تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804517406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي حرف اضافه : تصور اوليه شما از مجلس چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بي حرف اضافه : تصور اوليه شما از مجلس چيست؟


قانونگذاري- طيبه صفايي، منتخب مردم تهران در مجلس هشتم شوراي اسلامي در اين مورد مي‌گويد:

به اعتقاد من افراد بر اساس توانايي‌ها، باورها، اعتقادات و چشم‌انداز و شخصيتي كه دارند به فعاليت مي‌پردازند. من هميشه به نوعي تغيير طلب بودم و در همه عرصه‌هاي زندگي‌ام از بدو انقلاب حضوري مؤثر داشته‌ام. اولين مسئوليتم زماني بود كه 20 سال داشتم و به عنوان مسئول بسيج خواهران شمال‌غرب فعاليت مي‌كردم.

من مجلس را به عنوان عرصه خدمتگزاري به مردم مي‌بينم و احساس مي‌كنم در اين عرصه توانايي‌هايي دارم. 27 سال سوابق اجرايي، فرهنگي و آموزشي داشته، بنابراين در امور زنان حرف براي گفتن دارم. لذا با اين ديد و چشم‌انداز وارد مجلس مي‌شوم. اولاً تكليف و درخواست شد براي ورود به فهرست جبهه متحد كه به اميد خدا وارد قضيه شوم تا در درجه اول به آحاد جامعه خدمت كنم و به‌ويژه به بانوان كشور و با تأكيد بر خدمتگزاري بي‌منت و در چارچوب نظام، سند چشم‌انداز 20 ساله، قانون اساسي، برنامه توسعه و رهنمودهاي رهبري، مجلس كارآمدي را شكل دهيم. با توجه به سوابق من تشكيل كميسيون‌هاي تخصصي مجلس يكي از اولويت‌هاي كار من در مجلس است.

من به عنوان مشاور برنامه‌ريزي رئيس مركز امور زنان و نهاد خانواده رياست‌جمهوري فعاليت كرده‌ام و با كميسيون فرهنگي مجلس رابطه و فعاليت داشته‌ام، بنابراين قبلاً به مجلس رفته بودم.

بايد ديد

مصطفي كواكبيان، منتخب مردم سمنان در مجلس هشتم شوراي اسلامي:من معتقدم كه مجلس بايد همان خانه واقعي ملت تلقي شود كه در صدر مشروطيت مردم از آن به نام عدالتخانه تعبير مي‌كردند؛ يعني واقعاً بايد اين ديد وجود داشته باشد كه مجلس ملجاء و پناهگاه مردم براي حل مشكلات و معضلات است و اينكه امام خمينيره در مورد مجلس فرمودند: مجلس در رأس است. اين تصور من است، حال اينكه اين تصور چقدر با واقعيت منطبق است، بايد ديد!

بله، من قبلاً ديدارهايي با حدادعادل و ساير نمايندگان در مجلس داشتم ولي براي ديدار از صحن علني مجلس دعوت نشدم.

قبلا به مجلس نرفته بودم

جواد كريمي، منتخب مردم مشهد و كلات در مجلس هشتم شوراي اسلامي:البته اين سؤال، سؤال واضحي است، كسي كه در اين مسير قدم برمي‌دارد و كانديداي نمايندگي مجلس مي‌شود تصويري از موقعيت نظام و جايگاه آن در ابعاد مختلف دارد. مجلس يكي از 3 قوايي است كه كشور را اداره مي‌كند و نمايندگان با رأي مستقيم مردم انتخاب مي‌شوند و در 2 بعد قانونگذاري و نظارت فعاليت اصلي خود را پي مي‌گيرند. از بعد قانونگذاري تنها جايگاهي كه قانون اساسي آن را به رسميت شناخته مجلس است كه مي‌تواند قانونگذار باشد. بعد ديگر، بعد نظارت است كه اختياري كه قانون اساسي به مجلس و جايگاه نمايندگان مردم داده به جاي ديگري اين قدرت را نداده يا در اين حد نيست.

اختيار و جايگاه و توان و قدرتي كه به مجلس داده شده فوق‌العاده اهميت دارد. بنابراين تصوري كه من از مجلس دارم تصوري است كه قانون اساسي آن را وضع كرده است، خوشبختانه در كشور ما جايگاه مجلس سابقه يكصد ساله دارد.

نكته برجسته‌اي كه به جايگاه قانونگذاري فوق‌العاده كمك مي‌كند دين شريف اسلام و حوزه‌هاي علميه‌ هستند كه پشتوانه اصلي نظام ما، كشور ما، زندگي ما و دين ماهستند كه در ساير كشورها اين پشتوانه‌ها كمتر ديده مي‌شود. هر قدر نمايندگان مجلس بتوانند مبناي دين اسلام را در ابعاد مختلف استخراج كنند و آن را پايه اصلي قوانين قرار دهند، قوانين ما بي‌نقص‌تر و شفاف‌تر اجرا مي‌شود. من قبلاً به مجلس نرفته بودم ولي با نمايندگان مجلس در ارتباط بودم.

پتانسيلي عظيم

زهره الهيان، منتخب مردم تهران در مجلس هشتم شوراي اسلامي:تصور بنده در مجلس شوراي اسلامي اين است كه اين جايگاه، جايگاهي است كه مي‌شود با توجه به چالش‌هاي اساسي نظام به ارائه راه‌حل و راهبرد براي حل آنها پرداخت كه نياز به يك نگاه تخصصي و كارشناسي و دردآشناي نمايندگان مجلس دارد.

براي يك نماينده تعهد و اعتقاد به مبناي نظام و انقلاب امري ضروري است و اين بايد خميرمايه يك نماينده باشد. اما بحث تخصص از الزامات كار است، زيرا اين جايگاه عالي‌ترين جايگاه در نظام است كه براي پرداختن به مشكلات و راه‌حل‌هاي معضلات و تصميمات كلان و ارائه و تصويب طرح‌ها و لايحه‌ها استفاده مي‌شود.

بعد ديگر، بعد نظارت است كه مي‌شود در قالب اين نظارت‌ها مسير نظام و انقلاب را در آن مسير خود كه امام خميني ره امر فرموده بودند، دنبال كرد.
رسيدگي به مشكلات مردم و موكلين نماينده از جمله موارد ديگري است كه در اين جايگاه مي‌شود به خوبي به آن پرداخت.

مجلس پتانسيل عظيم و بزرگي را رقم مي‌زند كه اگر تعهد و دلسوزي لازم وجود داشته باشد و نيز با نگاه كارشناسي و تخصصي و مشورت با نخبگان همراه باشد، مي‌توان قدم‌هاي بسيار در راه اعتلاي نظام و انقلاب برداشت.

من هم از بعد مكاني قبلاً به مجلس رفته بودم و هم با نمايندگان به خصوص در مجلس هفتم مرتبط بودم و دغدغه‌ها ، ديدگاه‌ها و تجربه كارشناسي خود را به نمايندگان انتقال مي‌دادم.

شأن و اعتبار از دست رفته مجلس

محمدعلي كريمي، منتخب مردم كرمان و راور در مجلس هشتم شوراي اسلامي:كليت مجلس خيلي روشن است. در واقع حضرت امام در يك جمله خلاصه كرده‌اند كه مجلس در رأس امور است. علي‌القاعده مجلس يك چالش عمده پيش رو دارد كه به نظر من به عنوان‌عمده‌ترين چالش در عرصه داخلي مجلس حائز اهميت است و آن اينكه نمايندگان مجلس هشتم بايد به گونه‌اي عمل كنند كه آن شأن و اعتبار از دست رفته مجلس را بازگردانند تا مجلس بتواند نقش خود را به درستي ايفا كند. نكته ديگري كه در مجلس اهميت دارد و نمايندگان مجلس هشتم بايد جلوي اين روند را بگيرند.

دوري از رويكردهاي كارشناسانه است كه اگر مجلس هفتم جلوي اين روش ايستاده بود وضعيت كشور الان به گونه ديگري بود. مجلس بايد ارتباط تنگاتنگي با كارشناسان، مجامع علمي و دانشگاه‌ها داشته باشد كه اميدواريم مجلس هشتم بتواند اين نقش را به خوبي ايفا كند. اينكه قضاوت كنيم آيا مجلس هشتم در قد و قواره اينهاست به عقيده من مقداري زود است. من آشنايي زيادي با چهره‌هاي جديد مجلس ندارم و بايد منتظر شد و ديد.
بنده قبلاً به مجلس نرفتم ولي مسئوليت‌هاي اجرايي داشتم.

تاريخ درج: 8 خرداد 1387 ساعت 14:41 تاريخ تاييد: 8 خرداد 1387 ساعت 16:44 تاريخ به روز رساني: 8 خرداد 1387 ساعت 16:28
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن