تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدود 600 پزشك و پرستار در حرم مطهر امام خميني حاضر مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: حدود 600 پزشك و پرستار در حرم مطهر امام خميني حاضر مي‌شوند
تعداد بيماران سرپايي به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در سال گذشته شامل يازده هزار و 722 مورد بوده است كه از اين بين يكصدو 9 نفر نيز به مراكز درماني انتقال يافتند.


رضا دهقان‌پور نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور در مراسم ارتحال امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا از حضور 500 پرستار در درمانگاه‌هاي مستقر واقع در حرم امام (ره) خبر داد و افزود: در درمانگاه‌هاي سيار واقع در حرم امام، 500 پرستار به همراه 70 پزشك عمومي و 20 پزشك متخصص حضور دارند. همچنين داروهاي مورد نياز براي بيماران، بر اساس بحث‌هاي كارشناسي شده پيش بيني شده و در اختيار درمانگاه‌هاي واقع در اين محل قرار داده مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته تعداد بيماران سرپايي حدود 12هزار نفر بوده است گفت: تعداد بيماران سرپايي به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در سال گذشته شامل يازده هزار و 722 مورد بوده است كه از اين بين يكصد و نه نفر نيز به مراكز درماني انتقال يافتند.

دهقان از شيوع مواردي همچون مشكلات قلبي-عروقي، ضربه‌ي پا و گرمازدگي در بين زائران سال گذشته خبر داد و بيان داشت: همچنين سقوط و زمين خوردن نيز در بين زائران زياد ديده مي شد. بيشتر افرادي كه دچار بيماري‌هاي قلبي و فشارخون مي‌شوند شامل گروه سني بالا هستند.

اين پزشك عمومي به بيماراني كه نياز به داروهاي خاص دارند توصيه كرد: اينگونه از بيماران خاص حتما بايد داروهايشان را به همراه خود داشته باشند. به علت گرماي هوا در آن روز توصيه مي‌شود كه افراد براي جلوگيري از گرمازدگي، از مايعات بيشتر و كلاه و دستكش استفاده كنند. البته بهتر است كه در هنگاه ظهر زياد زير آفتاب مستقيم قرار نگيرند. همچنين بيماراني كه داراي فشارخون بالا و مستمر بوده يا مبتلا به پوكي استخوان هستند بايد بيشتر مراقب بوده تا دچار شكستگي استخوان نشوند.

مدير مركز اورژانس تهران با بيان اينكه تمامي زائران حرم از زمان شروع مراسم تا انتها بيمه هستند اظهار داشت: توصيه مي‌شود زائران براي پيشگيري از گرمازدگي بيشتر از شربت‌هاي حاوي ليمو استفاده كرده، همچنين جهت جلوگيري از بروز اسهال، استفراغ و مسموميت هاي غذايي نيز بايد مايعاتي كه از سلامتيشان اطمينان دارند بنوشند. افراد مسن و كودكان به اين علت كه درمعرض خطر بيشتر گرمازدگي قرار دارند توصيه مي شود كه حتما از كلاه و لباس هاي خنك استفاده كرده و تا مي توانند در آفتاب مستقيم قرار نگيرند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن