تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820950444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام آمريكايي: واشنگتن اهميت زيادي به گسترش روابط با تركمنستان قائل است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام آمريكايي: واشنگتن اهميت زيادي به گسترش روابط با تركمنستان قائل است
عشق آباد - دستيار وزير امورخارجه آمريكا در كشورهاي آسياي مركزي در ديدار با رييس جمهوري تركمنستان گفت: واشنگتن اهميت زيادي براي گسترش روابط با عشق آباد قائل است .

تلويزيون تركمنستان روز پنچشنبه به نقل از ريچارد باوچر در ديدار با قربان قلي بردي محمداف گزارش داد : موقعيت راهبردي عشق آباد در منطقه آسياي مركزي ممتاز است .

اين مقام آمريكايي كه براي دومين بار طي مدت رياست جمهوري بردي محمداف به تركمنستان سفر مي‌كند، افزود: واشنگتن آماده كمك به شكوفايي و اصلاحات قانوني اساسي در اين كشور آسياي مركزي است .

دستيار وزير امور خارجه آمريكا در كشورهاي آسياي مركزي همچنين گفت كه سفر اخير رييس جمهوري تركمنستان به جمهوري آذربايجان نه تنها سبب گسترش روابط عشق آباد باكو خواهد شد، بلكه به تحكيم صلح و ثبات در منطقه كمك مي كند.

براساس گزارش تلويزيون تركمنستان ، طرفين همچنين در زمينه دورنماي روابط دو جانبه به ويژه موضوع تامين امنيت انرژي بحث و تبادل نظر كردند.

اين مقام آمريكايي همچنين با صفرلي اف معاون رييس كابينه وزرا و آننا آمان اف وزير آموزش و چند مقام ديگر تركمنستان ديدار و گفت و گو كرد.

دستيار وزير امورخارجه آمريكا كه روز چهارشنبه وارد عشق آباد شده در جريان سفر سه روزه خود به تركمنستان با دانشجويان دانشگاه مختومقلي ديدار و از مسجد سيدجمال‌الدين در حومه عشق آباد بازديد مي‌كند.

باوچر در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي به سمت دستيار وزير امورخارجه آمريكا در كشورهاي آسياي مركزي منصوب شد.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن