تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816823920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقش ايران در توافق گروه‌هاي لبناني - 1 باقري: نفوذ موازنه‌ساز ايران در منطقه مورد اعتراف همه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقش ايران در توافق گروه‌هاي لبناني - 1 باقري: نفوذ موازنه‌ساز ايران در منطقه مورد اعتراف همه است
خبرگزاري فارس: كارشناس مسائل خاورميانه گفت: با توجه به تحولات اخير لبنان و اينكه جمهوري اسلامي ايران از موضع ميانجي‌گري خود خارج نشد موجب شده است كه همه طرف‌ها به نفوذ موازنه‌ساز ايران در منطقه اعتراف كنند.


سيامك باقري تحليلگر مسائل خاورميانه در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص نقش ايران در توافق گروههاي لبناني گفت: در تحولات لبنان، از چند بعد مي‌توان نقش موثر ايران را در آرام‌سازي فضاي اين كشور مورد بررسي قرار داد، يكي از جنبه تاثير و نفوذي كه ايران در ميان گروه‌هاي سياسي اين كشور به خصوص حزب‌الله دارد و ديگر اينكه ايران طرفداري هيچ كدام از گروه‌هاي دخيل در اين جريان را بر عهده نداشت.
وي با اشاره به رابطه صادقانه و دوستانه‌اي كه ميان جمهوري اسلامي ايران و برخي از گروه‌هاي لبناني وجود دارد، خاطر نشان كرد: پيام و توصيه جمهوري اسلامي ايران براي برخي گروه‌هاي لبناني حجت محسوب مي‌شود و در ميان اين گروه‌ها گوش شنوايي براي آن وجود دارد، نكته دوم اين است كه رويكرد جمهوري اسلامي ايران در مسائل اخير لبنان به گونه‌اي بود كه از موضع ميانجي‌گري خود خارج نشد.
باقري، رفتار معقولانه جمهوري اسلامي را در جريان اخير لبنان بسيار حساب شده ارزيابي كرد و يادآور شد: اين رفتار منجر شد به اينكه بسياري از طرف‌ها ايران را به عنوان ميانجي گروه‌هاي درگير بپذيرند و به نفوذ موازنه‌ساز ايران در منطقه اعتراف كنند.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به همه اين تحولات مي‌توان تاكيد كرد كه طرف غالب در اين بحران از آن جريان‌هايي بود كه به نوعي با ايران روابط خوبي داشتند و چون غلبه اين ‌جريان بر كنفرانس دوحه نيز افزون‌تر بود، گروه‌ 14 مارس در وضعيت ضعف قرار داشتند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه در ادامه خاطر نشان كرد: صحنه لبنان تا پيش از توافق اخير، عرصه مبازره اين گروه‌ها بود و اين مبازره به مرز چالش برانگيز براي كل لبنان رسيده بود و در مقطعي جريان‌هاي سياسي به اين نتيجه رسيدند كه نبايد ديگر ادامه پيدا كند، آنچه را كه در مذاكرات دوحه شاهد بوديم در حقيقت ادامه همان مبازرات ميان گروه‌هاي درگير بود كه در سطح سياسي دنبال مي‌شد.
باقري با اشاره به نقش بازيگران بحران لبنان تصريح كرد: در عرصه مذاكرات دوحه بازيگران مختلفي را شاهد بوديم كه برخي پشت پرده حضور داشند، يكي از اين بازيگران آمريكا بود كه حضور پررنگي بر اين مذاكرات داشت و به نظر مي‌رسد در اين بازي كشورهايي كه پشت پرده حضور داشتند نتيجه چنداني از اين مذاكرات نگرفته باشند.
وي با بيان اينكه آمريكايي‌ها نتيجه چنداني عايدشان نشد، گفت: آمريكايي‌ها چند هدف مهم در عرصه لبنان را دنبال مي‌كردند اما در مساله اخير هيچ نتيجه‌اي نگرفتند و جواب معكوس هم گرفتند.
باقري از حزب‌الله لبنان به عنوان يكي از طرف‌هاي برنده بحران اخير لبنان ياد كرد و افزود: از جمله يكي از عرصه‌هايي كه آمريكايي‌ها هيچ نتيجه‌اي نگرفتند، موضوع خلع سلاح مقاومت اسلامي بود كه به عنوان يكي از موضوعات مهم مورد توجه آنان است و اين مساله در مذاكرات دوحه اصلاً مطرح نشد.
وي تصريح كرد: آمريكايي‌ها حتي با دولت وحدت ملي هم مخالف بودند كه اين موضوع هم به عنوان يكي از سرفصل‌هاي توافق دوحه ديده شد، اين كشور سرمايه گذاري زيادي روي سنيوره كرده بود كه مي‌بينيم اين سرمايه گذاري هم بي‌نتيجه ماند و اگر بخواهيم طرف مغبون در اين بحران را نام ببريم بي‌شك آمريكا است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن