تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر مشكلات مشتركان ايرانسل؛ وعده‌هاي اپراتور دوم تلفن همراه تا چه حد محقق شدند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مروري بر مشكلات مشتركان ايرانسل؛ وعده‌هاي اپراتور دوم تلفن همراه تا چه حد محقق شدند؟


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

شبكه‌ي اپراتور دوم تلفن همراه در كشور پس از پشت سر گذاشتن روندي طولاني و با تاخير در كشور راه‌اندازي شد اما توانست با استفاده از راهكارهايي از جمله بهره‌گيري از حجم گسترده‌ي تبليغات و در نظر گرفتن مكانيزم‌هاي تشويقي براي جذب مشترك، نامش را در ميان متقاضيان تلفن همراه بشناساند و هم‌اكنون به گفته‌ي مسوولانش تعداد مشتركان اين اپراتور به حدود ده ميليون مشترك رسيده ‌است. در اين گزارش به بررسي مشكلات مشتركان ايرانسل پرداخته و پاسخ آن‌ها را از زبان مسوولان اين اپراتور جويا شديم.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزها قبل از شروع و در ميان هر برنامه پرمخاطب كه معمولا داراي هزينه‌هاي تبليغاتي نسبتا بالايي هستند، حتما تبليغي از وعده‌ها و جوايز ايرانسل براي مخاطبان راديويي و تلويزيون پخش مي‌شود؛ اين تبليغ‌ها علاوه بر رسانه‌هاي ملي در صفحات متعدد اكثر جرايد كشور به چشم مي‌خورد و اين درحالي است كه برخي از مشتركان از نحوه‌ي سرويس‌دهي اين اپراتور ناراضي‌اند.

بروز برخي از مشكلات در ابتداي راه‌اندازي اين شبكه تا حدودي طبيعي به‌نظر مي‌رسيد. ضمن آنكه حمايت از روند خصوصي‌سازي در ارايه خدمات عمومي، موضوعي است كه كمتر كسي با آن مخالف است اما امروز وجود اين مشكلات در شبكه‌ي اپراتور دوم نيازمند رسيدگي جدي و پاسخگويي مسوولان مربوطه است.

با وجود بهبود وضعيت خدمات‌دهي اپراتور دوم تلفن همراه نسبت به ماه‌هاي ابتدايي راه‌اندازي اين شبكه و رضايت برخي از مشتركان اين سيم‌كارت‌ها از مواردي مانند خدمات ارزش افزوده، شماري از مشتركان ايرانسل همچنان با مشكلات متعددي مواجهند و علي‌رغم تبليغات فراوان هنوز در سطح شهر تهران نقاط كوري وجود دارد كه آنتن‌دهي در آنجا ناممكن است و همچنين در حين مكالمه با ايرانسل مشتركان با قطعي‌هاي مختلفي روبه‌رو هستند.

برخي از مشتركان اپراتور دوم تلفن همراه همانند مشتركان اپراتور دولتي، از بروز اختلال در حين تماس، مشكلات دريافت و ارسال پيام كوتاه و ناتواني دريافت پيام از سيم‌كارت‌هاي مشتركان همراه اول و تاليا و پوشش نداشتن برخي نقاط كشور بويژه شهر تهران و جاده‌هاي كشور ناراضي‌اند.

يكي از مشتركان ايرانسل درباره‌ي مهم‌ترين مشكل اين سيم‌كارت‌ها مي‌گويد: متاسفانه گرفتن تماس با اين سيم‌كارت‌ها بسيار مشكل است و ارتباط در برخي نقاط به سختي برقرار مي‌شود.

برخي ديگر از مشتركان درباره‌ي نحوه‌ي محاسبه‌ي صورت‌حساب‌ اين سيم‌كارت‌ها سوالاتي داشته و خواستار ارايه‌ي اطلاعات بيشتر در اين زمينه از طرف اين اپراتور هستند.

تعدادي از مشتركان اين اپراتور نيز از نحوه‌ي ارسال صورت‌حساب‌هاي ماهانه‌ي خود ناراضي هستند چراكه به عنوان نمونه با گذشت چند ماه از استفاده از سيم‌كارتشان، قبضي دريافت نكرده‌اند و تنها به آن‌ها SMS ارسال و در آن ذكر شده مشترك نسبت به پرداخت صورت‌حساب خود اقدام كند.

يك فروشنده‌ي سيم‌كارت‌هاي ايرانسل با اشاره به آنتن‌دهي اين سيم‌كارت‌ها گفت: آنتن‌دهي سيم‌كارت‌هاي ايرانسل رضايت‌بخش نيست البته در حال حاضر اين وضعيت نسبت به گذشته بهتر شده و اميد مي‌رود كه اين روند ادامه يابد.

اما مسوولان اين اپراتور كه طبق اعلام تاكنو ن حدود 340 شهر را پوشش داده است، در پاسخ به علت آنتن‌دهي نامناسب اين سيم‌كارت‌ها مي‌گويند: مشكل آنتن‌دهي بيش‌تر در تهران و اصفهان وجود دارد كه اين اپراتور در تلاش است اين وضعيت را بهبود بخشد و در همين راستا از ابتداي سال جاري در مسيرهاي تهران به شمال، تهران - مشهد و تهران به تبريز با فراهم كردن تمهيداتي وضعيت تماس با اين سيم‌كارت‌ها بهبود يافته است.

مسوولان اپراتور دوم تلفن همراه درباره‌ي مشكلات ارسال SMS از طريق اين سيم‌كارت‌ها عقيده دارند كه ايرانسل براي ارسال پيامك‌هاي ناموفق هزينه‌اي از مشتركان خود دريافت نمي‌كنند و فقط در قبال پيام‌هاي ارسال شده مبلغ SMS براي مشترك محاسبه مي‌شود.

اما يك فروشنده‌ي سيم‌كارت ايرانسل تاكيد كرد: با توجه به قيمت بايد از هر كالا يا خدمتي انتظار داشت و طبيعي است هرچه قيمت‌ها بالاتر باشد كيفيت نيز بايد بهتر شود و اين سيم‌كارت‌ها با توجه به قيمت پايين كيفيتي در اين حد دارند.

برخي مشتركان عقيده دارند ايرانسل مكالمات را يا گران و يا اشتباه حساب مي‌كند و با وجودي كه چندين بار از ايرانسل براي دريافت پرينت مكالمات درخواست شده اما اين تقاضا در برخي موارد بي‌پاسخ مانده است.

برخي از مشتركان هم اظهار كردند به دليل گراني محاسبات ايرانسل، ديگر سيم‌كارت خود را شارژ نمي‌كنند و از سيم‌كارت يك طرفه استفاده مي‌كنند.

به گفته‌ي يكي از مشتركان، مكالمات رايگاني كه ايرانسل اعلام مي‌كند به صورت كامل به مشترك تعلق نمي‌گيرد و سيم‌كارت‌هاي هديه نيز مردم را كلافه كرده است زيرا زماني كه مشترك سيم‌كارت را خريداري ‌كرده، همان لحظه سيم‌كارت هديه را دريافت نمي‌كند و بعضا اين سيم‌كارت‌ها به دستشان نمي‌رسد.

اما واحد امور مشتريان ايرانسل درباره اطلاع‌رساني نامناسب اين شركت نيز اعلام كرده كه پيش از رسيدن مشترك به سقف اعتباري خود از طريق يك شماره ويژه و همچنين پيام كوتاه با وي تماس گرفته و ضمن اعلام نزديك شدن ميزان مكالمات وي به سقف اعتباري، نحوه افزايش اين سقف اعتباري براي مشترك شرح داده مي‌شود اما معمولا نحوه افزايش حد اعتبار و مشاهده صورت‌حساب سيم‌كارت‌هاي دائمي ايرانسل يكي از موارد مورد سوال مشتركان اپراتور دوم است.

آرش كريم‌بيگي، مدير روابط عمومي ايرانسل، با اشاره به اين موضوع كه جز بهاي حق اتصال، ماليات و عوارض قانوني هيچ مبلغ ديگري چه شامل حق ثبت‌نام و چه شامل وديعه از خريداران سيم‌كارت‌هاي دائمي ايرانسل دريافت نمي‌شود، نحوه‌ي افزايش سقف اعتبار سيم‌كارت‌هاي دايمي ايرانسل را تشريح كرد.

به گفته‌ي او پيرو مطالعات انجام شده براي هر مشترك سيم‌كارت‌هاي دايمي ايرانسل بر اساس ميانگين صورتحساب‌هاي دو دوره قبلي و همين‌طور خوش حسابي در پرداخت‌هاي قبلي به طور خودكار يك حد اعتباري به مشترك اختصاص داده مي‌شود كه از طريق واريز وجه، سقف اعتبار فوق قابل افزايش مي‌باشد.

بر اين اساس مشتركان با مراجعه به شعب بانك ملت و تكميل فرم مربوطه و واريز وجه مي‌توانند حد اعتباري خود را افزايش دهند.

وي تاكيد كرد: ميزان سقف اعتباري هر مشترك كه به طور خودكار مشخص مي‌شود تابعي از ميانگين صورتحساب‌هاي دو دوره‌ي قبلي و خوش حسابي وي در پرداخت صورت‌حساب‌هاي دوره‌هاي قبلي است.

به گفته‌ي وي براي كليه‌ي مشتركان در حال حاضر كف اعتباري 250 هزار ريال تعيين شده كه با توجه به اين دو شاخصه افزايش مي‌يابد، اين ميزان در دوره‌هاي زماني مختلف قابل تغيير است و ممكن است كاهش و يا افزايش داشته باشد.

به گفته مدير روابط عمومي ايرانسل اين فرآيند براي تامين امكان مديريت هزينه ماهيانه مشتركان انجام مي‌شود؛ ايرانسل در چند بستر مختلف به مشتركان هزينه‌ي صورت‌حساب دوره‌اي و صورت‌حساب روزانه خود را اعلام مي‌كند.

او ادامه داد: صورت‌حساب دوره‌اي هر 2 ماه يك بار و به وسيله پست به درب منازل مشتركان ارسال مي‌شود كه در صورت درخواست مشتركان ريز مكالمات، پيامك‌ها و هزينه GPRS نيز همراه با آن ارسال مي‌شود.

همچنين مشتركان مي‌توانند با شماره‌گيري كد *130*1*1# ميزان صورت‌حساب روزانه، ميزان كاركرد پس از آخرين صورت‌حساب و كد شناسه پرداخت بانكي خود را مشاهده كنند و همچنين طي تماس با شماره 130 از سيم كارت دائمي خود و شماره گيري كد 1 مبلغ صورت‌حساب آخرين دوره، ميزان كل بدهي و كد شناسه خود را به صورت صوتي بشنوند.

به گفته‌ي او مشتركان مي‌توانند از طريق پست الكترونيك صورت‌حساب دوره‌اي خود را در فرمت PDF دريافت و مشاهده كنند.

در هر حال وجود اين مشكلات كه بدون در نظر گرفتن نحوه‌ي سرويس اينترنت اين اپراتور عنوان شده در حالي است كه عليرضا قلمبر دزفولي، مدير عامل ايرانسل، در نشست خبري نخستين سالگرد آغاز به كار اين شركت با نمره قبولي كه به تشكيلات خود داد بخش عمده‌اي از مشكلات اين شركت را به عوامل برون سازماني حواله كرده بود.

به گفته‌ي برخي كارشناسان شركت ايرانسل با تمام نقاط قوت و ضعف‌ در يك عرصه بسيار موفق عمل كرده و آن استفاده از شيوه تبليغاتي بوده است.

انتهاي پيام
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن