميشه بود، خط سرخ شهادت كه از عاشورا نسل در نسل از قبيله عالمان و مجاهدان پاكباخته به خميني(ره) رسيده بود بر سنگفرشهاي فيضيه و خيابانهاي قم نقش پيروزي "خون بر شمشير" را تصوير مي‌كشيد.

در اين روز ماندگار در تاريخ مبارزات ملت ايران، مردم مسلمان تهران، ورامين، شيراز و مشهد بپاخاسته بودند، دانشگاه تهران خروشيد، بازار تهران به فرياد درآمد، كفن پوشان ورامين به سوي تهران روانه شدند و مردم ايران در بسياري از شهرهاي بزرگ به خيابانها ريختند و در آنسو نيز تانكها و كماندوهاي رژيم كودتا به حركت درآمدند.

قيام براي انقلاب آغازشده بود، غرش تانكها، سفير گلوله‌ها، رگبار مسلسلها در يكسو و بغض تركيده ملت ستمديده ايران كه اينك با روشنگري روح خدا آهنگي دل‌انگيز و فريادي دلنشين يافته بود، طرحي نو در ادبيات مبارزات آزاديخواه ايران و جهان درافكنده بود.

از آن روز تاكنون راهي دراز و دشوار پيموده‌ايم، در آن غروب غمگينانه "قيام"، به ظاهر سركوب شد و فرياد مردم، خاموش، اما با شور انقلاب هرگز امام سازش نكرد.

از حبس و حصر كه آزاد شد رساتر از قبل فريادگري كرد، آمريكا كه به رژيم دست نشانده‌اش ننگ تصويب سند اسارت ايران، "كاپيتولاسيون" را تحميل كرد، دوباره خون علوي در رگهاي امام راحل به جوش آمد.

نامه‌هايي را كه تا نيمه‌هاي شب براي فراخوان دلسوزان و آزاديخواهان ايران مي‌نوشت با پيكهايي از جمع ياران وفادارش به سراسر كشور گسيل داشت و در آن روز فراموش نشدني فرياد برآورد كه "قلب من در فشار است، ايران را فروختند، استقلال ايران را فروختند و پايكوبي كردند."
در آبان سال ‪ ۴۳‬امام انقلاب را يك مرحله ارتقا داد و رو در روي عامل اصلي عقب ماندگي ايران يعني دخالتهاي آمريكا قرار داد. براي ديكتاتوري بي‌اراده و دست نشانده‌اي چون شاه افشاي جنايتها و دخالتهاي آمريكا در ايران تحمل ناپذير بود.

دوباره در سحرگاهان خانه انقلاب در قم محاصره شد، امام را شبانه دستگير و يكسره با هواپيماي نظامي به ديار غربت تبعيد كردند و ‪ ۱۳‬آبان آفريده شد.

خروش مردم دوباره آغازيدن گرفت، اما اينبار با دسيسه‌هاي پيچيده تر به سرعت سركوب شد ولي شور زندگي و انقلاب هرگز.

فصل تبعيد و روشنگريها از تبعيدگاه، فصل زندان و اسارت و آوارگيها، فصل تلخكاميهاي مبارزان پيوسته به نهضت امام به درازاي ‪ ۱۴‬سال زندان، شكنجه، تبعيد و غربت و به تلخي شنيدن هزاران طعنه اصحاب تحجر و ديدن سازش پس پرده سازشكاران سياست باز و فصل شنيدن ناله‌هاي دلخراش آزاديخواهان در شكنجه‌گاه‌هاو زندانهاي كميته مشترك ضد خرابكاري و فصل طاقت فرساي مبارزه در اوج اختناق، آغاز شد و تداوم يافت.

در آن سالهاي سخت و خفقان آلود حاكميت استبداد ستمشاهي و دخالت چندش آوار آمريكا و بيگانگان در عمق سرنوشت كشور ايران چه تلخيها و سختيها كه بر اين ملت مظلوم روا نداشتند.

با اين همه انقلاب مردم ايران با تكيه بر مكتب اصيل و وام نگرفته از شرق و غرب با خلوص ناب ديني ‪ ۱۵‬خرداد از تكاپو براي آزادي و استقلاب دست نكشيد.

آن سالهاي سخت گذشت و به دي ماه ‪ ۵۶‬رسيد، رژيم كودتا با نشر توهين‌نامه عليه امام از مردم ايران بخاطر مراسم پرشكوه و كريمانه‌اي كه در بزرگداشت شهادت فرزند امام بروز داده بودند، انتقام گرفت.

دوباره قم، تهران، فيضيه و دانشگاه به خروش آمد، آذربايجانيها دلاوري كردند، مردم وفادار يزد و جهرم و شيراز و اهواز و خراسان و جاي جاي اين سرزمين خدايي به ميدان آمدند.

جهاد بي‌وقفه آزاديخواهان و روشنگريهاي مداوم امام و روشنفكران متعهد كار خود را كرده بود و اينبار تمام ايران بپاخاست.

نغمه شورانگيز انقلاب با شورآفرينيهاي وصف ناشدني متولدين مكتب ‪ ۱۵‬خرداد كه اينك به بلوغ و كمال رسيده بودند براي بستن طومار حكومت ننگين سلطنتي و بستن پرونده دخالتهاي تحقيركننده بيگانگان در ايران آغاز و فراگير شد.

آمريكا و غرب به طور مستقيم براي كمك به شاه و تكرار تجربه ‪ ۲۸‬مرداد به ميدان آمدند. فرماندهي "ناتو" براي هدايت كودتا در ستاد ارتش شاهنشاهي مستقر شد اما به گونه‌اي باورنكردني و معجزه آسا اراده الهي بخاطر خلوص انقلاب و اصالت آن تحقق يافت.

شاه با همه كبكبه‌اي كه داشت فرار كرد، ساواك و اركان دهشتناك سيستم امنيتي و اطلاعاتي رژيم و يكايك اركان ديگر رژيم به سرعت برق فروپاشيد و مستشاران آمريكايي فرار كردند.

فجر پيروزي انقلاب طلوع كرد، چشمه خورشيد انقلاب "امام" آمد و چه ساده و پرشكوه در فروغ معنويت، صداقت، اخلاص و قاطعيت و آزاديخواهي امام و در پرتو فداكاري و هوشمندي ملت بزرگ ايران، انقلاب اسلامي و رهايي بخش وطن عزيزمان ايران به بار نشست، نظام ظالمانه سلطنت واژگون شد و عصر نوين تاريخ ملت ايران عصر جمهوري اسلامي آغاز شد.

از آن روز تاكنون راهي دشوار و دراز پيموده‌ايم، در پرتو رشادتهاي فرزندان و پيشگامان اين ملت بزرگ و در پرتو الهام از مكتب عاشورا و اهل بيت(ع) با تكيه بر اصالت دين در حيات اجتماعي انسانها طلسم حاكميت شاهان خودكامه و ستمگر در نظام ضد بشري سلطنت موروثي در كشورمان شكسته شد و بند دخالتهاي شرم آور بيگانه در كشورمان بريده شد.

آري جمهوري اسلامي ايران به پيروزي رسيد و چشم جهانيان به ايران دوخته شد و از همان روزهاي اول تشكيل انقلاب اسلامي در ايران دشمنان از هيچ تلاشي براي تضعيف اين نظام فروگذار نكردند.

آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران در شهريورماه سال ‪ ۵۹‬در حاليكه نهال انقلاب اسلامي هنور نوپا بود از عمده‌ترين ترفندهاي دشمنان بود.

اما رزمندگان در جبهه‌هاي نبرد وفادار به امام راحل و با پيروي از دستورات ايشان ايستادگي كردند و رشادتهاي زريني درتاريخ جنگ هشت ساله به تصوير كشيده شد.

خردادماه سال ‪ ۶۸‬براي ملت ايران بسيار تلخ و ناگوار بود، خبر بيماري پدر ملت ايران همچون صداي غرش توپ در كشور و جهان پيچيد و مردم در شهرها و جبهه‌ها دست به دعا بردند و در غم فرو رفتند و دشمنان شاد و مسرور.

پير و جوان به حالتي باور نكردني به جماران آمدند و دست به دعا و با اشكهايي لرزان و با چهره‌هايي باور نكردني براي شفاي امام دعا مي‌كردند.

همه عاجزانه شفاي رهبر و مقتداي خويش را از خدا مي‌خواستند و هر لحظه منتظر خبر وضعيت جسمي امام بودند.

شنيدن خبرهاي ناگوار در لحظه به لحظه براي ملت ايران همچون سال مي‌گذشت و رحلت امام را كسي جرات نداشت حتي در دل تصور كند.

پدر پير ملت ايران كه سالها سختي و مشقت تبعيد را براي نجات ملت به جان خريده بود، به واسطه بيماري قصد ترك ملت را داشت.

براي هيچكس باور كردني نبود، كوچك و بزرگ دست به دعا گرفته بودند و همه در كوچه پس كوچه‌هاي جماران و درب بيمارستان و در خيابانها منتظر بودند تا شايد خبري از سلامتي امام به دستشان برسد.

و سرانجام بامداد ‪ ۱۴‬خرداد ماه ‪ ۶۸‬بود خبري باور نكردني كه همه براي نشنيدن آن دعا مي‌كردند، ناگهان پخش شد و غم بزرگي براي هميشه در دل ملت ايران نشست.

همه دلسوختگان امام با توقف تپش قلب مقتداي خود به سر و سينه زدند و سيل اشكها در دل ملت در غم فراغ پير خمين جاري شد.

آري از ‪ ۱۵‬خردادماه ‪ ۴۲‬تا خردادماه امسال راهي سخت و دراز پيموده‌ايم، خونهاي مقدس و فراواني براي تثبيت اين نظام مردمسالاري ديني ريخته شده و وظيفه‌اي كه روح امام را آرام مي‌كند، صيانت از اين دستاوردهاي بزرگ امام خميني(ره) است.

و اكنون نوزدهمين سالگرد امام راحل در پيش است و مثل تمام سالهايي كه گذشت، جامعه ما، افكار ما و مردم ما به شدت محتاج دانستن و به كار بستند انديشه‌هاي امام است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: تضمين و تثبيت آينده نظام از شاهكارهاي مهم امام خميني(ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدنقي لطفي" افزود: امام راحل با ايستادگي توانست انقلاب اسلامي را رهبري، نظام اسلامي را تثبيت و آينده نظام را تضمين كند.

وي مديريت و فرماندهي فوق‌العاده در جنگ تحميلي هشت ساله و تربيت نسل جوان بسيجي را از ديگر اقدامات مهم امام خميني (ره) عنوان كرد.

وي گفت: ايشان در طول دوران جنگ عالي‌ترين فرماندهي را داشتند و با حكمت، درايت و قاطعيت جنگ را از خطرناكترين مرحله تبديل به فرصتي براي تثبيت نظام كردند.

وي عقب نشيني نظام سلطه در ايران را هنر امام راحل دانست و افزود: نظام اسلامي اكنون از اين شاهكار امام راحل بهره‌مند است.

مدير حوزه علميه صاحب‌الزمان(عج) ايلام نيز گفت: رحلت امام خميني(ره) غم انگيزترين حادثه براي ملت ايران و جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام "وعد مرادبيگي" افزود: امام راحل داراي شخصيتي بي‌بديل در جهان معاصر است.

وي گفت: امام راحل انساني الهي و تربيت يافته مكتب انبيا و اوليا دين بود كه توانست دين را در متن زندگي مردم و در ابعاد سياسي، فرهنگي و اقتصادي پياده كند و پديده جديدي را در جهان بوجود آورد.

رييس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام نيز گفت: پاسداري و نگهباني از نظام جمهوري اسلامي به عنوان ميراث گرانقدر امام راحل وظيفه‌اي همگاني است.

حجت‌الاسلام "حجت‌الله شريفي‌راد" افزود: امام خميني(ره) با بينش عميق اسلامي و اتكا به معارف دين اسلام حركت كرد و انقلاب اسلامي را بوجود آورد.

وي گفت: امروز اميد جهان اسلام به اين نظام است و بايد نهگباني مطلوب از اين ميراث امام راحل صورت بگيرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام نيز بر اطلاع‌رساني مطلوب آيينهاي ارتحال امام خميني(ره) در اين استان تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام "حسين ملكي" گفت: رسانه‌هاي مختلف اعم از خبرگزاريها و مطبوعات بايد تبليغات و اطلاع‌رساني همه جانبه‌اي از آيينهاي ارتحال امام راحل براي مردم داشته باشند.

وي افزود: نهضت امام راحل حركتي عظيم و ماندگار است كه امروز الگوي مقاومت بسياري از جنبشهاي استقلال طلب شده و به همين جهت انقلاب اسلامي ايران در سطح جهان از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.ك/‪۴‬
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن