تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ذخاير برنج در بازار همدان پاسخگوي نيازمردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ذخاير برنج در بازار همدان پاسخگوي نيازمردم است
معاون نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني همدان گفت: مردم مطمئن باشند كه ذخاير برنج دولت در بازار همدان كافي و پاسخگوي نياز موجود مردم و بازار است.

"عليرضا شجاعي"، شنبه در گفت و گو با ايرنا، حجم برنج وارداتي توسط دولت در همدان را افزون بر ‪ ۵۰۰‬تن اعلام كرد و افزود: با احتساب برنج وارداتي توسط بخش خصوصي اين رقم بيشتر خواهد بود.

وي ادامه داد: از طرفي دولت برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين خصوص را انجام داده و از ديگر سو بخش خصوصي با كاهش تعرفه بخش خصوصي نيز واردات برنج را آغاز كرده است.

وي اضافه كرد: هم‌اكنون با واردات برنج و برخورد با محتكران، بازار برنج در همدان تثبيت شده و قيمتها رو به كاهش است.

شجاعي گفت: در زمان حاضر قيمتها كاهش يافته و برخي ازبازاريان حتي برنج را زير قيمت در بازار عرضه مي‌كنند.

وي اظهارداشت: قيمت برنج پاكستاني در همدان كيلويي ‪ ۱۸‬هزار ريال بود كه با جو ايجاد شده به ‪ ۲۷‬هزار ريال افزايش يافت ولي هم‌اكنون به ‪ ۲۳‬هزار ريال كاهش يافته است.

وي گفت: متوسط قيمت برنج داخلي نيز كه در ‪ ۱۲‬نوع مختلف در بازار وجود دارد از ‪ ۱۵‬تا ‪ ۳۵‬هزار ريال به ‪ ۲۵‬تا ‪ ۴۰‬هزار ريال افزايش يافته بود كه در زمان حاضر به ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۵۰‬هزار ريال كاهش يافته است.

شجاعي متوسط كاهش قيمت برنج در بازار همدان را كيلويي پنج هزار ريال اعلام كرد و افزود: با نظارت بر انبارها و برخورد با متخلفان جو رواني حاكم بر بازار اين محصول شكسته شده و بازار رو به بهبود است.

وي خاطرنشان كرد: از مرز سيستان و بلوچستان تمامي محموله‌هاي وارداتي برنج در اسرع وقت تخليه و وارد بازار شده است.

وي اضافه كرد: با توجه به شروع فصل برداشت برنج در كشور از سه‌ماه آينده نيز آمار ذخاير برنج كشور بالاتر خواهد رفت.

شجاعي يادآوري كرد: بازار برنج در جهان در يك برهه زماني بالاتر رفت و قيمت‌ها از تني ‪ ۳۰۰‬دلار به يك هزار و يكصد دلار افزايش يافت.

وي افزود: بازار برنج كشور نيز متاثر از اين موضوع بوده و جو رواني كمبود برنج در بازار داخلي باعث گراني اين محصول شد.

وي ادامه داد: با توجه به تقاضاي مردمي دلالان و فرصت طلبان به ذخيره سازي برنج روي آوردند ولي تلاش دولت و واردات و توزيع برنج باعث شد كه اين افراد زيان كنند.

شجاعي با انتقاد از عملكرد رسانه‌ها در برهه‌اي كه كشور با كاهش برنج در بازار مواجه شد، گفت: با چنين عملكردي فضاي رواني بدي در بازار اين محصول ايجاد شد.

وي نقش رسانه‌ها در كمك رساني به دولت و تلاش براي كاستن از فشار رواني و نيز اطمينان بخشي به مردم را بسيار موثر دانست و افزود: وظيفه رسانه‌ها ايجاد آرامش است و بايد در كنار مسوولان ايستاده و فضا را آرام كنند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن