تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821078978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و لسوتو بر ارتقاي سطح روابط دوجانبه تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران و لسوتو بر ارتقاي سطح روابط دوجانبه تاكيد كردند
به گزارش ايرنا، دراين ديدار كه با حضورموهلابي كننت تسكوا وزير امور خارجه لسوتو و در حاشيه دومين روز از كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا برگزار شد، دو طرف در خصوص روند روابط دو جانبه و برگزاري نشست آتي وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت و گو و تبادل نظر كردند چهارمين كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬از روز چهارشنبه به مدت سه روز در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو آغاز بكار كرد و فردا (جمعه ) به كار خود خاتمه مي‌دهد.

در اين كنفرانس بين‌المللي سران و نمايندگان ارشد ‪ ۵۲‬كشور آفريقايي ، نهادهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل و نهادهاي وابسته به آن و صندوق جهاني پول حضور دارند.

از جمهوري اسلامي ايران نيز هيات بلندپايه‌اي به رياست محمدرضا باقري معاون عربي ،آفريقايي وزارت امورخارجه كشورمان و فرستاده ويژه رييس جمهوري در اين كنفرانس ، به عنوان ناظر در اين كنفرانس بين‌المللي حضوري فعال دارد.

به گزارش ايرنا، باقري و موسيسيلي در اين ديدار همچنين در خصوص ابتكار جمهوري اسلامي ايران در خصوص برگزاري همايش سران ايران و كشورهاي آفريقايي و همچنين ايجاد سفارت كشور آفريقايي لسوتو در تهران گفت و گو و تبادل نظر كردند.

نخست وزير لسوتو ضمن ابراز خوشحالي از ديدار با معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ، بر ضرورت ارتقاي سطح روابط دوجانبه تاكيد كرد.

موسيسيلي ، همچنين حمايت كشورش را از مواضع جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي صلح آميز هسته‌اي ابراز داشت .

معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با اشاره بر اهميت ارتقاي سطح روابط دو كشور، بر ضرورت پيگيري توافقات ميان دو كشور تاكيد كرد.

باقري همچنين از نخست وزير لسوتو براي ديدار رسمي از ايران در فرصتي مناسب ، دعوت به عمل آورد.

وي همچنين در ديدار با كن ليپنگا وزير اقتصاد و توسعه مالاوي بر ضرورت اعلام نقطه نظرات طرف مالاويايي در زمينه پيش نويس يادداشت تفاهمهاي ارايه شده در ديدار وزير امور خارجه مالاوي از تهران براي نهايي شدن و امضاي آنها در سفر آتي رييس جمهور اين كشور به ايران تاكيد كرد.

باقري و ليپنگا در اين ديدار بر ارتقاي سطح روابط دو جانبه بخصوص در زمينه تبادل تجربيات بخش كشاورزي جمهوري اسلامي ايران به مالاوي تاكيد كردند.

معاون وزيرامورخارجه كشورمان امروز همچنين با مارسل رانجوا وزير امور خارجه ماداگاسكار ديدار و در مورد مسايل مورد علاقه دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كردند.

باقري ضمن تاكيد بر اهميت مناسبات دو كشور خواستار حضور وزير امور خارجه ماداگاسكار در اجلاس وزراي امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد در تهران شد.

وي با اشاره به روند روابط دو كشور در گذشته ، بر تبادل هياتهاي مختلف كارشناسي و عاليرتبه بين دو كشور تاكيد كرد.

وزير امور خارجه ماداگاسكار نيز در اين ديدار از ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اجلاس سران ايران و كشورهاي آفريقايي حمايت كرد.

رانجوا همچنين ارتقاي سطح همكاريهاي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف و از جمله صحنه‌هاي بين‌المللي قابل اهميت است .

دو طرف در اين ديدار همچنين درباره ايجاد سفارتخانه اين كشور در تهران گفت و گو و تبادل نظر كردند.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن