تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815060684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلاس هاي آزاد سينمايي به هم ريخته و نامنظم اند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كلاس هاي آزاد سينمايي به هم ريخته و نامنظم اند
حرفه اي ها براساس جريانات روز دنيا حركت مي كنند و شايد برخي از جوان ترها نيازمند آموزش جدي در عرصه فيلمسازي حرفه اي باشند...اوضاع آموزش در دانشگاه ها و كلاس هاي آزاد سينمايي قدري به هم ريخته و نامنظم است.


«حسن حسندوست» تدوين گر باسابقه سينماي ايران در گفت وگو با خبرنگار سرويس هنري برنا ضمن بيان اين مطلب درباره ميزان سطح دانش سينماگران گفت: در رشته هاي هنري چيز جديدي وجود ندارد و هر چه هست مربوط به ورود فن آوري هاي جديد و تجهيزات سينمايي است. من معتقدم حرفه اي هاي سينما كاملاً مطابق با جريانات روز دنيا حركت مي كنند و كارشان مورد قبول همه است.

وي افزود: افراد حرفه اي به صورت مداوم در سينما مشغول كار و مطالعه هستند و كاملاً با مباحث روز سينماي جهان آشنايي دارند و شايد برخي از مشكلات فيلم ها به كمبود تجهيزات و امكانات برگردد اما به اعتقاد من شايد برخي از مشكلات سينما به جواناني كه تازه به اين عرصه وارد مي شوند، مرتبط باشد. در حال حاضر دو گروه از جوانان در سينما مشغول كار هستند كه عده اي از آنها به صورت حرفه اي كار مي كنند و تعدادي از آنها نيز علي رغم داشتن تحصيلات آكادميك، با اطلاعات ناقص وارد سينما شده اند.

تدوين گر فيلم «ديوار» در ادامه گفت: در اين ميان يك بحث جدي درباره آموزش جوانان وجود دارد. بيش از 25 سال است كه آموزش در دانشگاه هاي تخصصي سينمايي و آموزشگاه هاي آزاد جدي گرفته نمي شود. در اين زمينه بايد وزارتخانه هاي علوم و ارشاد با همكاري خانه سينما به طور جدي وارد عمل شده و برنامه هايي را تدوين كنند.

برنده سيمرغ بلورين بهترين تدوين از بيست وششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر اظهاركرد: اوضاع آموزش در دانشگاه ها و كلاس هاي آزاد سينمايي قدري به هم ريخته و نامنظم است و ضرورت ايجاب مي كند كه بحث آموزش جوانان در سينما ضابطه مند شود. البته بايد افزايش دستمزدهاي استادان دانشكده هاي هنر نيز اقداماتي انجام داد زيرا دستمزدها در اين زمينه بسيار پايين است و با توجه به مشكلات موجود، آنها رغبت چنداني براي تدريس ندارند.

حسندوست به بحث ايجاد امنيت شغلي براي سينماگران و ضرورت توجه به آن در اساسنامه جديد خانه سينما اشاره كرد و افزود: امنيت شغلي از جمله مباحثي است كه مورد توجه صنوف مختلف سينمايي بوده است. كانون تدوين گران نيز مدتي است كه اين موضوع را به طور جدي پي گيري مي كند و در اساسنامه فعلي نيز به پيشنهاد اين كانون، اصلاحاتي در اين زمينه انجام شده است.

تدوين گر فيلم «باد در علفزار مي پيچد» تصريح كرد: اگر موضوع ايجاد امنيت شغلي براي سينماگران جدي گرفته نشود، ساير موارد كاركرد چنداني ندارد. عمده بحث سينماگران در چند سال اخير، ايجاد امنيت شغلي بوده كه متاسفانه تاكنون هيچ اقدام شايان توجهي در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي به ورود افراد جوان و ايجاد امنيت شغلي براي آنها اشاره كرد و گفت: بحث ورود باضابطه جوانان به اين عرصه بسيار جدي است. اگر جوان تر با دانش كافي و بر اساس ضوابط مشخص وارد سينما شوند، در آينده امنيت شغلي آنها نيز تضمين خواهد شد و مشكلي در اين زمينه وجود نخواهد داشت.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//213 - 213 - 39//www.BornaNews.ir
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن