تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813336395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز: 1+5 فهرست قانع كننده‌اي از مشوق‌ها را در اختيار ايران قرار دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نيويورك تايمز: 1+5 فهرست قانع كننده‌اي از مشوق‌ها را در اختيار ايران قرار دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان

نيويورك تايمز در سر مقاله روز چهارشنبه خود ابراز اميدواري كرد كه بسته‌اي كه پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان بر روي آن كار مي‌كنند با بسته ارايه شده در سال 2006 متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مطلب آمده است: آمريكا و قدرت‌هاي بزرگ (روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان) بايد مجموعه‌اي جدي از مشوق‌ها و تحريم‌ها را گردآوري كنند كه بتواند تهران را به تغيير مسير در برنامه هسته‌يي‌اش متقاعد كند.

اين بسته بايد پيشنهاد مطمئن و قابل اعتماد آمريكا درباره تضمن‌هاي امنيتي و عادي‌سازي روابط با تهران را در صورتي كه ايران برنامه هسته‌يي‌اش را رها كند شامل شود؛ اما اگر تهران بر ادامه مسيرش تاكيد كرد بايد با تحريم‌هاي بيش‌تر و ضربه‌اي بيش‌تر از آن چه روسيه و چين به بررسي آن تمايل داشته‌اند، از جمله ممنوعيت گسترده‌تر تجارت با بانك‌هاي ايران و ممنوعيت فروش سلاح و سرمايه‌گذاري جديد در ايران روبرو شود.

خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا قرار است ماه آينده ميلادي به تهران سفر كند و مجموعه تقويت شده‌اي از مشوق‌ها را به ايران عرضه كند. در محافل داخلي گفته مي‌شود كه اين بسته با پيشنهاد مطرح شده در سال 2006 تفاوت اندكي دارد؛ اما اميدواريم اين درست نباشد؛ لازم است قدرت‌هاي بزرگ پيش از اين كه سولانا راهي تهران شود فهرست قانع‌كننده‌تري از مشوق‌ها و مجازات‌ها را گرد هم آورند.

در اين سر مقاله هم‌چنين با اشاره به گزارش محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران ضمن هشدار دهنده خواندن آن نوشت: در هر حال اين گزارش نبايد به عنوان بهانه‌اي در اختيار تندروهاي واشنگتن براي راه‌انداختن جنگي ديگر به كار رود؛ هيچ گزينه نظامي خوبي وجود ندارد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن