تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه اروپا و روسيه بدنبال راههاي همكاري


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اتحاديه اروپا و روسيه بدنبال راههاي همكاري
وزراي خارجه‌ 27 كشور اتحاديه‌ اروپا روز بيست و ششم ماه مي موافقت خود را براي مذاكرات جديد براي انعقاد قرارداد ميان اتحاديه‌ اروپا و روسيه اعلام كردند. تا پيش از اجلاس سران اتحاديه‌ اروپا و روسيه در ماه ژوئن، قرار است جزئيات فني اين قرارداد به بحث گذارده شود. بدين‌گونه فصلي جديد در مناسبات ميان اتحاديه‌ي اروپا و روسيه گشوده خواهد شد.


به گزارش سرويس بين الملل برنا، اتحاديه‌ اروپا قصد دارد در چارچوب يك قرارداد جديد با مسكو، انتقال انرژي به كشورهاي اروپايي را تضمين كند. مذاكرات اتحاديه‌ اروپا و روسيه بر سر انعقاد چنين قراردادي كه به مدت دو سال مسكوت مانده بود، قرار است در اجلاس سران كشورهاي دو طرف كه در روز 26 ژوئن در سيبري برگزار مي شود، مطرح شده و به مدت يك سال مذاكرات كارشناختي روي آن صورت گيرد.

در وهله‌ي نخست لهستان اين قرارداد را بلوكه كرده بود تا از تحريم‌هاي اقتصادي روسيه كه انگيزه‌هاي سياسي دارد، ممانعت كند. در گام آخر نيز ليتواني ترديدهايي نسبت به آن ابراز داشته بود، زيرا كه اين كشور سياست‌هاي روسيه در مورد مناقشات مسكوت گذارده‌‌اي چون گرجستان و مولداوي را مورد انتقاد قرار داده بود. ليتواني قصد داشت منافع خود را نيز در اين ميان تأمين كند.

اكنون " ديميتري روپل" وزير خارجه‌ي اسلوني كه رئيس دوره اي اتحاديه اروپا نيز هست موفق شده آخرين موانع را از سر راه بردارد. در اين ميان در متن اوليه براي آغاز مذاكرات نيز تغييراتي داده شده است. در متن جديد آمده است كه اتحاديه‌ اروپا قصد دارد در مورد حمايت از جمهوري‌هاي طردشده‌ گرجستان و مولداوي با روسيه گفت‌وگو كند.

از نظر اتحاديه‌ اروپا نكته‌ اصلي مذاكرات با روسيه ضمانت اجرايي براي تأمين انرژي است. اتحاديه‌ اروپا 45 درصد گاز طبيعي خود را از منابع روسي تأمين مي‌كند. اين در حالي است كه روسيه همواره صادرات گاز خود را به ابزار فشارهاي سياسي بدل كرده است.

ليتواني علاوه بر آن مي‌خواهد بار ديگر يك خط لوله‌ انتقال نفت روسي به ليتواني كشيده شود. حال در چارچوب اين قرارداد جديد كه روسيه نيز در آن ذينفع است، يك رشته همكاري‌هاي گسترده‌ي اقتصادي و علمي و همكاري‌هاي نزديك سياسي گنجانده شده است.

وزير خارجه‌ي اسلواني معتقد است كه روسيه مخالفتي با يك چنين مأموريت مذاكرات اتحاديه‌ي اروپا نخواهد داشت.

همزمان با نشست وزراي خارجه، وزراي دفاع كشورهاي عضو اتحاديه‌ اروپا نيز درباره‌ مأموريت اتحاديه‌ اروپا در كوزوو به مشورت نشستند. با اين وجود پروژه‌هايي مانند تشكيل پليس "اويلكس" و ايجاد يك ساختار قضايي براي اين كشور تازه تأسيس‌شده به تعويق افتاده است زيرا سازمان ملل هنوز مأموريت در اين زمينه را به طور رسمي به اتحاديه‌ي اروپا ابلاغ نكرده است.

در اين زمينه نيز اروپا به همكاري روسيه نيازمند است. زيرا روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل مانع از آن شده كه "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل مأموريت تشكيل ساختار پليس و نهاد قضايي را به اتحاديه‌ي اروپا واگذار كند.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن