تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه آزاد و سريال براي جدايي از صندلي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دانشگاه آزاد و سريال "براي جدايي از صندلي"


سياست - عباس سليمي نمين – روزنامه‌نگار و محقق تاريخي- كه اين روزها از اين شهر به آن شهر به قول خودش به‌دنبال افشاي مفاسد مديريت عبدالله جاسبي بر دانشگاه آزاد بود

پس از آنكه دچار گرفتگي يكي از كليه‌هايش در بيمارستان بستري شد با جراحي و رفع مشكل در بخش مراقبت‌هاي ويژه قرار دارد و به‌زودي از بيمارستان مرخص خواهد شد و احتمالا طرح افشاگري عليه رئيس دانشگاه آزاد را پيگيري مي‌كند.

يكي از سايت‌هاي همسو با اين روزنامه‌نگار مدعي شده است كه اين بيماري ريشه عصبي دارد و با اين جمله خواست بفهماند كه بيماري سليمي نمين هم به نوعي به دانشگاه آزاد و به مرد قدرتمند دانشگاه آزاد برمي‌گردد.

تلاش‌ها براي كنار زدن عبدالله جاسبي از سمت رياست بر دانشگاه آزاد از ابتداي روي كار آمدن دولت نهم آغاز شده بود البته پيش از آن هم در دولت اصلاحات، دوم خردادي‌ها دل خوشي از جاسبي نداشتند چرا كه جاسبي هيچ‌گاه هماهنگ با وزير علوم در هيچ دولتي نبود و مستقل عمل مي‌كرد.

البته يكي ديگر از ناخشنودي اصلاح‌طلبان از عبدالله جاسبي عضويت او در حزب موتلفه اسلامي كه رقيب اصلاح طلبان است بود است. با اين همه اصلاح‌طلبان با وجود مخالفت‌هايشان هيچ گاه مانند برخي منتسبان به اين دولت در پي پرونده‌سازي‌ و تلاش براي كنار زدن رئيس اين دانشگاه بر نيامدند.

با روي كار آمدن دولت نهم فصل جديدي از برخوردها با دانشگاه آزاد آغاز شد و رئيس‌جمهور در سفرهاي استاني خود در چند استان وعده كاهش شهريه دانشگاه آزاد را داد اما به مرور معلوم شد كه چنين وعده‌هايي عملي نيست.

پس از آن تلاش‌ها براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد و هيات امناي اين دانشگاه شدت گرفت كه آن هم با دخالت اكبر‌هاشمي رفسنجاني – رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و پدر معنوي دانشگاه آزاد - ناكام ماند. يكي از علل برخورد با دانشگاه آزاد آن بود كه برخي طرفداران دولت اين دانشگاه را مركزي براي توطئه عليه دولت فرض مي‌كردند.

در سال آخر مجلس هفتم عليرضا زاكاني از نمايندگان نزديك به دولت با ارائه نامه‌اي از دانشگاه آزاد كه ذيل آن نام عبدالله جاسبي نيامده بود اعلام كرد كه دانشگاه آزاد رئيس ندارد و بدين ترتيب مرحله جديد مقابله با دانشگاه آزاد شروع شد.

اما تلاش‌هاي زاكاني رئيس كميته‌ تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد هم نتيجه‌اي نداشت. اين بار عباس سليمي نمين شروع به تلاش براي به‌اصطلاح افشاگري عليه دانشگاه آزاد كرد. البته اين تلاش بدون پاسخ نماند و عبدالله جاسبي نيز بر خلاف عادت هميشگي طي سلسله گفت‌وگوهايي با رسانه‌ها دست به مقابله زد.

اما گويي براي خنده اين كار را كرده بود چه اينكه اگر هم پاسخ نمي‌داد آنقدر صندلي رياست جاسبي بر دانشگاه محكم بود كه هيچ كدام از تلاش‌هاي مذكور كوچكترين خللي بر آن وارد نكرده است. شايد به همين علت هم بود كه منتقد پرسر و صداي اين دور از حملات به دانشگاه آزاد دچار فشار عصبي و روانه بيمارستان شد.

از سويي خبر مي‌رسد كه روزنامه ايران كه علاقه زيادي به افشاگري عليه جاسبي دارد اخيرا از سوي دادگاه از انتشار مطالب عليه دانشگاه آزاد منع شده است اما اين روزنامه با ارسال جوابيه و تداوم رويه خود همچنان به كار خود ادامه مي‌دهد.

به هر صورت با توجه به طولاني بودن دوران رياست عبدالله جاسبي بر دانشگاه آزاد شايد كنار رفتن او منطقي باشد اما فشارهايي كه امروز براي اين تغيير وجود دارد به‌نظر ظرفيت‌هاي لازم براي ايجاد اين تغيير را نخواهد داشت حتي اگر هياهوهاي امروز عليه دانشگاه آزاد را جواناني تازه نفس و پرشور برپا كرده باشند.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 12:34 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 13:59 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 13:50
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن