تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816862818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش شيوه هاي روزآمد در قرآن و عترت در ساري برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش شيوه هاي روزآمد در قرآن و عترت در ساري برگزار شد
ساري - خبرگزاري مهر: همياش شيوه هاي روزآمد در قرآن و عترت در ساري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري ظهر چهارشنبه در سخناني در اين همايش با اشاره به آيات قرآن كريم، قرآن و عترت را دو حجت خداوند براي جوامع بشري دانست.

امام جمعه شهرستان قائمشهر اظهار داشت: عقل راهنماي انسان براي شناسايي حقيقت هستي در حد ممكن است و حجت الهي براي چگونه زيستن و قرآن و عترت در برابر عقل مكمل يكديگرند و براي شكوفايي عقل بايد از قرآن و عترت بهره گيريم.

وي افزود: گشودن معارف و گنجينه قرآن در درجه اول توسط رسول اكرم (ص ) و پس از آن نيز به دست اهل بيت(ع) صورت مي پذيرد.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري، تمسك جستن به قرآن و عترت را عامل رهايي از گمراهي دانست و افزود: قرآن و عترت مكمل يكديگر و هر دو مكمل عقل هستند و قرآن منهاي عترت، قرآن مهجور و غير حاكم است.

علي معلمي در ادامه بر تاثير پذيري از قرآن تاكيد كرد و گفت: بايد قرآن را سرلوحه بزرگ زندگي خود قرار دهيم و با معيارهاي قرآن خود را منظم سازيم و در اين راستا نياز به تفسير قرآن داريم و بايد به مكتب اهل بيت(ع) مراجعه كنيم.

وي همچنين با بيان شواهد تاريخي، پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، هشت سال دفاع مقدس و پيروزي حزب الله لبنان را نتيجه پيوند قرآن و عترت دانست.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري نيز در سخناني قرآن و عترت را شكل دهنده ابعاد ايماني انسان و علم را زمينه فراهم نمودن توانايي دانست و گفت: اين دو مولفه همراه با علم در تكامل انسان نقش اساسي دارند.

وي در ادامه بر اهميت پيوند علم و ايمان به خصوص در ميان قشر فرهيخته و دانشجويان تاكيد كرد و افزود: برون داد دانشگاه كساني هستند كه آينده را تحويل مي گيرند، آينده را مي سازند و آنرا طراحي و اداره مي كنند و ارتباط با قرآن و عترت سبب تضمين موفقييت آنها مي شود.

به گفته وي، قرآن و عترت به انسان به خصوص دانشجو آرامش، انگيزه و اعتماد به نفس مي دهد و مهمتر از همه كمال جويي و خودباوري در سايه قرآن و عترت تحقق مي يابد.

رئيس دانشگاه آزاد ساري خاطرنشان كرد: در نظام اسلامي خودباوري مارا به اين حد از توسعه رسانده است و عليرغم تلاش هاي دشمن از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در جهت از بين بردن باورهايمان و تبديل آن به خودباختگي، خوشبختانه با تمسك جستن ما به قرآن و عترت در اين امر ناكام مانده است.

نيازآذري همچنين بر آسان سازي مفاهيم قرآن، ايجاد جاذبه هاي دريافت قرآن، عيني بودن الگوهاي ذهني، موضوعي كردن قرآن و ايجاد اشتياق و ايجاد حدود براي هر آموزه ديني از جمله عدم زياده گويي، حاشيه پردازي و ناقص گويي تاكيد كرد.

در ادامه هشت مقاله برتر اين همايش با عناوين " شيوه هاي روزآمد در اشاعه فرهنگ حجاب با تاكيد بر قرآن و عترت ، جلوه هايي از هنر تصويرآفريني در قرآن، جوان از ديدگاه قرآن و تمثيل يا نمادي از تصويرگرايي در قرآن، حجاب از ديدگاه قرآن و عترت، فلسفه حجاب از ديدگاه قرآن و عترت، شيوه هاي آموزش و اجرايي امر به معروف و نهي از منكر در دانشگاه ها با استناد به قرآن و عترت " معرفي و با اهدا لوح تقدير و جوايزي از آنها تجليل شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن