تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816141054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/يورو ‌٢٠٠٨/ اتريش در رؤياي معجزه‌اي از جنس يونان پولستر: شانس چنداني نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /يورو ‌٢٠٠٨/ اتريش در رؤياي معجزه‌اي از جنس يونان پولستر: شانس چنداني نداريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

تنها افتخار تيم ملي فوتبال اتريش تاكنون رسيدن به مقام سومي در جام جهاني 1954 بوده است. فوتبال اين كشور سال‌هاست كه چهره‌اي جهاني را معرفي نكرده است. هيكرز برگر، مربي تيم ملي فوتبال اتريش اما، آماده است تا حرف تازه‌اي بزند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در جام جهاني 1978 بود كه "ادي فينگر"، گزارشگر بازي آلمان و اتريش، فرياد شادي سر داد كه آن‌چه را مي‌بيند، نمي‌تواند باوركند. ملي‌پوشان اتريش در آن زمان رقيب ديرينه‌ي خود، تيم ملي فوتبال آلمان، را با نتيجه‌ي 3 بر 2 شكست دادند.

آن سال‌ها، سال‌هاي طلايي بودند: زماني كه "كنسيليا" درون دروازه ايستاده بود، "شاخنر" و "پروهاسكا" طراحان خط مياني بودند و "كرانكل" در نوك خط حمله‌ي تيم ملي اتريش قرار داشت. كرانكلي كه در بازي تاريخي جام‌جهاني 1978 برابر آلمان، دو گل به ثمر رساند.

پس از آن اما، به ندرت از موفقيت تيم اتريش خبري منتشر شد. آخرين حضور در جام‌جهاني، 10 سال پيش در فرانسه بود كه ملي‌پوشان اتريش در دور مقدماتي آن متوقف شدند.

كرنكل در پاسخ به اين پرسش كه چه تيمي قهرمان جام ملت‌هاي اروپاي 2008 خواهد شد، گفت:«اتريش كه قطعاً نه. اين متأسفانه امروز هم قابل پيش‌بيني است».

نظر اين مهاجم ملي‌پوش كهنه‌كار، در واقع بازتاب صداي مردم اين كشور است. اتريش در جام سيزدهم مي‌تواند اندكي بزرگان را به زحمت بياندازد و با كمي شانس در دور مقدماتي دوام بياورد اما، هر كودك اتريشي مي‌داند كه اين تيم شانسي براي موفقيت ندارد.

صحبت با يك اتريشي در مورد فوتبال اين كشور، خواه و ناخواه پس از چند دقيقه شكايت در مورد وضع كنوني تيم، به موفقيت‌هاي گذشته كشيده مي‌شود: ايده‌هاي مربي "هوگو مايسل"، "تيم شگفتي‌ساز" به رهبري "ماتياس زيندلار"، مقام سوم در جام‌جهاني 1954، كوردوبا، 1978 و برد 3 بر 2 برابر آلمان. اين‌ها خاطرات خوش هستند.

يوزف هيكرزبرگر، مربي تيم ملي اتريش، كه بازي 1978 با آلمان، سي‌ونهمين و آخرين بازي ملي او بود، مي‌گويد: «ما اتريشي‌ها آن‌قدر در گذشته غوطه‌وريم كه از واقعيت غافل شديم.»

* اتريش، غايب در فوتبال جهاني

فوتبال اتريش در سال‌هاي اخير به ندرت بازيكن خوبي به خود ديده است."آندراس هرتسوگ" و" توني پولستر" بوندسليگايي، آخرين بازيكناني بودند كه نامي از فوتبال اين كشور در عرصه‌ي بين‌المللي به ميان آوردند.

پولستر 95 بار پيراهن تيم ملي فوتبال اتريش را به تن كرد و 44 گل ملي به ثمر رساند. امروز تيم اتريش به بازيكناني مثل او نياز دارد. وي مي‌گويد: «شكي نيست كه ما شانس چنداني نداريم و شايد حتي ضعيف‌ترين تيمي باشيم كه تا به حال در جام ملت‌هاي اروپا حاضر شده است. اين مساله براي همه روشن است. ما اما در طول دو سال و نيم گذشته هم كار چنداني براي تغيير اين وضعيت انجام نداديم.»

اظهار نظر پولستر، به نتايج بازي‌هاي تداركاتي تيم اتريش اشاره دارد: يك بر يك در برابر مالت، تساوي بدون گل برابر تونس و البته شكست خانگي و تلخ 3 بر يك از سوئيس، ديگر ميزبان جام سيزدهم، در اكتبر 2007.

ملي‌پوشان اتريش اگر هم به تازگي بازي قابل قبولي از خود نشان داده‌اند، تنها محدود به يك نيمه بوده است. اين تيم به مربيگري "يوزف هيكرزبرگر" در بازي اخير با آلمان، حدود يك ساعت از حريف خود سر بود اما، در پايان، چيزي جز شكست 3 بر صفر عايد اين تيم نشد؛ برد 3 بر 1 در برابر هلند هم در دقيقه‌ي پاياني با شكست عوض شد.

توني پولستر مي‌داند كه مشكل تيم ملي كشورش كجاست: «ما از آنجايي كه چندان از نظر تيمي قوي نيستيم بايد بيشتر بدويم؛ و چون نمي‌توانيم اين كار را 90 دقيقه انجام دهيم، در نيمه‌ي دوم نفس كم مي‌آوريم. اگر بتوانيم 90 دقيقه بدويم، يعني همان كاري را كه در نيمه‌ي نخست در مقابل آلمان و هلند انجام داديم، مي‌توان گفت كه تيم خوبي شده‌ايم و ديگر لازم نيست از هيچ تيمي بترسيم اما، مشكل اين‌جاست كه حفظ اين ريتم در طول 90 دقيقه و بدون افزايش قابليت‌هاي تيمي، تقريباً ناشدني است».

اتريش در دور يك‌شانزدهم نهايي جام ملت‌هاي اروپاي 2008 در گروه دوم و در كنار تيم‌هاي آلمان، لهستان و كرواسي قرار دارد.

پولستر ادامه داد:«هر اتريشي‌اي كه عرق ملي داشته و علاقه‌مند به تيم ملي كشورش باشد، آرزو مي‌كند كه مشكل تيم براي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا حل شود. شايد ما هم بتوانيم به پشتوانه‌ي مردم و شور و حال ميزباني، انگيزه و اعتماد به نفس پيدا كنيم اما، به اعتقاد من اگر از اكنون انتظار داشته باشيم كه از اين گروه مشكل صعود مي‌كنيم، درست محاسبه نكرده‌ايم.

تيم اتريش در سال 2007 تنها يكي از دوازده بازي ملي را با برد پشت سر گذاشت؛ هيچ كدام از بازيكنان آن هم در تركيب ثابت باشگاه‌هاي مطرح اروپايي حضور ندارند.

* تيم ملي اما اميدوار است

كاپيتان "آندراس ايوانشيتس" مي‌گويد: «وقتي يونان قهرمان مي‌شود، بايد باور كرد كه ما هم مي‌توانيم.» او هم مانند ديگر بازيكنان تيم ملي اتريش، چهره‌ي شاخته شده‌اي در عرصه‌ي بين‌المللي نيست. ايوانشيتس بازي را در تيم "راپيد وين" آغاز كرد. جايي كه در سن 16 سالگي به عنوان جوان‌ترين بازيكن تاريخ باشگاه، نخستين بار به ميدان رفت.

"دژان ساويسويچ" ، بازيكن سال 2003، در ‌آن زمان گفته بود كه ايوانشيتس استعداد ستاره‌شدن را دارد؛ وعده‌اي كه البته هنوز محقق نشده است.

در سال 2005 "اندي" (ايوانشيتز) فرصتي پيدا كرد تا در تيم راپيد وين در ليگ قهرمانان اروپا شركت كند و خود را با بزرگان بسنجد، هرچند كه نتوانست به تيمش كمك كند.

اين بازيكن چپ‌پا مدتي هم به عنوان بازيكن قرضي به "پاناتينايكوس" آتن رفت كه در ‌آن‌جا همواره از بهترين‌ها بود.

به اعتقاد هيكرزبرگر مربي كه خود سابقه‌ي شش سال بازي در تيم‌هاي كيكرز اوفنباخ و فورتونادوسلدورف بوندسليگا را دارد، در گروهي كه آلمان و كرواسي و لهستان در ‌آن حضور دارند، مي‌توان شگفتي‌ساز شد.

او ستارگان مسني هم‌چون "اويسا استيو" و "ماريو هاس" را از تركيب كنار گذاشت. "پاول شارنر" را هم كه هم‌بازيان خود را "بسيار ضعيف" خوانده بود، به خانه فرستاد و به‌جاي آنها چند بازيكن مستعد از تيم زير 20 سال اتريش را به اردو فرا خواند.

هيكرزبرگر به تازگي شجاعت‌هايي هم در تغيير تاكتيك به خرج داد. او از سيستم دفاعي 4-5-1 به دو مهاجم روي آورد و مزد خود را با 3 گل در ديدار با هلند گرفت. وي كه دور جديد مربيگري خود در تيم ملي اتريش را از سال 2006 آغاز كرده است، مي‌گويد: «در تيم اتريش هم زمان تغيير فرا رسيده است.» او نمي‌خواهد تا ابد در مورد گذشته صحبت كند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 501]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن