تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وعده‌هاي فواد سنيوره براي دولت آينده لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وعده‌هاي " فواد سنيوره " براي دولت آينده لبنان
بيروت - " فواد سنيوره " كه با وجود نظر منفي بسياري از نمايندگان مجلس لبنان بار ديگر مامور تشكيل كابينه جديد اين كشور شده است، وعده داد براي تحقق عدالت ، تحكيم تفاهم داخلي ، اجراي اصلاحات اقتصادي و سازندگي لبنان تلاش كند.

به گزارش ايرنا از بيروت ، سنيوره دقايقي پس از مامور شدنش براي تشكيل كابينه از سوي رييس جمهوري لبنان گفت:من در دوره قبل براي خيزش و سازندگي لبنان مسووليت پذيرفتم و در دوره كنوني نيز براي حفظ امانت، دفاع از حقوق لبناني‌ها،تحقق عدالت از طريق تشكيل دادگاه بين‌المللي ( پرونده‌ترور حريري) تلاش براي پشت سر گذاشتن درد و رنج‌ها و رسيدن به مرحله ثبات و دموكراسي تلاش خواهم كرد.

وي گفت ما با بسياري از طرفها براي تحقق توافق دوحه همكاري كرديم و با اينكه تاكنون فرصتهاي زيادي را از دست داده‌ايم ولي نبايد از قطار تفاهم و پيشرفت عقب بمانيم زيرا اين قطار منتظر ما نخواهد بود.

سنيوره اظهارداشت اگر تلاش لازم را نداشته باشيم ، اطمينان اعراب را كه متعهد به كمك به لبنان شده‌اند از دست خواهيم داد.

نخست وزير لبنان اظهار داشت اكنون در مقابل ما راه خيزش و عمل مشترك براي اجراي مصوبات نشست اقتصادي پاريس ‪ ، ۳‬همكاري با مجلس براي وضع طرح هاي جديد و بالا بردن سطح زندگي مردم در سايه مشكلات كنوني وجود دارد.

وي گفت همه ما بايد براي بازپس گرفتن حقوق ملي ، اجراي بندهاي شش گانه زمان جنگ اخير ، پس گرفتن كشتزارهاي شبعا ، اجراي قطعنامه ‪ ، ۱۷۰۱‬از بين بردن آثار تجاوز اسراييل از طريق بازسازي ضاحيه و جنوب لبنان ، بازسازي اردوگاه نهرالبارد و دفاع از حقوق فلسطينيان براي بازگشت آنان به سرزمين شان و تحكيم قدرت ارتش براي حفظ صلح داخلي تلاش كنيم.

سنيوره گفت از همه مي‌خواهم كه با مراجعه به گذشته از آن پند گرفته و به آن بازنگردند و زخم‌ها را ترميم كرده و دو دستگي‌ها را پشت سرگذارند ، ما اميد به بهبود و تحكيم روابط با برادران عرب و به ويژه با سوريه بر اساس روابط متقابل داريم.

وعده‌هاي جديد نخست وزير لبنان در حالي مطرح مي‌شود كه مخالفانش طي سه سال گذشته او را در تحقق عدالت و عمل به بيانيه‌ي كاري اعلام شده هنگام تشكيل كابينه ناموفق و بي‌كفايت مي‌دانند.

در جريان مشورتهاي امروز نمايندگان مجلس لبنان با رييس جمهوري اين كشور براي پيشنهاد تعيين نخست وزير ، از مجموع ‪ ۱۲۷‬نماينده ، ‪ ۶۸‬نفر با نخست وزيري مجدد سنيوره موافق بودند و ‪ ۵۹‬نفر نيز با برگزيدن مجدد او مخالفت كرده و نام فرد ديگري را اعلام كردند و يا كسي را براي اين سمت نامزد نكردند.

گروه سياسي حاكم ، انتخاب سنيوره را به مصلحت لبنان دانسته در حاليكه مخالفان نامزدي مجدد او را براي‌اين سمت اعلان جنگ مجدد گروه حاكم مي‌دانند.

ميشل عون رييس حزب آزاد ملي گفته به رغم مخالفت با سنيوره بدون تاييد وي در كابينه شركت مي‌كنيم و در دولت به عنوان مخالف خواهيم بود.

در كابينه ‪ ۳۰‬نفره جديد لبنان گروه حاكم داراي ‪ ۱۹‬وزير و مخالفان داراي ‪ ۱۱‬وزير هستند و اين تركيب مخالفان را قادر خواهد كرد كه مانع از اتخاذ تصميم‌هاي خودسرانه و يكجانبه از سوي گروه حاكم شوند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن