تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817656378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اصحاب صدا در نصف جهان


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: با اصحاب صدا در نصف جهان
كريم باباخانيان

مدعوين جشنواره نهم دوشنبه سى‌ام ارديبهشت ساعت 14 از مقابل درب شمالى سازمان صدا و سيما به سمت اصفهان حركت كردند. چهارده اتوبوس متحدالشكل و سبزرنگ هركدام با ظرفيت چهل نفر، مهمانان داخلى را از تهران به اصفهان منتقل كردند.

تمامى اتوبوس‌ها به پوستر جشنواره مزين شده بودند. در اولين اجلاس بين‌المللى راديو هفت نشست علمى و تخصصى با حضور كارشناسان داخلى و خارجى برگزار شد.

مراسم افتتاحيه ساعت 9/30 در تالار هتل عباسى اصفهان برگزار گرديد. در اين مراسم ابتدا دكتر عليرضا نورى دبير اولين اجلاس و نهمين جشنواره بين‌المللى راديو سخنرانى كرد و گزارشى از روند برگزارى جشنواره ارائه نمود.

وى در ادامه به نقش راديو در جهان و ايران اشاره كرد و به سابقه هفتاد ساله راديو و موقعيت فعلى اين رسانه اشاره و نقش آن را مخاطره‌آميز تلقى كرد، نورى بحران مخاطب در تمام دنيا را يكى از چالش‌‌هاى اساسى راديو اعلام كرد و گفت: در دنياى فناورى‌هاى نو، راديو نياز به جهش ژنتيكى و پا گذاشتن در دنياى فانتزى و آواهاى نو را دارد.

دبير نخستين اجلاس بين‌المللى راديو در ادامه به جايگاه مهم اين اجلاس پرداخت و با ذكر اين نكته كه تاسيس اين اجلاس به پيشنهاد ايران و پذيرش و همكارى ABU انجام پذيرفته است تصريح كرد اين اجلاس مى‌تواند راديو را در منطقه آسياى غربى در ورود به اين عصر جديد كمك كند.

آنگاه دبيركل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاى آسيا و اقيانوسيه، ديويد استلى به ايراد سخن پرداخت. وى ضمن ابراز خوشحالى از حضورش در اجلاس گفت: امسال شاهد تغييرات عمده‌اى در راديوى ايران بودم و از اينكه نخستين اجلاس بين‌المللى راديو در ايران برگزار مى‌شود بسيار خرسندم.

وى يادآور شد تغييراتى كه در راديوى ايران به وجود آمده است نشان از پيشرفت اين رسانه در ايران دارد و ما نيز براى پيشرفت هرچه بيشتر برنامه‌هايمان در زمينه برگزارى كنفرانس‌هاى اين چنينى با يكديگر تبادل‌نظر خواهيم كرد. ديويد استلى دبيركل اتحاديه راديو در ادامه يادآور شد سابقه جمع شدن ما به پنجاه سال پيش باز مى‌گردد. وى با رد اين ادعا كه برخى معتقدند در شرايط جديد راديو مرده است تصريح كرد: ما در اين كنفرانس جمع شده‌ايم تا اثبات كنيم راديو زنده خواهد ماند و آينده آن را بررسى كنيم. وى در پايان، صدا و سيماى ايران را رسانه‌اى پيشرو در خاورميانه دانست و از اين بابت به مسئولين راديو و تلويزيون تبريك گفت.

ريچارد سمبروك مدير بخش اخبار جهانى BBC سخنران ديگر اين مراسم بود. وى محور سخنان خود را تغيير شكل رسانه پيرو تغييرات رخ داده در مخاطب و جهان ذكر كرد. وى نقش‌هاى راديو و تلويزيون و اينترنت را بسيار نزديك به هم دانست. مدير بخش اخبار جهانى BBC بيش از سى دقيقه سخنرانى كرد كه بخش عمده زمان سخنرانى خود را برخلاف متن از پيش ارائه شده كه يك نسخه ترجمه فارسى آن در اختيار مترجم قرار گرفته بود به تبليغ شبكه فارسى زبان BBC اختصاص داد كه با اعتراض برخى مدعوين از جمله معاون سياسى استاندار اصفهان روبرو گرديد كه وى مراسم را نيز ترك كرد. آخرين جمله‌اى كه ريچارد سمبروك بيان كرد اين نكته بود كه امروز فضا كاملا باز است و هركس مى‌تواند شبكه راديويى مورد علاقه خود را انتخاب و به آن گوش كند.

آخرين سخنران اين بخش از مراسم افتتاحيه دكتر حسن خجسته معاون صداى جمهورى اسلامى ايران و معاون ABU بود كه سخنان خود را با اعتراض به ديدگاه سمبروك آغاز كرد و گفت: اگرچه در نگاه اول شايد انحصارهاى رسانه‌اى شكسته باشند اما واقعيت آن است كه انحصار‌هاى قوى و نويى شكل گرفته‌اند كه مخاطب را در انتخاب رسانه خود ناتوان مى‌سازند. وى تاكيد كرد: من آقاى ريچارد را از همين جا به راديو گفتگو دعوت مى‌كنم تا در اين راديو پيرامون ديدگاه همايش به گفتگو بنشينيم و تصور مى‌كنم يك بحث چالشى خواهد بود كه مورد استقبال ما مى‌باشد. خجسته اضافه كرد: تلويزيون به عنوان رقيب قدرتمند راديو ظاهر شد ليكن امروز بيش از 19 شبكه ملى و 40 شبكه استانى وشهرى داريم كه نشان مى‌دهد از تنگنا خارج شده‌ايم. وى تصريح كرد: تعريف‌ ما اين است كه راديو بايد بسترى براى ظهور تمام رسانه‌ها و تكنولوژى‌هاى جديد باشد.

نخستين نشست از مجموعه نشست‌هاى اجلاس بين‌‌المللى راديو پس از پايان مراسم افتتاحيه در تالار عباسى آغاز به كار كرد.

اين نشست به رياست راجند راشارما برگزار شد و به موضوع الگوهاى ديجيتال در عرصه راديو پرداخت كه شامل شش سخنرانى بود.

تالار آينه هتل عباسى در عصر سه‌شنبه نخستين روز برگزارى نهمين جشنواره بين‌المللى و نخستين اجلاس راديو ميزبان دومين نشست از سلسله نشست‌هاى اجلاس بود. در اين نشست كه با حضور متخصصان، اساتيد و علاقه‌مندان مباحث تخصصى راديو همراه بود پنج تن از شركت كنندگان در اجلاس به ارائه مقالات خود پرداختند.

اظهارات ريچارد اعتراضات و واكنش‌هايى را از سوى مهمانان داخلى و خارجى در پى داشت، همين نكته باعث شد خبرنگاران نشستى را با دكتر خجسته معاون صداى جمهورى اسلامى داشته باشند. وى با اشاره به اينكه امروز فرصتى فراهم شده تا ما بار ديگر مبناى نظرى رسانه خود را در يك فضاى مناسب مرور كنيم، گفت: كار اساسى ما اين است كه با بلوغ فكرى بر مبناى اين نظريات، انديشه‌هاى ارتباطى خود را به شيوه‌هاى جديد مجهز كنيم. به طور قطع با تجهيزات كامل مى‌توان براى مبارزه و مقاومت ممتد و طولانى مدت در مقابل يك جريان بزرگ جهانى آماده شد.

خجسته اضافه كرد: ما بايد بتوانيم با درك محيطى كه در آن قرار داريم صحنه‌هاى بين‌‌المللى را به بهترين شكل اداره و در فرصت‌هاى مناسب، مبانى نظرى و منطق خود را مطرح كنيم.

دكتر خجسته در پاسخ سوال يكى از خبرنگاران درباره محتواى خارج از دستور سخنرانى مدير بخش اخبار جهانى BBC گفت: قرار بود در مراسم افتتاحيه سمبروك از سوى ABU و من از سوى IRIB سخنرانى كنيم. وى طبق برنامه‌ مى‌بايست راجع به تغييرات فناورى‌هاى نوين سخنرانى كند اما در كنار صحبت‌هايش به BBC پرداخت. ما هم نارضايتى خود را به مسئولين ABU اعلام كرديم و جواب او را هم هنگام سخنرانى داديم. به اعتقاد من وقتى در سطوح بين‌المللى قرار مى‌گيريم بايد بتوانيم در اين حوزه نيز فعاليت كنيم. وى با اشاره به اينكه اتفاقى افتاد و كسى حرفى زد و جوابى شنيد، افزود: بى آنكه تصور كنم مسئوليتى در سازمان صدا و سيما دارم پاسخ سمبروك را دادم چرا كه احساسم اين بود كه نسبت به ايران مسئوليت بزرگى بر دوش دارم و تصورم بر اين است كه او جواب خود را در مقابل حرف‌هايى كه زد آن طور كه شايسته‌اش بود دريافت كرد.

در اولين شب جشنواره مراسم تقدير از برخى مسئولين و دست‌اندركاران راديو با اجراى ضعيف خانم فاطمه آل عباس برگزار شد.

اگر اجراى موسيقى زنده استاد كيوان ساكت به اتفاق گروهش نبود خاطره خوشى از آن شب در ذهن مهمانان باقى نمى‌ماند.

در دومين روز اجلاس نيز نشست‌هاى تخصصى در تالارهاى مختلف هتل عباسى برگزار شد و تعداد زيادى مقاله قرائت گرديد كه مورد استفاده حاضران قرار گرفت.

مراسم اختتاميه برخلاف مراسم افتتاحيه، در شب و در فضاى باز هتل عباسى برپا شد. نسيم خوش شبانگاهى فضاى دلپذيرى را براى خانواده‌ راديو فراهم كرد و رفته رفته همه چيز براى برپايى مراسم اختتاميه‌اى مناسب مهيا گرديده بود.

قارى جوان اصفهانى چند آيه از قرآن كريم را در اختتاميه تلاوت مى‌كند، سپس سرود جمهورى اسلامى طنين‌‌انداز مى‌شود و حاضران به احترام سرود ملي، روى پاى خود مى‌ايستند، آنگاه فرزاد حسنى پس از چند ماه دورى از تريبون رسمى آغازگر برنامه مى‌شود. وى كاملا بر اجراى برنامه مسلط بود و هرازگاهى با گفتن نكته‌اي، گل لبخند را روى لبان خانواده راديو مى‌نشاند. وى از دكتر نورى دبير اين دوره از جشنواره تقاضا كرد جهت بيان خيرمقدم به حاضران بويژه مهندس ضرغامى رئيس سازمان صدا و سيما روى سن حضور پيدا كند.

دكتر نورى كه از قبل خود را براى ارائه گزارشى آماده كرده بود با در دست داشتن چند كاغذ كه حاوى گزارش عملكرد دبير جشنواره بود پشت تريبون قرار گرفت و گفت: مايلم در خصوص چگونگى برپايى نهمين جشنواره بين‌المللى راديو و اولين اجلاس جهانى راديو نكاتى را به اطلاع برسانم.

در آبان ماه سال گذشته با پشتوانه 8 سال پياپى برگزارى جشنواره راديو در ايران فراخوان نهمين جشنواره انتشار يافت. اين رقابت جهانى باتوجه به شيوع و گسترش قالب‌هاى نوين برنامه‌سازى راديويى در سطح جهان و توجه فستيوال‌هاى مشابه بين‌‌المللى به برخى قالب‌ها و همين طور موضوعاتى كه صداى جمهورى اسلامى ايران معتقد است در گستره جهان امروز توجه به آنها براى مردم جهان ضرورى به نظر مى‌رسد، شكل گرفت.

جشنواره نهم علاوه بر قالب‌هاى كلاسيك برنامه‌سازى امسال به دو قالب پادكست و برنامه‌هاى تعاملى Interactive توجه ويژه نشان داده و همچنين آگهى‌هاى تجارى راديويى را در جشنواره گنجانده است. انتخاب شعار “راديو صداى فرهنگ‌ها” در جشنواره امسال نيز با هدف ترويج مفاهيمى همچون “صلح و دوستى ملل”، تكثرگرايى فرهنگي، تجليل از بزرگان ادب و هنر و پاسداشت ميراث ناميراى فرهنگ و تمدن ايران اسلامى كه همواره مدافع حقوق انسان‌‌ها و گسترش تعامل و مهرورزى در سطح جهان است شكل گرفت. خوشبختانه مراكز فرهنگى داخلى و خارجى همچون يونسكو و فرهنگستان هنر با اعتقاد به اهداف اين جشنواره با ما همسو و پيشقدم شدند.

وى در بخش ديگرى از سخنان خود يادآور شد.در نهمين جشنواره بين‌المللى راديو بالغ بر 700 اثر راديويى به دبيرخانه ارسال شدند. از ميان اين تعداد، 200 اثر از كشورهايى نظير استراليا، بوسني، بلاروس، چين، آ‌لمان، هنگ‌كنك، هندوستان، افغانستان، ايتاليا، ژاپن، كره جنوبي، مكزيك، مغولستان، نيجريه، روسيه، صربستان، اسلووني، آفريقاى جنوبي، سوريه، تاجيكستان، تركيه، اوكراين، يونان و فرانسه، به دستمان رسيد كه تعدادى از اين كشورها براى اولين بار در جشنواره بين‌‌المللى راديو حضور مى‌يافتند. استقبال شبكه‌هاى استانى راديو نيز از جشنواره نهم پرشورتر از هر سال بود.پس از پايان يافتن نطق دكتر نورى حاضران او را تشويق كردند به گونه‌اى كه گويا خستگى كار چند ماهه او رفع گردد.

حسنى ضمن تشكر از نورى گفت: ضرب‌المثل ايرانى مى‌گويد: آنچه البته به جايى نرسد فرياد است يا هنگامى كه خيلى شلوغ مى‌شود مى‌گويند صدا به صدا نمى‌رسد يا اينكه اگر كسى خيلى شعار بدهد مى‌گويند صداى طرف از جاى گرم بلند مى‌شود. همه اينها هست ولى اين صداست كه مى‌ماند.

در اين قسمت از برنامه مديركل راديو كوبا متنى را به زبان انگليسى قرائت كرد كه فرزاد حسنى ترجمه آن را به سرعت براى حاضران خواند. فرازى از سخنان مدير راديو كوبا اين‌گونه بود؛ راديو كوبا 85 سال است كه تاسيس شده و با تهاجم فرهنگى دشمنان مقابله مى‌كند. ما بيش از چهل سال است كه تحريم هستيم. فيدل كاسترو معتقد است بهترين فرهنگ‌ها بايد جهانى شوند.

آخرين سخنران مراسم اختتاميه، بزرگ خانواده راديو يعنى مهندس ضرغامى بود كه زمانى خودش براى راديو متن مى‌نوشت و گزارش تهيه مى‌كرد. وى با تشويق حضار پشت تريبون قرار گرفت و پس از نوشيدن جرعه‌اى آب، نطق خود را اين چنين آغاز كرد: در عصرى كه به علت حاكميت سرمايه‌ بر بسيارى از رسانه‌‌هاى تصويري، بشر امروز شاهد انتشار مبتذل‌ترين تصاوير از شبكه‌هاى گوناگون ماهواره‌اى است راديو در حد قابل‌قبولى توانسته است پاكى و سلامت خود را در جوامع مختلف حفظ كند؛ ضرغامى با اشاره به اهميت و جايگاه فرهنگ و ارزش‌هاى فرهنگى در مقابله با هجمه‌ گسترده برنامه‌هاى ضدفرهنگى غرب به باورهاى ساير ملل افزود: رسانه راديو به اصالت‌ ها نزديكتر است. از اين رو بهتر مى‌تواند به دور از آسيب‌هايى كه ساير رسانه‌‌ها را تهديد مى‌كند پاسدارى از فرهنگ‌هاى بومى و محلى را در دستوركار خود قرار دهد. وى در ادامه با اشاره به تنوع باورها، آيين‌ها و لهجه و شكل ظاهرى افراد در جوامع مختلف با تاسى به آياتى از قرآن كريم گفت: تفاوت‌ها و تنوع‌هاى موجود در ميان ملل گوناگون براى شناخت و ايجاد معرفت است و رسانه راديو مى‌تواند فرهنگ‌هاى متنوع را به هم نزديك كند و اصالت فرهنگى جوامع را نشان بدهد. رئيس رسانه ملى در ادامه سخنان خود حركت گسترده و برنامه‌ريزى شده جهان غرب و در راس آنها آمريكا را براى بى‌هويت كردن جوامعى كه داراى سوابق ارزشمند فرهنگى و انسانى هستند يادآور شد و تصريح كرد: اين حركت حساب شده از جانب عده‌اى قليل در دنيا كه متاسفانه به امكانات و تجهيزات زيادى نيز دسترسى دارند در حال انجام است كه هدف آنها نيز جدا كردن ملت‌ها از فرهنگ اصيل خود و جايگزينى روش و شيوه‌اى از زندگى است كه نتيجه آن بى‌هويتي،‌ پوچى و سر در گمى براى انسان‌هاست. ضرغامى ابزار موثر و كارآمد تحقق اين سياست ضدبشرى را رسانه‌ها دانست و خاطرنشان كرد: فناورى بسيار پيچيده ماهواره‌اى و رسانه‌اى كه مى‌تواند براى ارتقاى كيفيت زندگى بشر مورد استفاده قرار گيرد امروز با توطئه اين عده قليل، تخريب روح و روان قشرهاى مختلف بخصوص جوانان كشورهاى مختلف را هدف گرفته است و اين يعنى تخريب و نابودى دنيا. رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه به سياست‌هاى فريبكارانه آمريكا در مبارزه با سلاح‌هاى اتمى و شعارهاى دروغين آن كشور در خصوص دفاع از حقوق بشر و حمايت از صلح جهانى اشاره كرد و افزود: امروز بمب اتم مترسكى براى اهداف استعمارى غرب است چرا كه سردمداران زر و زور براى پياده كردن اهداف استعمارى خود هر روز بر تعداد شبكه‌هاى مبتذل تصويرى مى‌افزايند تا روح و روان بشر را تخريب كنند و اين تخريب به مراتب گسترده تر از آسيب سلاح‌هاى اتمي، بشر عصر كنونى را تهديد مى‌كند. ضرغامى توجه اصحاب رسانه را به اين موضوع جلب كرد كه آنها حق دارند و بايد مردم جوامع خود را از آ‌سيب‌هايى كه هر روز بر كشورشان فرود مى‌آيد و فرهنگ آنان را نشانه رفته است مطلع كنند و افزود: اگر رسانه‌ها اين كار را انجام ندهند در واقع به وظيفه اصلى خود عمل نكرده‌اند. وى با انتقاد از سياست‌هاى جهانى‌سازى فرهنگى استكبار گفت: آگاهان و انديشمندان دنيا به محتواى پيام هر فرهنگ توجه مى‌كنند و حرف حساب را از هركسى كه باشد مى‌پذيرند و در مقابل هرگونه زياده‌خواهى از خود مقاومت نشان مى‌دهند و رسانه‌ها بايد در تقويت اين تفكر بكوشند.

وى يادآور شد: وظيفه ما به عنوان اصحاب رسانه مسئوليت بسيار سنگين آگاهى‌بخشى به مردم ا ست كه نبايد با توجيهات واهى از آن سر باز زنيم. وى افزود: ما معتقديم كه راديو به خاطر بسيارى از ويژگى‌هايى كه دارد مى‌تواند با استفاده از محتواى پاك خود هويت و فرهنگ‌هاى ملى را به دور از ابتذال هدايت كند.

پايان‌بخش برنامه اختتاميه، تقدير از نفرات برتر داخلى و خارجى جشنواره، گرفتن عكس يادگاري، سپردن تنديس جشنواره دهم به دبير جشنواره آينده و طنين‌انداز شدن صداى سنتور اردوان كامكار در فضاى باز هتل عباسى بود كه خاطره خوشى را براى حاضران به ارمغان آورد.

به راستى كه امروز جنگ دنيا ،جنگ رسانه‌هاست.

يكى از كارهاى بسيار مهمى كه امروز در دستور كار آنهاست تهاجم خبري، تبليغي، فرهنگى و اخلاقى به كشور ما مى‌باشد. امروز اين تهاجم، اوج تهاجم فرهنگى است. رسانه‌هاى ما هم بايد هم ناظر باشند به خنثى كردن كار دشمن در داخل، هم بايد ناظر باشند به ضربه زدن به دشمن در فضاى عمومي.

در حاشيه جشنواره

- باتوجه به اينكه راديو قرآن، قاريان برجسته و بين‌المللى را در اختيار دارد ولى از وجود و صوت آنان در مراسم افتتاحيه و اختتاميه استفاده نشد.

- يكى از مشكلاتى كه باعث آزار خبرنگاران شد در دسترس نبودن مترجمان جهت انجام مصاحبه با مهمانان خارجى بود.

- هنگام اهداى جوايز به نفرات برتر ايرانى و خارجي، ديويد استلى از دست دادن خوددارى مى‌كرد كه اين امر باعث شد ضرغامى با او شوخى كند.

- عكس‌هاى مهمانان خارجى در مراسم و بازديد آنان از اماكن هنرى و تاريخى اصفهان به سرعت در قالب CD و آلبوم آماده و به آنان اهدا مى‌شد.

- هنگام برگزارى پنل‌ها و كارگاه‌ها مهمانان خارجى از طريق ترجمه همزمان “سخنرانى‌هاى كارگاه ها و پنل‌ها را مى‌شنيدند.

- تنديس جشنواره نهم اثر استاد هنرمند حسين خسروجردى بود كه خود وى نيز در مراسم افتتاحيه حضور داشت.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن