تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814673576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش جديدي براي اندازه گيري سريع مقادير اندك انسولين در بدن ابداع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روش جديدي براي اندازه گيري سريع مقادير اندك انسولين در بدن ابداع شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): گروهي از محققان آمريكايي به روش جديدي براي اندازه گيري سريع مقادير اندك انسولين در بدن دست يافتند.


به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اينترنتي فناوري نانو، نتايج اين تحقيق در درمان بيماري ديابت نوع اول كاربرد خواهد داشت.
پايگاه اينترنتي فناوري نانو اعلام كرد، در اين روش سلول‌هاي سازنده انسولين به كبد بيماران ديابتي پيوند زده مي‌شود تا به تدريج جايگزين سلول‌هاي بيمار و تخريب شده گردند.
محققان براي اين كار با استفاده از نانولوله‌هاي كربني تك جداره، نوعي الكترود جديد به نام ميكروفيزومتر (microphysiometer) ساختند.
سپس بوسيله ميكروفيزومتر تغييرات متابوليسم سلول‌هاي زنده اي را كه در يك اتاقك بسيار كوچك حاوي محلولي از مواد غذايي قرار داده شده بودند بررسي و مقدار اندك انسولين آزاد شده از هر سلول را اندازه‌ گرفتند.
اين گزارش افزود، اين روش اندازه‌گيري كه در فواصل معين و با توجه به جريان بوجود آمده در الكترود انجام مي‌شود مدام اطلاعاتي از سطح انسولين بدن ارائه مي دهد.
آزمايشهاي انجام شده حاكي از آن است كه اين روش به مراتب از روش‌هاي موجود براي اندازه گيري انسولين موثرتر و دقيق تر است.
به گزارش پايگاه اينترنتي فناوري نانو، در اين روش براي آنكه جريانات ميكروسيالي مانع از كار الكترود و جداشدن نانولوله‌ها نشوند، دانشمندان از يك تركيب شيميايي به نام دي هيدروپيران (dihydropyran) در ساخت الكترود استفاده كردند.
پايگاه اينترنتي فناوري نانو افزود، تنها ابهام اين روش نياز آن به دوز بالايي از داروهاي بازدارنده دستگاه ايمني است كه دانشمندان هنوز از اثرات احتمالي سوء آن بر سلول‌هاي پانكراس اطلاعي ندارند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن