تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810239072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايرناازجلسه مجلس- لاريجاني درمورد گزارش دوپهلوي آژانس هشدارداد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش ايرناازجلسه مجلس- لاريجاني درمورد گزارش دوپهلوي آژانس هشدارداد
سياسي. قوه مقننه. مجلس
در دومين روز از فعاليت مجلس هشتم، انتخابات هيات رييسه موقت انجام شد و علي لاريجاني رييس موقت مجلس شوراي اسلامي در مورد گزارش‌هاي دو پهلوي آژانس هشدار داد.

وي همچنين گفت: حكمت‌هاي ارزنده در پيام مقام معظم رهبري به مناسبت آغاز به كار مجلس هشتم نقشه راه اين مجلس را تصوير مي‌كند.

لاريجاني در اولين نطق خود پس از انتخاب به عنوان رييس موقت مجلس، خاطر نشان كرد: تعبير ايشان كه مجلس شوراي اسلامي نرم افزار حركت كشور است، جايگاه مجلس را در راهبري امور ديواني كشور ترسيم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، لاريجاني تاكيد كرد: انتظار مقام معظم رهبري در تصويب قوانين كارآمد و معطوف به منافع ملي مسووليت ما را در كارشناسي دقيق و فهم دقيق تر بيشتر مي‌كند تا طرح‌ها و لوايح را در جهت سند چشم انداز و برنامه‌هاي پنج ساله بررسي كنيم.

رييس موقت مجلس هشتم ، در بخش ديگري از سخنانش از زحمات غلامعلي حدادعادل و هيات رييسه مجلس هفتم تقدير كرد و گفت:قطعا آقاي حداد عادل به عنوان سرمايه‌اي ملي زينت مجلس خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه رياست معنوي آقاي حداد عادل را ارج مي‌نهيم، گفت:
نظرات و تجربيات وي، هميشه راهگشا خواهد بود.

علي لاريجاني رييس موقت مجلس هشتم همچنين در اولين اظهارات خود در اين سمت با توصيه به غرب به پرهيز از پاسكاري مرموزانه ديپلماتيك پرونده هسته اي ايران بين آژانس و ‪ ۵+۱‬هشدار داد كه مجلس هشتم اجازه چنين فريبكاري را نخواهد داد.

وي با تاكيد به اينكه هرچند چنين رويكرد آژانس مايه تاسف همه كشورهاي حق مدار است، خاطرنشان كرد:در صورت ادامه اين رفتار مجلس هشتم با ورود به اين پرونده حد و مرز جديدي براي همكاري با آژانس ايجاد مي‌كند.

لاريجاني با اشاره به گزارش اخير محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اظهار داشت: آژانس بين الملللي انرژي اتمي اعلام كرده است كه تمامي مواد هسته‌اي كارخانه غني‌سازي سوخت و نيز تمامي آبشارهاي نصب شده تحت نظارت اين آژانس قرار دارد .

وي افزود: همچنين در اين گزارش اعلام شده كه هيچ نشانه‌اي گواه بر انجام فعاليت‌هاي مرتبط با بازفراوري در تاسيسات وجود ندارد و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي بر وضعيت كارخانه توليد آب سنگين نظارت دارد .

رييس موقت مجلس هشتم تصريح كرد: در اين گزارش به صراحت بيان شده كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هيچ اطلاع عملي درمورد ساخت اجزاي مواد هسته‌اي يك سلاح را از سوي ايران در اختيار ندارد.

لاريجاني ادامه داد: اما متاسفانه در بندهايي از اين گزارش چنان چند پهلو سخن گفته‌اند تا بعد رسانه‌اي گزارش آژانس را غني كنند كه در اين دو روزه شما شاهد جوسازي ها هستيد.

اظهارات رييس موقت مجلس هشتم با تكبير منتخبان ملت در مجلس هشتم تاييد شد رييس موقت مجلس هشتم به غرب توصيه كرد كه از پاسكاري ديپلماتيك پرونده هسته‌اي ايران بين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و گروه‪۵+ ۱‬خودداري كند.

وي تصريح كرد: مجلس اجازه چنين فريبكاري را نمي‌دهد.

لاريجاني خاطرنشان كرد كه در صورت ادامه اين رفتار، مجلس هشتم با ورود به پرونده ، حد و مرز جديدي براي همكاري با آژانس تعيين مي‌كند.

لاريجاني همچنين با استقبال از سخنان اخير سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان گفت : سيد حسن نصرالله به عنوان فرزند راستين امام راحل و دژ محكم مقاومت حزب الله در مقابل آمريكا و اسراييل و نتيجه تحقق بخشي از آموزه‌هاي آن بزرگ مرد تاريخ است.

لاريجاني در ادامه سخنان خود در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس افزود: ما اين انفتاح سياسي در صحنه منطقه‌اي را طلعيه پيروزي‌هاي بزرگتر مي‌دانيم.

رييس موقت مجلس هشتم، با بيان اينكه دريغ است در اين مجال از سخنان تحول برانگيز، شجاعانه و خيرخواهانه جناب سيد حسن نصرالله تقدير ننماييم، گفت كه اين سخنان اعلام شجاعانه الهام انقلاب اسلامي و دفاع از تئوري ولايت فقيه بود.

وي اضافه كرد: اين مرد الهي از پيروزي بزرگ در صحنه لبنان كه همگي در سايه مقاومت و ابتكار حزب الله حاصل گشت ، ادعايي جهت قدرت و تسلط بيشتر حزب طلب ننمود بلكه يكسره هدف همه تلاش‌هاي حزب الله را در سربلندي ملي لبنان خلاصه كرد.

رييس موقت مجلس شوراي اسلامي همچنين روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اين كه گزارش‌هاي دو پهلوي آژانس بايد در جايي خاتمه پيدا كند گفت : بنا نيست ايران همكاري وسيعي با آژانس داشته باشد اما آنها هر زمان سو استفاده كنند.

علي لاريحاني افزود : اگر بخواهند اين روش را ادامه دهند مجلس شوراي اسلامي حتما در پرونده هسته‌اي ورود كرده و با توجه به رفتار آينده آژانس تصميم گيري خواهد كرد.

وي خاطر نشان كرد : اگر بنا است طبق مداليته با ايران همكاري صادقانه صورت گيرد، گزارش‌هاي آژانس بايد از متانت حقوقي برخوردار بوده وبه دنبال جوسازي رسانه‌اي نباشند.

وي گزارش اخير محمد البرادعي مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را حاوي نكات متنوعي دانست و گفت : برخي از اين مطالب نشان مي‌دهد كه هيچ گونه سند و مدركي دال بر گرايش ايران در زمينه هسته‌اي به سمت سلاح وجود ندارد و بيان شده كه نظارت‌هاي آژانس نيز مستمر است.

لاريحاني خاطرنشان كرد : در اين گزارش در مورد آب سنگين گفته شده كه نظارت از طريق ماهواره صورت مي‌گيرد و از همكاري ايران با بازرسان آژانس ستايش شده است.

رييس موقت مجلس هشتم با اشاره به گنجانده شدن بندهاي دو پهلو در گزارش البرادعي اظهار داشت به نظر مي‌رسد اين بندها بيشتر سبقه رسانه‌اي و پمپاژ القائات را دنبال مي‌كنند تا يك سند حقوقي.

وي ساماندهي اقتصاد كشور و بهبود آن را از اولويت‌هاي مجلس هشتم نام برد و گفت : در اين زمينه رايزني‌هايي را بادولت و ساير قوا خواهيم داشت.

علي لاريجاني روز چهارشنبه در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران در حاشيه جلسه علني مجلس ابراز اميدواري كرد كه مجلس هشتم در زمينه بهبود وضعيت اقتصادي پرتحرك باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا وي تاكيد كرد : مجلس هشتم علاقه‌اي به طرح‌ها و لوايحي كه مسايل جانبي را دنبال مي‌كند، ندارد بلكه مي‌خواهد خواسته‌هاي اصلي مردم را دنبال كند.

وي تسهيل و غربال قوانين را از اولويت‌هاي ديگر مجلس هشتم برشمرد و ابراز اميدواري كرد كه در مجلس هشتم قوانين به گونه‌اي تصويب شود تا مردم بتوانند اعمال خود را در امور ديواني به راحتي انجام دهند و قوانين زياد ، مشكلي براي مردم ايجاد نكند.

رييس موقت مجلس هشتم در ادامه درباره برنامه‌هاي مجلس هشتم نيز گفت :
برنامه‌ها را بايد نمايندگان ارايه كنند و رييس مجلس به تنهايي تصميم نمي گيرد.

لاريجاني خاطر نشان كرد : بيشتر وقت ما صرف تعامل سازنده و پرتحرك با ساير قوا خواهد شد و با مشورت نمايندگان ، مكانيزيم‌هايي را در اين خصوص تدوين مي‌كنيم كه در پيام رهبر معظم انقلاب نيز راهكارهايي در اين‌باره انديشه شده بود.

رييس موقت مجلس هشتم تاكيد كرد : تعبيرات مقام معظم رهبري در اين مورد كه مجلس حيثيت نرم افزاري نظام است بايد با همت نمايندگان محقق شود.

لاريجاني با تاكيد بر اين كه در مجلس هشتم از روشي استفاده مي‌شود كه اختلافات به وجود نيايد و هر قوه‌اي در چارچوب قانون وظيفه خود را انجام دهد اظهار داشت : ممكن است در مصاديقي اختلاف پيش آيد در پيام رهبر معظم انقلاب در اين‌باره آمده بود كه گروهي از طرفين كميته‌اي را براي حل اين موضوعات تشكيل دهند كه در اولين فرصت پس از رسميت يافتن مجلس در اين‌باره فكر خواهيم كرد.

رييس موقت مجلس هشتم همچنين گفت : در زمينه شيوه‌هاي نوين نظارت با مشورت مجلس راهكارهايي را مي‌انديشيم .

وي در پاسخ به سوالي درباره انتقال قدرت از حداد عادل به وي نيز گفت :
بيش از ‪ ۳۰‬سال است با آقاي حداد عادل دوستي صميمانه دارم و در اينجا مسابقه‌اي در اداي تكليف بين من و ايشان بود اما در رفاقت ما خللي ايجاد نشده است و حضور حداد عادل در مجلس ارزشمند است و از تجربيات ايشان استفاده خواهد شد.

لاريجاني با اشاره به تغييرات صورت گرفته در هيات رييسه مجلس هشتم در بخش منشي‌ها و كارپردازها گفت : گردش نيروها در امور ديواني مثبت بوده و نشاط كاري به وجود مي‌آورد كه اگر آگاهانه و با توجه كار كنيم از تجريبات گذشته نيز مي‌توانيم استفاده كنيم .

وي درباره فاصله آراي خود با حداد عادل در فراكسيون اصولگرايان به رسانه ها توصيه كرد وقت خود را روي اين مسايل صرف نكنند و گفت : مسايل مهمتري در كشور وجود دارد كه بهتر است روي آن متمركز شويد.

لاريجاني تاكيد كرد : بايد حق بدهيد كه فراكسيون اصولگرايان با توجه به مجموعه خصوصياتي كه در افراد وجود دارد ، تصميم بگيرد ، طبيعي است كه افراد توانمنديهاي متفاوتي دارند.

وي افزود : آقاي حداد عادل زمينه‌هاي خوبي در مسايل فرهنگي و علمي دارد من هم بضاعت مختصري در برخي مسايل دارم .

منتخبان ملت درهشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه و در دومين جلسه علني خود علي لاريجاني منتخب مردم قم را به عنوان رييس موقت مجلس هشتم برگزيدند.

بر اساس آيين نامه داخلي مجلس، در دومين جلسه علني دور جديد مجلس، هيات رييسه موقت انتخاب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، از مجموع ‪ ۲۶۳‬راي ريخته شده به گلدان ها، لاريجاني ‪ ۲۳۲‬راي كسب كرد و بدين ترتيب وي به عنوان رييس موقت مجلس هفتم انتخاب شد.لاريجاني تنها نامزد رياست موقت مجلس هشتم بود.

از ميان آرا ريخته شده به گلدان‌ها ‪ ۲۷‬راي سفيد ، سه راي باطله و يك راي ممتنع بوده است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن