تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820941884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قزوين: دو اثر تاريخي قزوين در فهرست آثار ملي ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قزوين: دو اثر تاريخي قزوين در فهرست آثار ملي ثبت شد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: دو اثر تاريخي باغ سعادت و ميهمانخانه قزوين در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد.


محمد مهدي رضاپور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين، بيان داشت: طبق قانون و اساسنامه سازمان ميراث فرهنگي كشور در جهت حفظ آثار ملي با رعايت مقررات و آيين نامه اجرايي، دو اثر تاريخي باغ سعادت و ميهمانخانه قزوين به شماره بيست و دو هزارو ششصدو هشتاد و هشتاد يك در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
وي ادامه داد: با توجه به قدمت تاريخي و شرايط فرهنگي، اجتماعي قزوين در دوره‌هاي مختلف آثار ارزشمند و غني در استان به يادگار مانده است كه باغ سعادت و ميهمانخانه قزوين از اين امر مستثني نيستند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين اضافه كرد: با توجه به لزوم حفظ و نگهداري آثار تاريخي، اين آثار با ثبت در فهرست آثار آثار ملي ايران تحت نظارت، مراقبت و حمايت سازمان قرار گرفته و با هرگونه تخريب و عملياتي كه منجر به تغيير هويت آن آثار باشد برخورد مي شود.
وي تصريح كرد: قزوين با داشتن بافت ارزشمند تاريخي و فرهنگي، طبيعت زيبا و برخورداري از صنايع دستي و هنرهاي سنتي، مي‌تواند در آينده نزديك مقصد خوبي براي گردشگران باشد.
رضاپور افزود: انتخاب قزوين به عنوان پايلوت گردشگري توسط اسكان بشر سازمان ملل متحد وجه جهاني به اين شهر داده كه اميدواريم بتوانيم با آماده سازي آثار تاريخي در جهت ثبت ملي در فهرست كشور و حتي جهاني همواره جزو نخستين و برترين‌ها باشيم.
گفتني است باغ سعادت مربوط به دوره صفوي است كه مابين خيابان هلال احمر، پيغمبريه، سبزه ميدان و خيابان سپه را شامل مي‌شود و ميهمانخانه قزوين نيز مربوط به دوره قاجاري توسط سعدالسلطنه حاكم وقت ساخته شده كه به ميهمانخانه دولتي و ميهمانخانه شاهي نيز معروف است.
انتهاي پيام/ص
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 575]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن