تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815048853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موگابه سفير آمريكا را به اخراج از كشورش تهديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: موگابه سفير آمريكا را به اخراج از كشورش تهديد كرد
رابرت موگابه، رييس جمهوري زيمبابوه، با انتقاد از سياست خارجي آمريكا و دخالت هاي اين كشور در امور كشورهاي ديگر، سفير واشنگتن در هراره را تهديد به اخراج كرد.
روزنامه القدس العربي دراين زمينه نوشت، يك ماه پيش از انتخابات حساس رياست جمهوري در زيمبابوه، رييس جمهوري اين كشور با انتقاد از سياست هاي آمريكا گفت: كشورش نه عضوي از آمريكا و نه عضوي از انگليس است بلكه تنها بخشي از آفريقاست.

موگابه تصريح كرد؛ انگليس و آمريكا از حوادث اخير در زيمبابوه به گونه اي ابراز خوشحالي مي كنند كه گويي زيمبابوه بخشي از خاك آنها است، اگر مداخله جيمز مكگي، سفير آمريكا در زيمبابوه در امور كشور ما تداوم داشته باشد اين چهره نامطلوب را از كشور اخراج مي كنيم.

وي در ادامه با اشاره به رفتار خانم فرايزر، معاون وزير خارجه آمريكا در امور آفريقا، در انتقادي تند و نيش دار گفت: اين سياستمدار آمريكايي به روش روسپي ها از مناطق مختلف جهان ديدن مي كند.

فرايزر پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در 29 مارس گذشته در زيمبابوه، موگابه را به تلاش براي تقلب در انتخابات متهم كرده
بود.

پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ماه مارس گذشته، حزب حاكم در زيمبابوه از مسئولان ستاد انتخاباتي در كشور خواسته بود به سبب وجود شبهايي در شمارش آراء، صندوق هاي راي را بازشماري كند، اين درخواست سبب تاخير چند هفته اي نتيجه انتخابات شده بود.

براساس اعلان ستاد انتخابات زيمبابوه، هيچكدام از دو چهره مطرح انتخابات ( موگابه و رقيب وي مورگان چانگراي) در انتخابات 29 مارس تنوانستند حد نصاب آراء را به دست آوردند به همين سبب انتخابات بايد در دور دوم پيگيري شود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن