تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مكاني ديگر براي انتقام


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مكاني ديگر براي انتقام


فوتبال- بعد از كسب رتبه سوم در جام جهاني 86 مكزيك، دوران افول شديد فرانسه آغاز شد. عدم‌تولد ستارگان جديد چيزي حدود يك دهه فوتبال فرانسه را از جمع تيم‌هاي بزرگ اروپا دور كرد.

تيم ملي فرانسه بعد از آلمان، با دو قهرماني در جام ملتهاي اروپا، بهترين آمار را به‌خود اختصاص داده است. فرانسوي‌ها بعد از دهه 70، فوتبال را جدي‌تر گرفتند. تيمي با استعداد از نيروهاي جوان و باتجربه، در جام جهاني 1982 به مرحله نيمه‌نهايي رسيد و در نبردي دراماتيك مغلوب آلمان شد.

همان تيم با اندكي تغيير، دو سال بعد در ورزشگاه پارك دو پرنس براي نخستين بار جام نقره‌اي ملتهاي اروپا را بالاي سر برد. ستاره آن تيم ميشل پلاتيني، رئيس كنوني يوفا است. كسي كه در آن تورنمنت به معناي واقعي يك فوق‌ستاره بود و بسيار دوست دارد كه روز نهم تير در وين جام را به هموطنانش بدهد.

بعد از كسب رتبه سوم در جام جهاني 86 مكزيك، دوران افول شديد فرانسه آغاز شد. عدم‌تولد ستارگان جديد چيزي حدود يك دهه فوتبال فرانسه را از جمع تيمهاي بزرگ اروپا دور كرد تا اينكه با همت امه ژاكه آبي‌پوشان مجدداً اوجگيري را شروع كردند.

گام اول يورو 96 بود كه تا مرحله نيمه‌نهايي ادامه دادند. فرانسه براي آنكه يك جام ديگر را در دستان خود ببيند، امتياز ميزباني را گره‌گشا ديد و در جام جهاني 98 در خانه با فوق‌ستاره‌اي كه نامش زيدان بود، قهرماني را جشن گرفت. دو سال بعد در يورو 2000 همان نسل از بازيكنان فرانسه كه آبديده‌تر شده بودند، با انجام بازي‌هايي تماشايي قهرمان اروپا شدند كه اين تنها قهرماني تيم ملي فرانسه خارج از خاك فرانسه بود.

جام جهاني 2002 و در پي آن يورو 2004 با شكست‌هايي حقارت بار براي سه‌رنگها به پايان رسيد و روژه لمه و ژاكه سانتيني به‌ترتيب كارشان را از دست دادند. جام جهاني 2006 بار ديگر محل طلوع بازيكنان جوان و مستعد فرانسوي بود كه در كنار ياران باتجربه نظير زيدان، ويرا، تورام، ماكه‌له‌له و آنري خود را مطرح كردند.

در چند سال گذشته فوتبال فرانسه از ديدگاه تولد بازيكنان جوان، جاي هلند را به خوبي پر كرده است. اگر در دهه 80، مدرسه فوتبال آژاكس را سمبل پرورش بازيكنان مي‌دانستند، در دهه 90 و بعد از آن مدارس فوتبال كان، اوسر و ليون به نمونه‌هاي برتر تبديل شدند. برگزاري تورنمنت سالانه تولون كه هر ساله اواخر بهار انجام مي‌شود، محل بال‌گشايي خروسهاي جوان فرانسوي است.

موضوع مهم ديگر در مورد فرانسه، مهاجرپذير بودن اين كشور است. در حال حاضر بيش از نيمي از اسكلت فوتبال باشگاهي و ملي فرانسه را بازيكنان با اصليت آفريقايي تشكيل مي‌دهند. تا دو سال پيش زين‌الدين زيدان الجزايري مظهر اين دسته از بازيكنان بود، در حال حاضر اكثر نفرات تيم ملي فرانسه اجدادي خارج از اين كشور داشته‌اند.

تيم فرانسه كنوني، تيم جام جهاني 2006 ولي بدون زيدان است كه البته شاهد پختگي چند پديده سالهاي اخير فوتبال فرانسه بوده است. سيستم موردعلاقه ريموند دومنك، مربي پر سر و صداي فرانسه، 1-3-2-4 است.

فرانسوي‌ها براي راهيابي به مرحله نهايي يورو 2008 در مشكل‌ترين گروه مسابقات با ايتاليا، اسكاتلند، اوكراين، ليتواني، گرجستان و جزاير فارو همگروه شدند. بازي رفت فرانسه با ايتاليا كه با نتيجه قابل توجه 1-3 به‌سود فرانسه به پايان رسيد، دليل اصلي حضور فرانسه بود. چون آنها در ماه‌هاي پاياني بازيها، آن كيفيت دور رفت را نداشتند و در نهايت با سه امتياز اختلاف نسبت به ايتاليا به رده دوم رسيدند.

فرانسه در مرحله انتخابي بازيها به‌وسيله اسكاتلند به‌شدت تحقير شد، چون هم در بازي رفت و هم در بازي برگشت، با يك گل مغلوب اين تيم شد. بازي برگشت دو تيم يكي از بازيهاي عجيب مرحله انتخابي بود، چرا كه فرانسه در تمام دقايق مسابقه تيم برتر زمين بود، اما در نهايت روي يك ضدحمله مغلوب جزيره‌نشينان شد.

در تيم ملي كنوني فرانسه، گرگوري كوپه كه به گمان خيلي‌ها در جام جهاني هم بايد به‌جاي فابين بارتز درون دروازه مي‌ايستاد، جاي ثابتي دارد. كوپه اخيراً هفتمين قهرماني پياپي در له‌شمپيونا و قهرماني جام حذفي فرانسه را در كلكسيون افتخاراتش قرار داد. او شش ماه اول فصل را به‌دليل آسيب‌ديدگي شديد از دست داد. كوپه احتمالاً به يكي از بهترين دروازه‌بانهاي جام بدل خواهد شد.

در خط دفاع فقط مدافع راست فرانسه هنوز تعيين نشده است و در ساير پستها نفرات ثابت از مدتها پيش تعيين شده‌اند. براي قرار گرفتن در سمت راست دفاع ويلي سانيول هنوز شانس زيادي دارد. وي در شروع فصل آسيب ديد و شش ماه از ميادين دور بود و در زمان بازگشت هم به‌وسيله اوتمار هيتسفلد، مربي‌اش در بايرن به نيمكت رانده شد. با اين وجود، تجربه او نسبت به باكاري سانيا كه فصل خوبي را در آرسنال پشت سر گذاشت و فرانسيوس كلرك، مدافع راست ليون بيشتر است.

در ميانه خط دفاع زوج ليليان تورام و ويليام گالاس مدتها است كه به‌وسيله دومنك مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بسيار هماهنگ به‌نظر مي‌رسد. در سمت چپ هم اريك آبيدال جلوتر از پاتريس اورا كه يك فصل رؤيايي را در منچستر يونايتد پشت سر گذاشته، مدافع اصلي تيم است.

دو هافبك دفاعي فرانسه نامهاي بسيار بزرگي دارند. پاتريك ويرا و كلود ماكه‌‌كه‌له در جهان فوتبال در اين پست سرآمده بوده‌اند، اما اجازه بدهيد در اينكه آنها كيفيت بازي خود را حفظ كرده باشند، كمي شك كنيم.

ماكه‌له‌له 35 ساله شده و به‌طور قطع آخرين مسابقات ملي خود را پشت سر مي‌گذارد، فصلي متوسط در چلسي سپري كرده و پت ويرا هم كه در اينتر بازي مي‌كند، بيشتر درگير آسيب‌ديدگي‌هاي گوناگون بود. ويرا در حضور ليليان تورام كه ركورددار بازي در تيم ملي فرانسه است، بازوبند كاپيتاني را بر بازو مي‌بندد.

براي قرار گرفتن در پست هافبك نفوذي تيم ملي، فرانسه ريبري نفر اول است، او در كناره‌ها يك مهره مهارنشدني است. فلورن مالودا با تخصص بازي در سمت چپ يكي از بازيكنان موردعلاقه دومنك است كه در فصل گذشته اصلاً خوب بازي نكرد.

براي اينكه تركيب هافبكهاي هجومي فرانسه كامل شود ژرمي تولالان، سمير نصري و نيكولا آنلكا مي‌توانند به كمك دومنك بيايند، اما آنچه مسلم است، حتي با وجود توانايي‌هاي قابل‌توجه ريبري، جاي خالي زين‌الدين زيدان احساس مي‌شود. بعد از 12 سال، اين اولين تورنمنت بزرگ فرانسه است كه بدون زيدان به ميدان مي‌رود.

تك‌مهاجم فرانسه در اين بازيها تيري آنري است. وي نيز همچون خيلي از بازيكنان فرانسه فصل پرباري را سپري نكرده، ولي با توجه به آمار گلهايي كه براي تيم سه‌رنگ پوش زده، از كريم‌بن زما بيشتر به تركيب اصلي نزديك است. ريموند دومنك با كنار گذاشتن پر سر و صداي داويد ترزگه كاري را كه خيلي‌ها پيش‌بيني مي‌كردند انجام داد تا جا براي بقيه مدعيان باز شود.

فرانسه در دور پاياني باز هم مي‌بايست با ايتاليا روبه‌رو شود كه مصاف اين دو تيم مهم‌ترين بازي دور مقدماتي رقابتها محسوب مي‌شود. فرانسه در سالهاي اخير معمولاً موفق به شكست ايتاليا شده و تنها فينال جام جهاني را در ضربات پنالتي به اين تيم واگذار كرده است.

اخيراً مسئولان فوتبال فرانسه تصميم گرفته‌اند پيراهن دوم تيم ملي اين كشور را از سفيد به قرمز تغيير دهند كه اين موضوع چندان به مذاق هواداران تيم فرانسه خوش نيامده است.
در گروهي كه مشكل‌ترين گروه رقابتها است، شاگردان دومنك مي‌خواهند يكي از تيمهاي صعودكننده باشند، ولي براي اين كار قرباني كردن تيمهاي قدرتمندي لازم است.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 12:15 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 13:39 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 13:38
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن