تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820978638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نيرو: با صرفه جويي، برق جيره بندي نمي شود// ميزان مصرف هشت تا 11 درصد افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير نيرو: با صرفه جويي، برق جيره بندي نمي شود// ميزان مصرف هشت تا 11 درصد افزايش يافته است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير نيرو با بيان اينكه تمام صنعت برق بسيج شده تا شاهد قطعي برق نباشيم،گفت: راهكار مطلوب اين است كه با صرفه جويي و اتخاذ يك روش منطقي به جيره بندي برق نرسيم .

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، پرويز فتاح وزير نيرو پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در مورد قطع برق در كشور اظهار داشت: طي دو روز گذشته با افزايش دما مواجه بوديم كه منجر به افزايش مصرف برق شد.
وي اظهار داشت: غرق آبي ها دچار محدوديت شده به طوريكه از شش هزار و 500 غرق آبي موجو نمي توان از بيش از هزار يا هزار و 500 غرق آبي بهره برداري كرد. بنابر اين طبيعي است كه پنج هزار ظرفيت نيروگاهي از دست برود.
وي ادامه داد: واحدهاي حرارتي در دست تعمير مي باشند به همين دليل نمي توان برق را وارد مدار كرد.
وزير نيرو با بيان اينكه اگر مصرف بيش از توليد باشد، قطعي برق و خاموشي به طور اتوماتيك صورت مي گيرد، گفت: آسانترين راه حل در اين مورد برآورد كمبودها و اعلام زمانبندي قطعي برق است.
وي افزود: وزارت نيرو اجازه نداد كه توانير و برق به سوي اين روش برود، راهكار مطلوب اين است كه با صرفه جويي و يك روش منطقي به جيره بندي نرسيم .
وي در مورد وضعيت برق روز جاري فت: امروز وضعيت برق بهتر است و خاموشي نسبت به دو روز گذشته كمتر خواهد بود.
وي با بيان اينكه چند واحد به خاطر خروج اضطراري، محدوديت سوخت و يك مسير خط چهار هزار كيلومتري از مدار خارج شده بودند، اظهار داشت: با ورود اين مدارها وضعيت برق در امشب و فردا شب رو به بهبود خواهد بود.
وي با تاكيد بر صرفه جويي در برق اظهار داشت: برنامه وزارت نيرو اين است كه برنامه خاموشي و جدول بندي زمان و قطعي برق اعمال نشود.
وي در رابطه با صادرات برق اظهار داشت: خوشبختانه از هفته گذشته تراز واردات مثبت شده و پيش بيني اين است كه در اوج مصرف برق در تابستان تا 50 الي 60 مگاوات برق وارد شود.
وي افزود: در نيمه اول با واردات برق و در نيمه دوم سال با صادرات، تراز در آخر سال به صفر مي رسد.
فتاح در مورد ميزان هدر رفت برق اظهار داشت: كل هدر رفت يا برقي كه محاسبه نمي شود 5/19 درصد است كه برق هاي غير مجاز را شامل مي شود.
وزير نيرو با بيان اينكه ماه گذشته دولت طي مصوبه اي وزارت نيرو را مكلف كرد كه ظرف دو سال آينده از استفاده غير مجاز برق جلوگير كند، گفت: در حال حاضر در خراسان رضوي و خوزستان علنا شاهد استفاده غير مجاز از برق هستيم.
وي با بيان اينكه تلفات شبكه اي در همه دنيا وجود دارد، اظهار داشت: با برنامه ريزي صورت گرفته در سال گذشته اين ميزان به 7/18 رسيده است.
فتاح در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا در مناطقي كه مصرف برق بالا مي رود، سنسورها به طور خودكار اعمال مي كنند، اظهار داشت: در حال حاضر پست ها و فيدرهايي وجود دارد كه اگر در هر محله و منطقه شدت مصرف افزايش يابد، اين سيستم به صورت خودكار عمل مي كند و منجر به قطع برق آن منطقه مي شود.
وي با بيان اينكه مصرف برق نسبت به سال گذشته بين هشت تا 11 درصد بالا رفته، اظهار داشت: در روزهاي جمعه شاهد هشت درصد و طي دو روز گذشته كه دما افزايش يافته 11 درصد افزايش مصرف داشتيم .
وي افزود: استان هايي نيز وجود دارند كه 17 درصد افزايش مصرف داشته اند.
وي با بيان اينكه تمام صنعت برق بسيج شده تا شاهد قطعي برق نباشيم،گفت: ان شاء ا... روند افزايش توليد را ادامه داده و واحدهايي كه در حال تعميرات است، وارد مدار مي شوند تا مجموعا تا 34 و 35 هزار مگاوات برق توليد شود.
وزير نيرو پيش بيني كرد كه مصرف برق در مرداد ماه 37 الي 38 هزار مگاوات است كه اگر بتوانيم با صرفه جويي اين ميزان را تامين كنيم، خاموشي ناخواسته اعمال نمي شود./06/131/120
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن