تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799938980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ساخت مجموعه تلويزيوني پايتخت ساختار شكني كردم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، سيروس مقدم در نشست نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني پايتخت كه روز يكشنبه در فرهنگسراي رسانه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در ابتداي ساخت اين مجموعه توافق كرديم قواعد كلاسيك و منطقي را كه لازمه ساخت يك سريال است كنار بگذاريم و آن را با نگاهي مستندگونه و رئال بسازيم. وي در ادامه اظهار داشت: پايتخت، نخستين سريال من است كه با دكوپاژ از پيش تعيين شده سر صحنه نيامدم و همه تلاشم اين بود كه شكل رئالي در نمايش قصه بدهم. كارگردان مجموعه زير هشت اضافه كرد: كم كم ميزانسن، جاي دوربين، نور و ... را پيدا مي كردم و تبديل به يك سكانس مي شد و يك تجربه كاملاً جديدي براي من بود. ** پرداختن به مسأله مهاجرت هدف اين سريال نبود مقدم با بيان اينكه پرداختن به مسأله مهاجرت به تهران هدف اين سريال نبوده است، يادآور شد: در ابتدا قرار بود خانواده در كنار راه آهن خانه اي داشته باشند و تمام ماجراهاي قصه در تهران اتفاق بيفتد اما دلايلي وجود داشت كه قصه با مهاجرت يك خانواده از مكاني سرسبز و با فرهنگ محكم، موسيقي غني و روابط اجتماعي و خانوادگي مطلوب آغاز شود. وي، هدف اين مجموعه را مقايسه دو زندگي در كنار يكديگر عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: هما نيز در سكانسي مي گويد تهران جاي بدي نيست اما به درد زندگي با روحيات ما نمي خورد. كارگردان مجموعه چارديواري در ارتباط با اظهار نظر برخي مبني بر توهين به هموطنان مازندراني، گفت: در بازخوردهايي كه در اين مدت داشتيم بسياري از ما انتقاد كردند كه چرا اينقدر مردم استان گلستان و مازندران را خوب نشان داديد و من نيز در پاسخ گفتم كه اين سريال براساس تحقيقات انجام شده توليد شده است. مقدم در مورد عدم به تصوير كشيدن نماز و عبادت اين خانواده شهرستاني افزود: در همان قسمت نخست، نقي و ارسطو در ميان راه نماز مي خوانند، ضمن اينكه پرداختن به موضوعات مهمتر و پيام سريال موجب شده كه كمتر از اينگونه سكانس ها در پايتخت وجود داشته باشد. وي افزود: در سريال نرگس هدف ما نشان دادن دختري مؤمن و نمازخوان بود كه با ايماني كه داشت توانست بر بسياري از مشكلات فائق آيد ودر هفت قسمت، صحنه نمازخواندن نرگس را پخش كرديم اما بحث اصلي سريال پايتخت تكريم و احترام به بزرگتر بود. ** موسيقي سنتي قابليت موسيقي متن شدن را دارد كارگردان مجموعه پيامك از ديار باقي به موسيقي غني و كوبنده مازندران اشاره كرد و اظهار داشت: موسيقي سنتي نه تنها پتانسيل تبديل شدن به موسيقي متن را دارد بلكه ويژگي هايي دارد كه موسيقي غرب از آن برخوردار نيست. مقدم يادآور شد: آريا عظيمي نژاد آهنگساز سريال پايتخت در خصوص موسيقي نواحي سالها كار كرده و با كوشش و تلاش وي موسيقي زيباي مازندران در اين مجموعه به كار رفت. ** كفشهاي نقي نماد تجددگرايي و شهرنشيني بود وي در خصوص به جا ماندن كفش هاي نقي در كنار آتش در سكانس پاياني اين مجموعه، خاطر نشان كرد: در ابتدا كه نقي به تهران مي آيد كفشهاي خود را عوض مي كند و در آخر نيز كه به لحاظ روحي از تهران دل كنده است به لحاظ مادي هم كفشهاي خود را كه نمادي از تجددگرايي و شهرنشيني است، جا مي گذارد. كارگردان سريال نرگس با بيان اينكه فكر مي كردم سريال زير هشت سخت ترين كار من بوده است، گفت: بعد از ساخت مجموعه پايتخت به اين نتيجه رسيدم كه اين سريال 10 برابر سختتر از زير هشت بود. وي افزود: فيلمبرداري از كاميوني به وزن 12 تن و طول هفت متر با خانواده و همچنين شرايط بد آب و هوايي، ساخت سريال پايتخت را خيلي سخت كرد. در ادامه اين نشست محسن تنابنده نويسنده و بازيگر نقش نقي گفت: ايده اصلي اين سريال از تورج اصلاني (تصويربردار سينما) بود و بعد، من آن را تبديل به طرح كردم و شش قسمت فيلمنامه آماده بود كه توليد آغاز شد، ضمن اينكه بخشي از فيلمنامه را خشايار الوند نگارش كرده است. وي با بيان اينكه بنيان خانواده در سريال پايتخت مدنظر بود، افزود: اين فيلم آستانه تحمل يك خانواده شهرستاني در شرايط بد زندگي را به تصوير كشيد و مسأله مهاجرت در اولويت سوم يا چهارم بود. بازيگر فيلم هفت دقيقه تا پاييز اظهار داشت: برخي از شخصيتها و يا موضوعات به دليل نبود وقت كافي كمتر پرداخته شد و بايد در مدت دو ماه و نيم، توليد اين مجموعه را به پايان مي رسانديم، ضمن اينكه سعي كرديم همه چيز نو باشد. تنابنده در مورد لهجه بازيگران يادآور شد: مسلماً خانواده اي كه از شهرستان به تهران مهاجرت مي كند لهجه اي دارد، به نظرم كمي سعه صدر مي خواهد؛ در ايران به اين بزرگي قوميت هاي زيادي زندگي مي كنند و نمي شود كه همه فيلمها در مورد تهراني ها باشد. وي خاطر نشان كرد: بيشترين رضايتمندي از سريال پايتخت را مخاطبان گيلاني و مازندراني تشكيل مي دهند؛ پايتخت مجموعه شريفي است و هيچ لودگي در آن وجود نداشته است. بازيگر مجموعه مأمور بدرقه در ارتباط با شباهتهاي اين مجموعه با سريال راه دررو ساخته سعيد آقاخاني، گفت: انتخاب اسامي مشابه و صحنه مرگ در اين دو مجموعه بدون قصد و غرض بوده است. ريما رامين فر بازيگر نقش هما در ادامه اين نشست در مورد اينكه چگونه به نقش رسيده، گفت: شخصيت هما يك مقدار زيادي در فيلمنامه بود، همچنين با زنان شهرستاني زيادي برخورد داشتم و با ملاكها و ويژگي هاي آنها آشنا بودم. وي در ارتباط با حضور وي و امير جعفري (همسرش) در سريالهاي اخير سيروس مقدم افزود: فكر مي كنم سعادت خانواده ما بوده كه با بهترين كارگردان تلويزيون ايران كار كرديم و اين كار خيلي سخت بود اما با همه سختي، پايتخت اوج لذت دوران بازيگري من بود. احمد مهران فر نيز كه نقش ارسطو را در اين مجموعه نوروزي ايفا مي كرد در بخش ديگري از اين نشست گفت: اين نقش، ويژگي هايي داشت كه موجب شد آن را بپذيرم؛ يكسري از تكه كلام هاي ارسطو در فيلمنامه بود و يكسري نيز در طول كار اضافه شد. سميرا حسن پور، ديگر بازيگر اين سريال تلويزيوني در ادامه اين نشست با بيان اينكه حرفه بازيگري را از تئاتر شروع كرده، افزود: نخستين كار جدي من ايفاي نقش مهتاب در سريال چارديواري بود و در اين مجموعه نقش دختر شهرستاني را بازي كردم كه براي ادامه تحصيل به تهران آمده بود. اين نشست با حضور سيروس مقدم كارگردان، محسن تنابنده نويسنده و بازيگر، احمد مهران فر، ريما رامين فر و سميرا حسن پور بازيگران، محمدتقي فهيم مجري و منتقد و جمعي از خبرنگاران روز يكشنبه در فرهنگسراي رسانه برگزار شد. فراهنگ**1788**1504




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن