تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817695518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه: اطلا‌عات ادعايي در خصوص برنامه هسته اي ايران جعلي است


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: سلطانيه: اطلا‌عات ادعايي در خصوص برنامه هسته اي ايران جعلي است
گروه سياست خارجي: نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلا‌م كرد: اطلا‌عات ارائه شده در جلسه پنجشنبه گذشته اعضاي شوراي حكام، اسناد و اوراقي بي اساس و جعلي است.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس ، علي اصغر سلطانيه تصريح نمود: هر آنچه كه در اين اوراق نشان داده شده اعم از نقشه ها، فيلم ها و ديگر اسناد ، جعلي است.وي افزود: سازمان اطلا‌عات مركزي آمريكا (سيا) كار كثيفي را انجام داده است، آنها بايد در آماده كردن آن چيزي كه بايد در اين جلسه طرح مي‌كردند، بهتر عمل مي كردند. اظهارت سلطانيه در حالي بيان مي‌شود كه ديپلمات‌ها در وين اعلا‌م كردند، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از حدود 10 كشور جهان اطلا‌عاتي را در خصوص برنامه هسته‌اي ايران كه به ادعاي آنها مي‌تواند مرتبط با طراحي و ساخت سلا‌ح هسته‌اي باشد، دريافت كرده است. به گزارش خبرگزاري رويترز، ديپلمات‌هاي شركت كننده در نشستي كه در خصوص آخرين گزارش آژانس از برنامه هسته‌اي ايران درپشت درهاي بسته برگزار شد، تصريح نمودند: اولي‌ هاينونن معاون مدير كل آژانس در اين جلسه گفت كه حدود10 كشورجهان اطلا‌عاتي را در خصوص برنامه هسته‌اي ايران به آژانس ارائه نموده‌اند. اين گزارش مي‌افزايد: محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در آخرين گزارش خود در خصوص برنامه هسته‌اي ايران ادعا كرده است كه موضوع مطالعات ادعايي همچنان به عنوان يك مساله نگران كننده باقي مانده است و ارائه پاسخ‌هاي مناسب براي آن ضروري است. در همين حال خبرگزاري فرانسه به نقل از يك ديپلمات غربي ادعا كرد، بازرسان آژانس هشدار داده‌اند كه ايران ممكن است سندي را در اختيار داشته باشد كه بيانگر روند توليد چيزي است كه مي‌تواند محور ساخت سلا‌ح هسته‌اي باشد. اين ديپلمات غربي كه نامش فاش نشده است، گفت: هاينونن در جلسه خود با اعضاي شوراي حكام در باره سند كره اورانيوم فلزي صحبت كرده است.ايران به آژانس گفته است كه اين سند را در سال 1987 و به همراه اطلا‌عات مربوط به طراحي سانتريفيوژهاي 1P دريافت كرده است. تهران بر اين نكته پافشاري كرده كه سند كره اورانيوم فلزي را در‌خواست نكرده است، اما آژانس درآخرين گزارش خود برلزوم درك نقش اين سند تاكيد و گفته است كه از اين طريق مي‌تواند ماهيت برنامه هسته‌اي ايران را مشخص كند. ديپلمات مذكور گفت: لحن هاينونن در زمان توضيح اين سند نگران كننده بود. در همين حال، هاينونن در گفتگو با خبرگزاري فرانسه از اظهارنظر در خصوص اين جلسه خودداري كرد. وي فقط گفت كه اين يك جلسه فني و غير رسمي بوده است.

درخواست رايس از ايران براي ارائه توضيحات بيشتر در خصوص برنامه هسته اي

از سـوي ديـگـر، وزير امور خارجه آمريكا گفت كه ايران بايد توضيحات بيشتري درباره برنامه هسته‌‌اي‌اش و گزارش اخير آژانس‌ بين‌المللي انرژي اتمي بدهد. به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، كاندوليزا رايس در جمع خبرنگاران با متهم كردن ايران به عدم همكاري كافي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعا كرد، به عقيده من توضيحات بسياري وجود دارد كه ايران بايد به آژانس بدهد؛ آژانس گفته است كه آنها در زمينه سوالات بسيار مهمي كه جامعه بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي‌ خود دارد، همكاري نمي‌كنند. اكنون سوال اصلي براي من اين است: ايران چگونه به اتهامات جدي در زمينه عدم همكاري (با آژانس) پاسخ خواهد داد؟ وزير امور خارجه آمريكا در ادامه گفت كه واشنگتن به مسير دوسويه خود كه شامل تحريم‌ها و مشوق‌هاست ادامه خواهد داد تا ايران را در نهايت متقاعد به تعليق فعاليت‌هاي هسته‌‌اي‌ كند. رايس افزود كه خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اميدوار است به زودي بسته مشوق‌هاي جديد پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل ( آمريكا،‌ انگليس، فرانسه، روسيه و چين) به علاوه آلمان را به ايران ارايه كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، رايس با اشاره به اين بسته گفت: اين توافق بين ما وجود دارد كه ابتدا از طريق سولانا با ايران گفت‌وگو كنيم و منتظريم كه اين كار انجام شود. در همين حال نماينده آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعا كرد، اطلا‌عات ارائه شده در جلسه اخير اعضاي شوراي حكام، باعث افزايش نگراني‌ها در خصوص تلا‌ش ايران براي ساخت سلا‌ح‌هسته‌اي شده است.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، گريگوري شولته گفت: مقامات بلندپايه ايران ادعا مي‌كنند كه پرونده هسته‌اي ايران بسته شده است اما جلسه پنجشنبه گذشته نشان داد كه اين ادعا اشتباه است.شولته مدعي شد: ايران از ارائه توضيح در خصوص برنامه تسليحاتي خود در گذشته! خودداري كرده است و اين مسئله به ويژه با در نظر گرفتن پيشرفت ايران در برنامه غني‌سازي اورانيوم ايران، دردسرساز است.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن