تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816675318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مركز هنرهاي نمايشي در نشست موسسه اكو: حضور كشورهاي اكو در جشنواره‌هاي تئاتر مؤثر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير مركز هنرهاي نمايشي در نشست موسسه اكو: حضور كشورهاي اكو در جشنواره‌هاي تئاتر مؤثر است
خبرگزاري فارس: حسين پارسايي، مدير كل هنرهاي نمايشي با تاكيد بر توليدات مشترك تئاتر با كشورهاي عضو اكو حضور هنرمندان اين كشورها را در جشنواره‌هاي تئاتر در راستاي تعامل و همكاري‌هاي فرهنگي، هنري موثر خواند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در جلسه معاونت امور هنري وزارت ارشاد با موسسه اكو ظرفيت‌هاي همكاري كشورهاي عضو اكو در زمينه‌هاي هنري مورد بررسي قرار گرفت.
بنا بر اين گزارش،‌ در اين جلسه كه محمدحسين ايماني‌خوشخو، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد رجبي، رييس موسسه فرهنگي اكو، حجت الاسلام حسن امينيان، رييس دفتر سازمان‌هاي بين‌المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مديران تخصصي معاونت هنري و نيز جمعي از مديران موسسه اكو حضور داشتند.
در اين نشست، ايماني‌خوشخو ضمن بيان مطلب فوق با تاكيد بر ظرفيت‌هاي موجود براي همكاري ميان كشورهاي عضو اكو، گفت: حضور هنرمندان ايران و ارائه آثارشان در كشورهاي اكو از مواردي است كه با تعامل مي‌تواند در اين راستا محقق شود.
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادامه داد: در زمينه معرفي هنر ايران و در بخش اقتصاد هنر نيز مي‌توان برنامه‌هايي را در حوزه كشورهاي اكو طراحي و اجرا كرد. در اين عرصه نمايشگاه آثار موسيقي داراي ظرفيت‌هايي است كه در كشورهاي اكو مورد استقبال قرار خواهند گرفت. همچنين نمايشگاه‌هاي هنرهاي تجسمي اكو و اكسپوي اكو را نيز با توجه به زمينه‌هاي مناسبي كه در اين كشورها وجود دارد، مي‌توان برنامه‌ريزي كرد.
رجبي، رييس موسسه اكو نيز ضمن اشاره به وضعيت هنر در كشورهاي عضو اكو و زمينه‌هاي همكاري ايران با ديگر كشورها در عرصه‌هاي هنري گفت: در زمينه هنر و رشته‌هايي از جمله تئاتر، موسيقي و نقاشي زمينه‌هاي تعامل سازنده با كشورهاي اين حوزه وجود دارد.
رجبي در ادامه افزود: كشور پاكستان براي برگزاري جشنواره تئاتر اكو در آن كشور اعلام آمادگي كرده است و در حوزه موسيقي نيز آذربايجان ظرفيت‌هايي دارد كه قرار است جشنواره موسيقي اكو در اين كشور برگزار شود، كشور قزاقستان در عرصه نقاشي فعاليت‌هاي قابل توجهي دارد و براي برگزاري نمايشگاه‌هاي تجسمي زمينه‌هاي مناسب همكاري وجود دارد.
مدير اكو با اشاره به اشتراكاتي كه در موسيقي كشورهاي عضو اكو وجود دارد، گفت: اگر به اين اشتراكات توجه شود آثاري در زمينه موسيقي توليد خواهد شد كه براي همه كشورها قابل توجه باشد و احساس مشتركي را در بين آنان ايجاد كند.
محمد حسين احمدي، مدير كل دفتر موسيقي نيز در اين جلسه گفت: در شوراي راهبردي موسيقي مقرر شد به خاطر مشتركات فرهنگي، توجه به موسيقي كشورهاي همجوار بيش از گذشته باشد كه اين امر مي‌تواند در حوزه كشورهاي اكو محقق شود. همچنين هنرمندان و گروه‌هاي موسيقي ايراني مي‌توانند در كشورهاي عضو اكو برنامه‌هايي را اجرا كنند و يك حضور فعال در عرصه موسيقي را شاهد باشيم.
احمدي در اين نشست همچنين پيشنهاد تشكيل اركستر مشترك كشورهاي عضو اكو را مطرح كرد.
محمد شالويي، مدير كل هنرهاي تجسمي نيز در زمينه همكاري در حوزه هنرهاي تجسمي با كشورهاي عضو اكو اعلام آمادگي كرد و بر برگزاري اكسپو در حوزه اين كشورها تاكيد كرد.
محمد حسين ايماني‌خوشخو در پايان اين نشست، ضمن اعلام آمادگي معاونت امور هنري فرهنگ وزارت ارشاد اسلامي براي همكاري با كشورهاي اكو در زمينه تئاتر، موسيقي و هنرهاي تجسمي گفت: موضوع تشكيل اركستر كشورهاي اكو مي‌بايست با تمامي كشورهاي عضو مورد بررسي قرار گيرد ودر صورت تشكيل اين اركستر از مواردي است كه مي‌تواند حلقه اتصال فرهنگي و هنري محكمي بين كشورهاي عضو باشد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن