تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815295887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - افزايش فشارها بر اولمرت براي استعفا


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - افزايش فشارها بر اولمرت براي استعفا
جهان - افزايش فشارها بر اولمرت براي استعفا

گروه بين‌الملل: ايهود اولمرت نخست‌وزير اسرائيل روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد. در شرايطي كه ايهود باراك از حزب كارگر و تزيپي ليوني از همراهان اولمرت در حزب حاكم كاديما او را براي استعفا تحت فشار قرار داده‌اند، گمانه‌زني‌ها بر سر تعيين جانشين احتمالي اولمرت آغاز شده است. هر چند اولمرت شخصا امكان هرگونه استعفا را رد كرده و بر اين باور است كه هرگز در قامت نخست‌وزيري بي‌صلاحيت ظاهر نخواهد شد. نظرسنجي‌ها حاكي از پيروزي احتمالي بنيامين نتانياهو در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام است. كاديما در حال حاضر با دو گزينه روبه‌رو است: استعفاي اولمرت مي‌تواند مانع از برگزاري انتخابات زودهنگام شود. اين در حالي است كه در صورت پافشاري اولمرت بر بقا در قدرت، حزب كارگر از ساختار ائتلاف خارج خواهد و بدين ترتيب چاره‌اي جز برگزاري انتخابات زودهنگام باقي نخواهد ماند.

پس از انتقادات گسترده ايهود باراك از اولمرت، وزير امور خارجه اسرائيل تزيپي ليوني نيز به جمع مخالفان اولمرت پيوسته و در قامت نخستين هم‌حزبي كه از سياست‌هاي او انتقاد كرد اعلام كرد كه كاديما بايد به شأن و اعتبار داخلي خود بينديشد. اولمرت به اتهام فساد مالي چندين بار مورد بازجويي قرار گرفته و شهادت بازرگان آمريكايي مبني بر اعطاي كمك مالي به نخست‌وزير ظرف 15 سال گذشته حلقه را بر او تنگ‌تر كرد. اولمرت با رد تمامي اين اتهامات احتمال هرگونه استعفا را رد كرده و اعلام كرد كه تنها در صورت اثبات اتهامات مطرح از سمت خود كناره‌گيري خواهد كرد.
ليوني كه بر اساس نظرسنجي‌ها در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام پس از نتانياهو قرار خواهد داشت، در سخناني انتقادآميز اعلام كرد كه در شرايط فعلي بايد براي حفظ شأن حزب به تغيير رهبري آن روي آورد. ليوني در اين خصوص افزود: شرايط ظرف چند روز گذشته تغييرات شگرفي كرده و كاديما بايد براي بقا دست به تغييرات جدي بزند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن