تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - دستي بر سر و روي تجريش


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جامعه - دستي بر سر و روي تجريش
جامعه - دستي بر سر و روي تجريش

معصومه ايماني: ميدان تجريش كه يكي از محلات قديمي شهر تهران است، ساماندهي مي‌شود، ‌اين ساماندهي شامل دو منطقه از تجريش مي‌شود؛ بازار محلي اين منطقه و گذرگاه‌ها و محل‌هاي عبور و مرور.ميدان تجريش كه در نقطه پاياني خيابان ولي‌عصر تهران قرار دارد، داراي ترافيك سنگيني است و يكي از مكان‌هاي تجاري و شلوغ تهران به حساب مي‌آيد كه براي ساماندهي اين ترافيك چند طرح در معاونت حمل‌ونقل ترافيك شهرداري تهران در حال بررسي است.

قاليباف، شهردار تهران روز يك‌شنبه 29 ارديبهشت‌ماه در جلسه غيرعلني شوراي شهر تهران، كليات احداث زيرگذر تجريش ـ قدمگاه صالحيه را توضيح داد؛ طرحي كه براساس آن تونل دو طبقه‌اي در اين محدوده احداث مي‌شود تا ترافيك خودروهاي سواري و ترافيك پياده‌راه را به زير سطح انتقال دهد. براساس اين طرح كه فقط كليات آن به صورت توضيحاتي به اعضاي شوراي شهر منتقل شده، شهرداري از تراز منفي 40 براي ساماندهي ترافيك منطقه تجريش بهره خواهد برد.
قرار است جزئيات اين پروژه به‌زودي در اختيار اعضاي كميسيون توسعه و عمران شهري قرار گيرد تا اعضا بر پايه توجيهات فني و اقتصادي عنوان‌شده در اين پروژه آن را به راي بگذارند.در اين طرح قرار است يك تونل دو طبقه براي اين مسير احداث شود كه سطح منفي دو، براي تردد ترافيك سواري در دو لاين شرقي ـ غربي در نظر گرفته‌شده و سطح منفي يك و صفر ـ صفر نيز براي تردد عابران پياده لحاظ خواهد شد تا با توجه به واقع شدن امامزاده‌صالح در اين مسير، عابران به راحتي بتوانند از مسير سرپل تجريش و ميدان قدس و بالعكس تردد كنند.
همچنين با توجه به قرارگيري ايستگاه و تونل‌هاي متروي تهران در عمق منفي 40، شهرداري قصد دارد تا از اين فضاها نيز براي احداث پاركينگ‌هاي موردنياز مردم منطقه استفاده كند.
اين طرح در حالي به عنوان «طرح خام» و تهيه‌شده از سوي شوراي شهر هم در يكصدويكمين جلسه شوراي شهر تهران توسط شهردار تهران خطاب‌شده كه حدود دو هفته قبل از ارائه اين كليات، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، به كارگزاران گفته بود: «مطالعات ارائه‌شده درخصوص ساماندهي ترافيك ميدان تجريش، قانع‌كننده نبوده و به همين دليل مشاوران بعدي گزينه‌ها و سناريوهاي ديگر كاري كنند.» هرچند جعفر تشكري‌هاشمي، جزئيات گزينه‌ها و سناريوهاي جديد را به خاطر نداشت ولي اين كه طي دو هفته سناريوي جديدي به نتيجه و كليات آن به تاييد رسيده باشد، جاي تعجب دارد!؟
تشكري مي‌گويد: «مشاوران در كميسيون حمل‌ونقل و عمران شهرداري در حال بررسي روي دو موضوع هستند، يكي زيرگذر ميدان تجريش و ديگري ساماندهي بازار و دسترسي‌هاي به ميدان.»معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با رد گزينه احداث زيرگذر براي ميدان تجريش تاكيد مي‌كند: «به محض اينكه مترو را در تجريش راه‌اندازي كنيم، مي‌توانيم به بسياري از تقاضاهاي سفر و تردد در محدوده ميدان تجريش با استفاده از متروي تهران پاسخ دهيم.»
«متروي تجريش اواخر سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و قطعا اين وسيله يك گزينه برتر و مورد توجه ساكنان آن منطقه خواهد شد.»آنچه مسلم است اين كه گذرگاه‌هاي منطقه تجريش ديگر تحمل اين حجم ترافيك را ندارد. بايد اين ترافيك هرچه زودتر ساماندهي شود، اين ساماندهي چه بر پايه احداث زيرگذر 40 متر زيرزمين، مترو يا گزينه‌هاي ديگر هرچه سريع‌تر بايد انجام شود.
ساماندهي بازار تجريش
پروژه بهسازي بازار تجريش از سال گذشته آغاز شده است و اين بازار، دومين بازار بزرگ بعد از بازار اصلي تهران است. به همين دليل ساماندهي و بهسازي اين بازار قديمي در دستور كار سازمان زيباسازي شهرداري تهران قرار گرفته است.
در طرح بهسازي بازار تجريش، 300 متر از طول مسير بازار مورد بهسازي و مرمت قرار مي‌گيرد كه بهسازي جداره‌ها، كف‌سازي، ايجاد عناصر مبلمان شهري، روشنايي و... در اين طرح مورد تاكيد است.محمد رضايي‌نژاد، معاون فني و مهندسي سازمان زيباسازي شهر تهران در اين خصوص به كارگزاران مي‌گويد: «ساماندهي بازار تجريش از بهمن‌ماه آغاز شده است، البته به دليل اينكه شب عيد مشكل براي خريد مردم پيش نيايد، پروژه‌ها را متوقف و مراحل اجرايي را به بعد از عيد موكول كرديم.» سال گذشته حذف زوايد در دستور كار قرار داشت كه تاكنون اين مرحله داراي 90 درصد پيشرفت بوده و فقط 10 درصد آن باقي مانده است. پس از گذر از مرحله حذف زوايد، كار كف‌سازي، جداسازي و پوشش سقف آغاز مي‌شود.
رضايي‌نژاد با تاكيد بر اينكه گذر تجريش و بازار تجريش يك گذر فرسوده است، مي‌افزايد: «طي روز 80 تا 100 هزار نفر از آن استفاده مي‌كنند و علاوه بر اين به واسطه قرارگيري بازار جنب تكيه تجريش و امامزاده صالح، بازار تجريش ارزش فرهنگي دارد، بنابراين شهرداري و سازمان زيباسازي مصمم هستند تا بافت فرسوده اين بخش را بازسازي كنند.»
راسته بازار تجريش داراي 160 مغازه است كه البته اين تعداد بدون در نظر گرفتن مغازه‌هاي داخل پاساژ است. در طرح ساماندهي بازار تجريش داخل مغازه‌ها به دليل اينكه ملك خصوصي است مورد ساماندهي قرار نمي‌گيرند و صرفا بحث نماسازي كلي بازار مورد توجه قرار مي‌گيرد.
18 ماه زمان براي بازسازي و ساماندهي بازار تجريش در نظر گرفته شده و بودجه اين طرح نيز سه ميليارد تومان است.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن