تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804680810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ويندوز 7 سريع تر کار کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 در ويندوز 7 سريع تر کار کنيد
در ويندوز 7 سريع تر کار کنيد     محاسن ويندوز 7 در مقايسه با ويندوز هاي پيشين کم نيست، به همين دليل، ميليون ها کاربر در سراسر جهان به استفاده از آن روي آوردند. با اين همه، جا براي توان مند کردن اين سيستم عامل وجود دارد. براي کابران پيشرفته، سيستم عامل ها اغلب بازدهي را به جاي آن که بهينه کنند کاهش مي دهند، و همگي ما به دنبال روش هاي اجراي سريع تر کارهاي عمومي مان هستيم. ابتدا چند ترفند قديمي و جديد در مورد مديريت فايل و پوشه را خواهيم گفت. بعضي از ترفندهاي کلاسيک هيچ گاه قديمي نمي شوند، اما گاهي آنها را در عمليات ارتقا فراموش مي کنيم. در زير چند ترفند سريع کننده کارها آمده است که در ويندوز 7 نيز کار مي کنند. با نوت پد (Notepad) باز کنيد  

کاربران پيشرفته اغلب ترجيح مي دهند که فايل هاي متني ساده را با برنامه Notepad باز کنند، چون سريع است و فايل ها را با کدهاي يک واژه پرداز شلوغ نمي کنند. با کليک - راست روي يک فايل و انتخاب گزينه Open with همواره مي توانيد هر فايلي را با Notepad باز کنيد، که معمولاً شما را وادار مي کند که براي باز کردن سند انتخاب شده با اين ويرايش گر متني ساده در فهرست برنامه هايي که به نمايش در مي آيد گزينه Notepad.exe را بيابيد و انتخاب کنيد. براي راحتي مي توانيد گزينه Notepad.exe را به اول فهرست ببريد. برنامه Registry Editor را باز کنيد ( regedit را در جستجوي منوي start تايپ کنيد) و به کليد زير برويد: HKEY_CLASSES_ROOT/*/SHELL. روي SHELL کليک- راست کنيد، به NEW اشاره کنيد، و key را انتخاب کنيد.

اين کليد فرعي جديد را «OpenwithNotepad» بناميد. روي اين کليد فرعي جديد کليک - راست کنيد، يک کليد جديد اضافه کنيد، و آن را «command» بناميد. کليد فرعي «command»را هاي لايت (انتخاب) کنيد و روي Default Value در بخش سمت راست کليک- دو ضرب کنيد. در کادر Value، عبارت Notepad.exe1% را تايپ کنيد و روي OK کليک کنيد تا بلافاصله اين تغيير روي منوي بافتي ( يا منوي کليک -راست) به وجود آيد_ به باز راه اندازي کامپيوتر نيازي نيست.

اضافه کردن دو فرمان سودمند در منوهاي کليک_راست   يکي از سودمند ترين اصلاحات منوي بافتني ( يا منوي کليک_راست) اضافه کردن فرمان هاي copy To و Move To است. در Registry Editor به کليد زير برويد: HKEY_CLASSES_ROOT/ALLFILESYSTEMOBJECTS/SHELLEX/CONTEXTMENUHANDLERS

روي اين کليد فرعي کليک- راست کنيد تا يک کليد جديد به نام «Copy To» بسازيد. اين کليد فرعي جديد را هاي لايت (انتخاب) کنيد و روي Default Value در بخش دست راست کليک- دو ضرب کنيد. در کادر Value Name، عبارت زير را تايپ کنيد: { c2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} (توجه داشته باشيد که کوچکي و بزرگي حروف در تايپ حتماً بايد رعايت شود.) حال، منوي بافتني شما يک گزينه Copy To Folder نيز خواهد داشت که يک پنجره درختي را براي کپي کردن يک فايل در هر پوشه اي به نمايش در مي آورد.

براي گزينه Move To، دوباره روي کليد زير کليک- راست کنيد:HKEY_CLASSES_ROOT/ALLFILESYSTEMOBJECTS/SHELLEX/CONTEXTMENUHANDLERS و يک کليد جديد به نام MoveTo بسازيد. در پنجره Value Data کليد جديد، عبارت زير را تايپ کنيد: c2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}

( دوباره، بزرگ بودن حروف را رعايت کنيد.) در ضمن، اگر چند فايل را هاي لايت کرده باشيد بازهم اين فرمان هاي copy To و Move To کار خواهند کرد.

* ترفندهاي رجيستري هنوز در ويندوز 7 کار مي کنند، شامل کليدهاي جديدي که فرمان هاي copy To و Move To را در منوهاي بافتي اضافه مي کنند. يک ترفند ديگر منوي بافتي، اضافه کردن يک مقصد ويژه براي فرمان Send To است. ابتدا لازم است به ويندوز 7 بگوييد که فايل هاي سيستمي پنهان را نشان دهد، البته اگر پيشتر اين کار را نکرده باشيد.

در ديسکي که ويندوز در آن نصب شده است ( در اينجا فرض مي کنيم ديسک:c است)، به پوشه زير برويد: C:/Users/usernama/AppData/Roaming/Microsoft/Windows/SendTo * گزينه هاي Send To در منوي بافتي را مي توانيد بيشتر کنيد، براي اين کار ميان برهايي را در يک پوشه پنهان User بسازيد. در اين پوشه ميان برهاي همه مقصدهاي را خواهيد ديد که در فرمان Send To منوي بافتي به نمايش در مي آيند. روي يک نقطه خالي در اين پنجره کليک- راست کنيد. روي New و Shortcut کليک کنيد.

پنجره Create Shorcut باز خواهد شد، و از شما يک پوشه مقصد را خواهد پرسيد. هم مي توانيد مسير اين پوشه را ذکر کنيد و هم مي توانيد از دکمهBrowse براي پيدا کردن يک پوشه با تو در تويي عميق بهره بگيرند. روي Next کليک کنيد، نام ميان بر را وارد کنيد، و سپس روي Finish براي فعال کردن اين خصوصيت کليک کنيد. مقصد جديد از حالا به بعد در منوي Send To ظاهر خواهد شد. يادگيري کتابخانه ها Library در ويندوز 7 يک خصوصيت جديد است و هدف از آن مديريت انبوه فايل هايي است که در سيستم هاي ما انباشته مي شوند. از سوي ديگر، Library را مي توان با خصوصيت گلچين کننده Favorites اشتباه کرد. هر دو را مي توان در بخش کاوش Explorer در دست چپ ديد. اما Librarary ها به جاي آن که به عنوان ميان برهاي کاوش براي پوشه هاي روي سيستم شما عمل کنند، در عمل فايل ها و پوشه هاي فرعي را از چندين مکان مختلف ديسک سخت شما گردآوري مي کنند و به نمايش در مي آورند. براي ديدن طرز کار آن، يک پنجره Explorer را باز کنيد، روي Music Library کليک - راست کنيد، و پنجره Properties آن را به نمايش درآوريد. بخش Library Locations مکان هايي را نمايش مي دهد که در اين کتابخانه گردآوري مي شوند. به آساني مي توانيد مکان هاي جديدي را براي کتابخانه هاي پيش ساخته Pictures,Music,Documents و Videos اضافه کنيد. براي اين کار کافي است روي دکمه Include A Folder کليک کنيد و مکاني را که مي خواهيد اضافه شود مشخص کنيد. در اين پنجره ، ترتيب پوشه هايي را که در نمايش پيش فرض Library ظاهر مي شود نيز مي توانيد تغيير بدهيد. هر مورد واقع در بخش Library Locations را با موش کشي پوشه ها مي توانيد در فهرست بالا يا پايين ببريد.

کتابخانه در عمل يک روش قدرتمند سازمان دهي دادهاي پراکنده و همچنين يک روش عالي تماشاي فايل ها را فراهم مي سازند، که در نگارش هاي پيشين ويندوز دشوار بوده است. به عنوان مثال، با کليک - راست کردن روي مورد Libraries در بخش کاوش Explorer و انتخاب گزينه هاي New و Library ، و يا استفاده از فرمان New Library در نوار Menu مي توانيد يک کتابخانه مخصوص براي خودتان بسازيد.

به عنوان مثال، آن را مي توانيد Taxes بناميد. اگر روي اين کتابخانه جديد کليک کنيد، بخش اصلي از شما خواهد خواست که پوشه هاي مورد نظرتان را اضافه کنيد. فرض کنيم که همه نامه هايي را که به اداره مالياتي ارائه کرده ايد در يک پوشه، PDF هاي مربوط به صورت حساب هاي بانکي تان را در پوشه اي ديگر، و صفحه گسترده هاي درآمدهاي تان را در يک پوشه سوم نگهداري مي کنيد. اضافه کرده هر سه پوشه به اين کتابخانه به شما امکان مي دهد که همه آنها را از يک پنجره دستيابي يا جستجو کنيد.

به طور پيش فرض، نمايش Library محتويات را بر اساس پوشه نشان مي دهد، اما از منوي کر کره اي Type مي توانيد براي تماشاي محتويات پوشه هاي يک کتابخانه بر اساس تاريخ اصلاح، نوع فايل، نام فايل، و همه برچسب هايي که براي فايل ها پيوست کرده ايد بهره بگيريد. اگر نيازهاي شما ساده تر از آنچه کتابخانه ها فراهم مي کنند باشد، و بخواهيد به پوشه هاي پر استفاده تان دسترسي سريعي داشته باشيد، Favorites را امتحان کنيد. داخل يکي از پوشه ها در Explorer شويد، روي Favorites در بخش تکاليف دست چپ کليک- راست کنيد. اگر Add Current Location To Favorites را انتخاب کنيد، در هر پنجره Explorer يک ميان بر در بخش Favorites براي پوشه انتخابي قابل دستيابي خواهد شد. فراخواني گزينه هاي کپي فايل   يک نکته مديريت فايل ديگر که بسياري از کاربران از وجود آن بي اطلاعند به قرار زير است. همچنان که کهنه کاران ويندوز مي دانند، رفتار موش کشي فايل ها بسته به بافت شان فرق مي کند. هرگاه فايلي را به يک پوشه متفاوت بر روي پارتيشن همسان موش کشي کنيد، ويندوز به طور خودکار آن فايل را انتقال خواهد داد، اما هنگامي که موشي کشي به پارتيشن هاي متفاوت باشد، ويندوز يک کپي را در پوشه مقصد ذخيره مي کند. چند ترکيب صفحه کليدي وجود دارد که به هنگامي که موش کشي مي کنيد گزينه هاي انتقال (Move) و Copy را به اجرا در مي آورند. چيزهاي زيادي را بايد به ياد سپرد. اما براي اطمينان از اين که عمل درست را انجام مي دهيد، به موشي کشي فايل ها با دکمه راست موش عادت کنيد. هنگامي که از اين روش استفاده مي کنيد، ويندوز يک منو حاوي گزينه هاي انتقال، کپي، يا ساخت ميان بر براي فايل ها به نمايش در مي آورد.

نکته   در ويندوز 7 در مقايسه با ويندوزهاي پيشين کنترل بسيار بهتري روي هشدرهايي که در System Tray به نمايش در مي آيند داريم. در کادر جستجو منوي Start ، عبارت Action Center را تايپ کنيد و کليد Enter را بزنيد. گزينه هاي مختلف Action Center را بررسي کنيد و گزينه هاي نمايش پيام هاي ايمن ساز و نگهداري مختلف را فعال يا غير فعال کنيد.

ترفند رجستري 1   برنامه Regedit در ويندوز 7 هميشه خودش را دقيقاً در همان جايي باز مي کند که پيشتر اين برنامه بسته شده است. در نيجه، گاهي پس از بازکردن Regedit با شاخه هاي تو در توي رجيستري مواجه خواهيد شد. روش سريع بستن کل درخت و بازگشت به بالاي درخت، زدن مکرر کليد پيکاني چپ سو در صفحه کليد است. نکته رجيستري 2   پيش از تغيير دادن يک کليد رجيستري با پشتيبان گيري از حالت اوليه آن کليد، از خودتان محافظت کنيد. کليد بالايي کليد فرعي اي را که مي خواهيد تغيير بدهيد هاي لايت کنيد. از فرمان File<Export براي ذخيره آن کليد به عنوان يک فايل « REG.» بهره بگيريد ( از نامي استفاده کنيد که کليد يا تغيير را توصيف مي کند). اگر ترفند رجيستري شما مسئله دار باشد، در صورتي که روي کليد رجيستري پشتيبان کليک- دو ضرب کنيد، آن کليد به حالت اوليه بازگرداني خواهد شد. منبع: ريز بردازنده شماره193  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن