تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820800732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست‌هاي دوگانه در خصوص مسائل هسته‌اي به روايت يك كارشناس هندي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سياست‌هاي دوگانه در خصوص مسائل هسته‌اي به روايت يك كارشناس هندي
مولانا اسرارالحق قاسمي در بخشي از اين مقاله نوشته است : اخيرا دو خبر مهم منتشرشد. يك خبر مربوط به بمب‌هاي اتمي اسرائيل و خبر ديگري مربوط به برنامه تامين انرژي هسته‌اي ايران .

وي افزود: سازمان بين‌المللي انرژي اتمي مدعي است كه ايران هنوز هم راجع به برنامه هسته‌اي صلح آميز خود اطلاعات كامل ارايه نمي‌كند. اين سازمان اقدام ايران در عدم تامين اطلاعات مذكور را خطرناك توصيف مي‌نمايد.

اما در پي انتشار خبرهاي مربوط به بمب‌هاي اسرائيل ، برخي سووال‌ها مطرح مي‌شود.

قاسمي اضافه مي‌كند: سازمان ملل هيچ وقت راجع به تسليحات هسته اي اسرائيل ابراز نگراني ننموده و از اين رژيم درخواست ننموده تا درباره تسليحات هسته‌اي خود گزارش مفصلي تهيه نمايد. سووال اين است كه معني اين روش سرسختانه نسبت به ايران و روش نرم نسبت به اسرائيل چيست ؟
آيا روش سازمان ملل مبتني بر معيار يكسان است ؟ اگر تلاش‌هاي اسرائيل جهت دستيابي به تسليحات را بررسي كنيم معلوم خواهد شد كه اين رژيم از خيلي وقت پيش به دنبال اينگونه سلاح بوده و هميشه بر قابليت هسته‌اي خود افزوده است .

سووال اين است كه جامعه بين‌المللي چرا برنامه هسته‌اي اسرائيل را مانند برنامه انرژي هسته‌اي ايران نظارت ننموده و خواستار جزئيات اين برنامه نشده است ؟ چرا سازمان بين‌المللي بازرسان خود را در جست و جوي تسليحات خطرناك و هسته‌اي به اسرائيل اعزام ننمود؟
اين در حالي است كه سازمان ملل و كشورهاي غربي هميشه به دنبال اطلاعات مربوط به برنامه انرژي هسته‌اي ايران ، عراق و ديگر كشورهاي اسلامي و شرقي هستند. البته اين گونه نيست كه كشورهاي غربي يا جامعه جهاني از تسليحات اسرائيل مطلع نباشند.

سازمان‌هاي اطلاعاتي گاه به گاه راجع به تسليحات هسته‌اي اسرائيل خبر مي دهند. اما به نظر مي‌رسد اطلاعات مربوط به تسليحات هسته‌اي اسرائيل براساس يك توطئه سنجيده محرمانه نگه داشته شده است .

به هر حال جيمي كارتر رئيس جمهوري پيشين آمريكا فاش نموده است كه اسرائيل حدود ‪ ۱۵۰‬بمب هسته‌اي را در اختيار دارد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن