تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با بازگشت رهبر حزب معارض زيمبابوه به كشور، موگابه و چانگراي مبارزه انتخاباتي خود را آغاز كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با بازگشت رهبر حزب معارض زيمبابوه به كشور، موگابه و چانگراي مبارزه انتخاباتي خود را آغاز كردند
خبرگزاري فارس: مبارزات انتخاباتي دور دوم انتخابات رياست‌جمهوري زيمبابوه ميان حزب مخالف دولت و حزب حاكم اين كشور با بازگشت رهبر حزب معارض به كشور پس از 6 هفته دوري ، آغاز شد.


به گزارش فارس به نقل از راديو بين‌المللي فرانسه ، "رابرت موگابه" رهبر حزب حاكم "زانو_پي اف" و رئيس‌جمهور 84 ساله زيمبابوه طي مبارزات انتخاباتي خود ، مردم اين كشور را به اتحاد و مؤاخذه مخالفان كه به عقيده او "در پي بي‌اعتبار كردن پيروزي وي" هستند ، فرا خواند.
اين در حالي است كه "مورگان چانگراي" رهبر حزب معارض جنبش براي تغييرات دموكراتيك نيز خواستار رسيدگي به جرائم انجام شده از سوي هواداران رژيم موگابه است.
رابرت موگابه طي سخناني خطاب به طرفداران خود اعلام كرد: « "تفرقه و نفاق" آن چيزي است كه ما آن را نابود مي‌كنيم. من از مردم زيمبابوه و طرفداران حزب زانو_پي اف مي‌خواهم پيش از آنكه بخواهند مخالفان را مقصر اعلام كنند ، با يكديگر متحد شوند و حزب حاكم را در دستيابي به پيروزي ياري دهند.»
وي معتقد است چانگراي از سوي قدرت‌هاي غربي و در رأس آنها آمريكا حمايت مي‌شود.
رئيس‌جمهور زيمبابوه پيشتر "جيمز مك‌گي" سفير آمريكا در كشورش را به دخالت در امور داخلي اين كشور متهم ساخته و وي را تهديد به اخراج از زيمبابوه كرده بود.
اين در حالي است كه چانگراي در واكنش به سخنان موگابه اعلام كرد: « فعلا حزب موگابه همه كار مي‌كند.طرفداران ما را مي‌كشد و آنها را مورد ضرب و جرح شديد قرار مي‌دهد. اما بايد بدانند كه ما در روز 27 ژوئن آينده با پيروزي در انتخابات و براندازي موگابه از حكومت ، به رفتارهاي غيرانساني وي پايان مي‌دهيم.»
چانگراي در دور نخست انتخابات رياست ‌جمهوري 29 مارس گذشته موفق به كسب 9/47 درصد از آراء موافق در مقابل آراء 2/43 درصدي "رابرت موگابه" شد و در واقع شكست سنگيني را براي اين رئيس‌جمهور 84 ساله كه از 28 سال پيش تاكنون زمام قدرت در زيمبابوه را در دست دارد ، رقم زد.
دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه در روز 27 ژوئن آينده (7 تير) برگزار خواهد شد.
حزب جنبش براي تغييرات دموكراتيك زيمبابوه اعلام كرده 40 نفر از طرفدارانش از سوي طرفداران حزب حاكم "زانو پي_اف" تحت رهبري موگابه كشته شده‌اند و دولت زيمبابوه را به سازماندهي رقابتي تنش‌زا براي پيروزي در دور دوم انتخابات متهم كرده است.
از سوي ديگر حزب حاكم نيز مسئوليت تمامي خشونت‌ها و تنش‌هاي جاري در اين كشور را متوجه حزب معارض دولت اعلام كرده است و اين در حالي است كه اين خشونت‌هاي انتخاباتي تاكنون منجر به كشته شدن 32 نفر از مخالفان و ناپديد شدن 30 تن از آنها شده‌ است.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 536]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن