تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802583752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۸ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۸ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- همان طور كه كارشناسان از مدت‌ها پيش هشدار داده بودند، خاموشي‌هاي گسترده برق تقريباً سراسر كشور را در بر گرفته تا شايد اينگونه در مصرف برق صرفه‌جويي شود.

محافظ برق

تماس‌هاي تلفني شهروندان با ستون «در شهر چه خبر» حاكي از آن است كه هر چند مدت زمان قطع برق كوتاه است اما چند بار در طول روز تكرار مي شود و اين امر به وسايل برقي آسيب مي‌رساند.

اين در‌حالي است كه برخي شهروندان معتقدند وسايل برقي آنها بر اثر قطع و وصل مكرر جريان برق سوخته يا به تعمير جدي نياز پيدا كرده است.

با توجه به اينكه احتمال تداوم اين روند تا پايان فصل تابستان وجود دارد، توصيه مي‌شود كه شهروندان براي وسايل برقي خود محافظ الكتريكي تهيه كنند . البته بايد گفت كه كيفيت محافظ‌هاي الكتريكي هم با يكديگر متفاوت است و انواع با كيفيت‌تر جريان برق ورودي به وسايل برقي را بهتر تنظيم مي‌كنند.

تحويل غذا با اسكيت

پس از باب شدن تحويل غذا مقابل در منازل، بازار پيك‌هاي موتوري هم حسابي سكه شد و خيلي از موتورسوار‌ها با بستن يك جعبه روي موتور خود در اين حرفه مشغول به كار شدند. اما اخيرا اسكيت‌سوار‌ها هم مي‌توانند براي تحويل غذا در رستوران‌ها استخدام شوند.

براي اين كار ديگر به خريد موتور هم نيازي نيست و كافي است افراد يك جفت كفش اسكيت خريداري كنند و به اندازه كافي در اسكيت سواري مهارت داشته باشند. هرچند با اين روش دردسر تامين بنزين و گير افتادن در ترافيك حل مي‌شود اما اين حرفه چندان هم خالي از خطر نيست.

به عنوان مثال برخي از اسكيت سواران به جاي اينكه غذا‌ها را در كوله‌پشتي بگذارند، آن را در دست مي‌گيرند و به اين ترتيب در صورت زمين خوردن، نمي‌توانند خود را كنترل كنند.

همچنين بسياري از اسكيت‌سواران كه براي تحويل غذا عجله دارند، وقت نمي‌كنند قبل از بالا رفتن از پله ساختمان‌ها اسكيت‌هاي خود را از پا درآورند و بالا رفتن از پله‌ها همراه با اسكيت نيز براي آنها خطرساز مي‌شود.

خونسردي هنگام تصادف

در چند روز گذشته راننده‌هاي خودرو‌هاي تصادفي با خونسردي بيشتري صحنه تصادف را همان طور دست‌نخورده حفظ كردند و بيش از پيش موجبات ايجاد راهبندان را فراهم آوردند.

به گفته برخي از آنها بيمه‌‌ قول داده‌ است تا با اعزام اكيپ‌هاي سيار پرداخت خسارت ظرف 15 دقيقه، خسارت آنها را تا سقف 500 هزار تومان در محل پرداخت كند.

جالب اينجاست كه در اغلب تصادف‌هاي اين دسته از شهروندان‌- كه اغلب آنها بيش از 15 دقيقه موجبات راهبندان خيابان‌هاي باريك شهر را فراهم مي‌كنند - مقصر به روشني مشخص است و نيازي به حفظ صحنه نيست.

براي نمونه در بسياري ازموارد مشاهده مي‌شود كه حتي راننده‌هايي كه سپر پشتي خودروي جلويي را مچاله كرده‌اند نيز صحنه تصادف را به هم نمي‌زنند.

اين در حالي است كه شهرونداني كه با اصول رانندگي و شهرنشيني بيشتر آشنايي دارند، در صورت امكان، سعي مي‌كنند با هم به توافق برسند و خيلي زود مسير را براي رانند‌‌ه‌هاي ديگر باز كنند.

همچنين اين دسته از راننده‌ها مي‌دانند كه در شهر‌هاي شلوغ، ممكن است هنگام انتظار براي رسيدن ماموران بيمه، زير پايشان علف سبز شود.

خطوط منزوي

شايد خطوط عابرپياده را پس از علائم مربوط به محدوده مجاز سرعت بتوان به عنوان منزوي‌ترين علامت راهنمايي و رانندگي قلمداد كرد.

شاهد اين ادعا، بي‌اعتنايي راننده‌ها به خطوط عابرپياده باشد؛ به طوري كه برخي عابراني كه به پشتوانه خطوط ياد شده وارد خيابان مي‌شوند با بوق ممتد و اعتراض‌آميز راننده‌ها مواجه شده ،گويي كه خطوط يادشده هيچگاه ديده نمي‌شوند و كسي براي آنها ارزشي قائل نيست.

البته انزواي خطوط عابرپياده به اين مورد ختم نمي‌شود و علاوه بر آن گاهي اوقات موانعي كه درست سر راه خطوط يادشده و محل عبور و مرور رهگذران نصب مي‌شوند نيز بي‌اعتنايي به آنها را تاييد مي‌كند.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 00:31 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 01:38 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 01:37
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن