تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817468812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بولتون به شكست سياست آمريكا و غرب در قبال ايران اعتراف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بولتون به شكست سياست آمريكا و غرب در قبال ايران اعتراف كرد
نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل متحد در جديدترين اظهارات خود اعتراف كرد كه پافشاري غرب و آمريكا براي يافتن راهي براي توقف برنامه هسته‌اي ايران شكست خورده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاري رويترز، "جان بولتون" كه اخيرا كتابي با عنوان "تسليم يك گزينه نيست" نوشته است و براي معرفي بيشتر كتاب خود در جشنواره ادبي ولز شركت كرده بود به طور تلويحي اعتراف كرد كه پافشاري لندن، فرانسه، آلمان و آمريكا براي يافتن راهي براي توقف برنامه هسته‌اي ايران شكست خورده است.
وي با بيان اينكه اقدام نظامي عليه ايران آخرين گزينه براي توقف برنامه هسته‌اي اين كشور است تصريح كرد: اما آمريكا و هم‌‌پيمانانش اقدامات كافي ديگري انجام نداده‌اند.
بولتون كه يكي از شخصيت‌هاي جنگ طلب دولت "جرج بوش" رئيس جمهور آمريكا بود مدعي شد: پنج سال مذاكره شكست خورده با ايران درباره برنامه هسته‌اي اين كشور تنها دو گزينه براي برخورد با اين موضوع باقي گذاشته است كه عبارتند از تغيير حكومت و ديگري استفاده از زور.
بولتون با بيان اينكه طرفدار تغيير حكومت در ايران است، گفت: استفاده از نيروي نظامي به شدت يك گزينه غير جذاب است و تنها بايد بعنوان آخرين چاره از آن استفاده شود.
وي بدون توجه به وحدت ايرانيان در اظهاراتي مداخله‌جويانه افزود: عوامل تغيير حكومت در ايران وجود دارند كه عبارتند از مشكلات اقتصادي، جواناني كه امكان تجربه يك زندگي متفاوت را دارند و تنش‌هاي قومي كه در اين كشور وجود دارد.
اين ديپلمات اسبق آمريكايي ادامه داد: اما سازمان ملل و هم‌پيمانان آن اقدامات لازم براي ايجاد اين تغيير ضروري را انجام نداده‌اند.
اين ديپلمات جنگ‌طلب آمريكايي با اذعان به شكست راهبرد آمريكا در قبال ايران گفت: آرزو مي‌كنم اي كاش سياست بسيار سخت گيرانه‌تري در پنج سال گذشته داشتيم.
نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل همچنين بي اعتنا به برآورد جاسوسي آمريكا و گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر عدم انحراف برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران به سوي سلاح‌هاي هسته‌اي باز هم مدعي شد كه ايران پنج سال به در اختيار داشتن توانمندي سلاح‌هاي اتمي نزديكتر شده است.
نكته جالب توجه اينكه وي به هنگام خروج از محل سخنراني در جشنواره ادبي ولز با فريادهاي حضاري كه وي را "جنايتكار جنگي" مي‌خواندند مورد تمسخر قرار گرفت.
دولت بوش در پي ناكامي هاي مكرر در رويارويي با نظام جمهوري اسلامي ايران، با طرح توطئه هاي مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است به گونه اي كه
نشريه "كانترپانچ"اخيرا از امضاي حكمي توسط جرج بوش خبر داد كه مجوز اقدام تروريستي سري جامع عليه نظام ايران و مقامات خاص آن را مي‌دهد.
"كانترپانچ" در اين گزارش با عنوان "حكم سري بوش جنگ با ايران را گسترده‌تر مي‌كند" نوشت: «شش هفته پيش بوش حكمي را براي انجام اقدامات تهاجمي سري عليه نظام ايران صادر كرد كه از نظر ابعاد غيرمنتظره است.»
به نوشته اين نشريه، دستور سري بوش شامل اقدامات در يك منطقه گسترده جغرافيايي از لبنان تا افغانستان بوده و آزادي عمل بيشتر و جامعي ارائه مي‌‌‌كند و شامل ترور مقامات هدف‌گذاري شده مي‌شود.
اين گزارش حاكي است به عنوان مثال، گستردگي كار راه را براي حمايت كامل از شاخه نظامي سازمان مجاهدين خلق [گروهك تروريستي منافقين] هموار كرده با وجود آنكه اين گروه در زمره گروه‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارد.
اظهارات بولتون، اين مقام تندروي آمريكايي، در حالي صورت مي گيرد كه جانشين رئيس ستادكل نيروهاي مسلح گفت: ارتش و سپاه با حركات غيرقابل پيش ‌بيني و تاكتيك ‌هاي مبتكرانه مي‌‌توانند آنچنان ضربات مهلكي بر آمريكاي متجاوز وارد كنند كه تكليفمان براي هميشه با آمريكا روشن شود.
سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستادكل نيروهاي مسلح كه صبح امروز پنج شنبه در گردهمايي مسئولين سياسي ارتش سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه از زمان پايان جنگ تحميلي تاكنون با تدبير فرمانده معظم كل قوا و تاكتيك فرماندهان و كارشناسان زبده نظامي، از آغاز شش جنگ جلوگيري شده است، گفت: علاقه اي به جنگ نداريم و تلاش مي‌كنيم پس از پايان دفاع مقدس به گونه‌اي عمل ‌كنيم كه جنگي بر ايران اسلامي تحميل نشود.
وي با اشاره به تهديدات مداوم دشمنان بر ضد كشورمان، با طرح اين سؤال كه آيا آمريكا مي‌تواند اقدام نظامي عليه ما انجام دهد يا خير؟، با يادآوري اينكه هيچ فرمانده و كارشناسي نمي‌تواند نظر قطعي درباره حمله دشمن داشته باشد، گفت: البته با توجه به بررسي‌هاي كارشناسي مي‌توان عواملي را كه زمينه اقدام نظامي آمريكا عليه ايران را به وجود مي آورد، احصا كرد.
رشيد خاطرنشان كرد: پس از حادثه 11 سپتامبر و حمله آمريكا به عراق، تهديدات عليه ايران به شكل جدي‌تري مطرح شد و آنها پيش‌زمينه‌هايي چون زمين، امكانات، تجهيزات و موقعيت را براي حمله فراهم كرده بودند و از طرف ديگر به دنبال اين هستند كه در داخل ايران ثبات، همدلي و وحدت را از بين ببرند.
جانشين ستادكل نيروهاي مسلح در عين حال تأكيد كرد: اما حضور رهبري قاطع و شجاع به همراه نيروهاي مسلح متحد و مقتدر و نيز ملتي هوشيار و آگاه، مانع هر اقدام عليه ايران است.
اين فرمانده عاليرتبه نيروهاي مسلح با بيان اينكه آمريكا از طريق دكترين عمليات پيش دستانه، دست به عملي كردن نقشه هاي خود مي‌زند، گفت: مسئله اصلي آمريكا،‌ ايران بوده است و حمله نظامي به عراق و افغانستان براي ترساندن ايران انجام شد، اما اكنون و پس از، از بين رفتن دشمنان كشورمان در افغانستان و عراق، جمهوري اسلامي ايران به يك برتري ويژه ژئوپليتيك در منطقه دست يافته است.
وي با تاكيد بر اين كه توانايي ايران در پاسخ قاطع به هر متجاوز و بازدارندگي فعال ايران دو عامل بازدارنده در برابر تهاجم آمريكا به كشورمان است، گفت: به تعبير فرماندهي معظم كل قوا در مقابل دشمني كه اصل وجود ما را هدف قرار داده عقب ‌نشيني معنا ندارد و ايستادگي و مقاومت در برابر او پيروزي است.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن