تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814252147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار به آژانس در اولين نطق لاريجاني در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هشدار به آژانس در اولين نطق لاريجاني در مجلس
لاريجاني گفت: حضور با نشاط نمايندگان در ساماندهي مجلس هشتم و نتايج آراي هيأت رئيسه به صورت اوليه بسيار اميدواركننده است و به حيث قانوني پيام مهمتري در بطن خود دارد كه هيأت رئيسه مجلس تلاش مي‌كند مجلس آوردگاه درگيري‌هاي حزبي نشود تا مجال تفكر كارشناسي پديد آيد.
رئيس موقت مجلس هشتم گفت: حكمت‌هاي سازنده در پيام مقام معظم رهبري نقشه راه ترسيم شده مجلس هشتم است.

به گزارش مهر، علي لاريجاني رئيس موقت مجلس هشتم در نخستين سخنراني خود در صحن مجلس، از حداد عادل به عنوان سرمايه ملي كه همواره زينت‌بخش مجلس است، ياد كرد و با قدرداني از زحمات هيأت‌رئيسه مجلس هفتم اظهار داشت: رياست معنوي ايشان را قدر مي‌نهيم و نقطه نظرات و تجربيات ايشان همواره براي ما راهگشا خواهد بود.

لاريجاني با بيان اينكه حكمت‌هاي سازنده در پيام مقام معظم رهبريف نقشه راه ترسيم شده مجلس هشتم است، گفت: تعبير نيكوي ايشان كه مجلس نرم‌افزار حركت كشور است، جايگاه مجلس هشتم را به عنوان مغز متفكر نظام در تئوري‌پردازي و راهبري امور ديواني كشور ترسيم مي‌كند.

وي گفت: انتظار مقام معظم رهبري از مجلس هشتم در تصويب قوانين كارآمد، شفاف، روزانه و با ديد بلند مدت و معطوف به منافع ملي، مسئوليت ما را در كارشناسي دقيق و استفاده هر چه بيشتر از زمان در راستاي فهم و درك دقيقتر از شرايط كشور و منافع ملي بيشتر مي‌كند تا طرح‌ها و لوايح را در راستاي سند چشم‌انداز با مباني درست بررسي كنيم.

لاريجاني تصريح كرد: تأكيد رهبر بزرگوار انقلاب بر دو عنصر نظارت و همگرايي صميمانه با ساير قوا راهبردي روشن براي مجلس هشتم خواهد بود و اميدواريم با توجه خاص نمايندگان محترم سازوكار نظارت شفاف و كنجكاوانه و در عين حال صميمانه با متدولوژي نوين تدارك ديده شود و اين امر را جزو كارهاي آتي خود مي‌دانيم.

رئيس موقت مجلس هشتم اظهار داشت: تأكيد به حق ايشان كه مجلس قانونگذاري راهنماي عمل دولت است و بناست دولت در هيچ يك از زمينه‌ها از قوانين مصوب مجلس تخطي نكند و در موارد اختلافي گروهي از دو طرف موضوع را حل و فصل كنند، اقتضا مي‌كند سريعتر براي اين كار راهكاري ارايه كنيم تا در موارد اختلافي، پيش از اين كه اجراي صلب مرزهاي قانوني بين دو قوه شكنندگي ايجاد كند، از طريق رايزني در چنين كميته‌هاي مشتركي به نتيجه آراسته شود.

وي گفت: با توجه به توصيه داهيانه آن حضرت يعني تعامل برادرانه با رعايت حقوق قانوني، از هر دو سو مبناي عمل مجلس هشتم مي‌تواند قرار گيرد. لاريجاني ابراز اميدواري كرد، خداوند آنچه را كه مثبت است، در ذهن نمايندگان ايجاد كند.

رئيس موقت مجلس هشتم با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم مبني بر نياز كشور به مجلس مقتدر و شجاع و كارآمد تصريح كرد: همكاري دوستانه و هم سخني دولت با نمايندگان براي درك بهتر شرايط زمانه و خدمت به مردم قابل تقدير و ستايش است و اميدواريم فضاي مودت و كارشناسي دقيقتر در امور كشور كمك رساند.

لاريجاني گفت: حضور با نشاط نمايندگان در ساماندهي مجلس هشتم و نتايج آراي هيأت‌رئيسه به صورت اوليه بسيار اميدوار كننده است و به حيث قانوني پيام مهمتري در بطن خود دارد كه هيأت‌رئيسه مجلس تلاش مي‌كند مجلس آوردگاه درگيري‌هاي حزبي نشود تا مجال تفكر كارشناسي پديد آيد.

رئيس موقت مجلس تصريح كرد: ما اين پيام قوي شما را گفتمان مسلط مجلس هشتم تلقي مي‌كنيم و بنا بر سوگند خويش، تلاش مي‌كنيم با راهنمايي و حمايت شما نمايندگان ملت زمينه‌هاي تحقق مديريت علمي را فراهم كنيم و در راستاي فربه ساختن بعد كارشناسي مجلس، حتي المقدور از كشمكش‌هاي حزبي پرهيز كنيم.

لاريجاني گفت: اميدواريم دوستان عزيز نماينده در اين باره هم فعالانه مشاركت كنند و هم ما را ياري نمايند.

علي لاريجاني، رئيس موقت مجلس هشتم در ادامه سخنانش با قدرداني ازسخنان تحول برانگيز، شجاعانه و خيرخواهانه سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان، تصريح كرد: اين مرد الهي از پيروزي جنگ در صحنه لبنان كه همگي در سايه مقاومت و ابتكار حزب‌الله حاصل شد، ادعايي براي قدرت و تسلط بيشتر حزبي طلب نكرد، بلكه يكسره هدف همه تلاش‌هاي حزب‌الله را در سربلندي ملي لبنان خلاصه كرد.

وي افزود: مهمتر از آن اعلام شجاعانه، الهام از انقلاب اسلامي و دفاع از تئوري ولايت فقيه بود. سيد حسن نصرالله به عنوان فرزند راستين امام راحل و دژ محكم مقاومت حزب‌الله در برابر آمريكا و اسرائيل و نتيجه تحقق بخشي از آموزه‌هاي آن بزرگ مرد تاريخ است و ما اين انفتاح سياسي در صحنه منطقه را طليعه پيروزي‌هاي بزرگ مي‌دانيم.

رئيس موقت مجلس هشتم در ادامه سخنان خود، به گزارش اخير البرادعي اشاره و تصريح كرد: در اين گزارش، آژانس اعلام كرده كه همه مواد هسته اي كارخانه غني سازي سوخت و نيز تمامي آبشارهاي نصب شده تحت نظارت آژانس قرار دارد و همچنين هيچ نشانه‌اي گواه بر انجام فعاليت‌هاي مرتبط با بازفرآوري در تأسيسات وجود ندارد، آژانس با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي بر وضعيت كارخانه توليد آب سنگين نظارت دارد و با صراحت بيان داشتند كه آژانس هيچ اطلاع عملي از ساخت اجزاي مواد هسته‌اي يك سلاح از سوي ايران در اختيار ندارد.

لاريجاني گفت: اما متأسفانه، در بندهايي چنان چند پهلو سخن گفته‌اند تا بعد رسانه اي گزارش آژانس را غني كنند كه در اين دو روز شاهد جوسازي‌ها هستيد.

وي افزود: هر چند كه چنين رويكرد آژانس مايه تأسف همه كشورهاي حق طلب است، ما توصيه مي‌كنيم از پاسكاري مرموزانه ديپلماتيك پرونده هسته‌اي بين آژانس و «1+5» پرهيز كنند.

رئيس موقت مجلس هشتم تصريح كرد: ما اعلام مي‌كنيم مجلس هشتم اجازه چنين فريبكاري را نخواهد داد. اين گفته لاريجاني با فرياد الله اكبر منتخبان مجلس هشتم همراه شد.

لاريجاني ادامه داد: در صورت ادامه اين رفتار مجلس هشتم با ورود به پرونده حد و مرز جديدي براي همكاري با آژانس ايجاد مي‌كند.

بنا نيست ايران همكاري وسيعي با آژانس داشته باشد
رئيس موقت مجلس هشتم شوراي اسلامي، گفت: دوستي ما با آقاي حدادعادل بيش از 30 سال سبقه دارد، لذا اينجا براي ما مسابقه‌اي در اداي تكليف بود و در رفاقت ما هيچ‌گونه خللي ايجاد نكرده است.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني صبح امروز در حاشيه جلسه علني مجلس هشتم در جمع خبرنگاران، گفت: حضور آقاي حدادعادل ارزشمند است و ما قطعا از تجربيات ايشان استفاده خواهيم كرد.

لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در رابطه با برنامه‌هاي مجلس هشتم پرسيد، گفت: برنامه‌هاي مجلس را بايد خود نمايندگان در مجلس ارايه دهند و رئيس مجلس به تنهايي ارايه برنامه نمي‌كند.

رئيس موقت مجلس هشتم، اضافه كرد: ما بعد از جلسه‌ دوره‌ موقت بيشتر وقتمان را در زمينه‌ يك تعامل سازنده و پرتحرك با ساير قوا گذاشته‌ايم و حتما مكانيزم‌هايي را در اين زمينه با مشورت نمايندگان پيدا كرده و از آنها استفاده خواهيم كرد.

لاريجاني با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به مجلس هشتم، گفت: در پيام رهبر معظم انقلاب به اين مساله تاكيد شده بود و تعبير ايشان مبني بر اين‌كه مجلس حيثيت نرم‌افزاري نظام است، بايد با همت نمايندگان محقق شود.

رئيس موقت مجلس هشتم گفت: تلاش ما اين است كه از يك مشي استفاده كنيم تا اختلافات با ساير قوا به وجود نيايد و هر قوه‌اي در چارچوب قانون كار خود را انجام دهد، اما ممكن است در مصاديقي اين اختلافات پيش آيد كه در پيام رهبر معظم انقلاب نيز آمده بود، گروهي از طرفين كميته‌اي را براي اين امر تشكيل دهند كه زماني كه اين مجلس به طور كامل رسميت پيدا كند، در مورد اين مساله فكر خواهيم كرد.

لاريجاني با بيان اين‌كه هم‌چنين در زمينه شيوه‌هاي نوين نظارت بايد راهكارهايي بيانديشيم كه با مشورت مجلس اين اتفاق خواهد افتاد، اضافه كرد: از نظر تقنين نيز تسهيل قوانين و غربال كردن قوانين جزء كارهايي است كه اميدواريم در مجلس رخ دهد، تا مردم بتوانند اعمال خود را در امور ديواني به راحتي انجام دهند و قوانين براي مردم زياد مشكل ايجاد نكند.

رئيس موقت مجلس، با تاكيد بر اين نكته كه ما علاقه‌اي به طرح‌ها و لوايحي كه مسائل جانبي را دنبال مي‌كند، نداريم، افزود: ما مي‌خواهيم خواسته‌هاي اصلي مردم را دنبال كنيم و به طور طبيعي حدس مي‌زنيم كه آن خواسته‌ها بيشتر در زمينه ساماندهي وضعيت اقتصادي كشور و بهبود اوضاع باشد كه در اين زمينه رايزني‌هايي با دولت و ساير قوا انجام مي‌دهيم.

لاريجاني با اظهار اميدواري از اين‌كه مجلس از اين جهت پرتحرك شود، در عين حال در پاسخ به سوال خبرنگاري كه تعبير وي از حدادعادل مبني بر رئيس معنوي مجلس را مورد توجه قرار داد، گفت: اين تعبير من از روي صدق بود و ما آقاي حدادعادل را يك سرمايه ملي مي‌دانيم و با ايشان بيش از 30 سال دوستي صميمانه داريم و قطعا در مجلس هشتم از تجربيات ايشان استفاده خواهيم كرد.

لاريجاني با اشاره به اين‌كه تغييراتي در اعضاي هيات رئيسه مجلس نيز به وجود آمده است، گفت: در منشي‌ها و كارپردازان نيز تغييراتي به وجود آمده است، طبيعي است من اين‌گونه گردش نيروها را در امور ديواني مثبت مي‌دانم و معتقدم اگر آگاهانه و با توجه كار كنيم از همه تجربيات گذشته مي‌توانيم درست استفاده كنيم.

لاريجاني هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه در باره فاصله‌ آراي وي با حدادعادل در فراكسيون اصولگرايان و اين‌كه آيا اين فاصله نشان از نارضايتي از عملكرد مجلس هفتم نيست؟ گفت: شما وقت‌تان را روي اين مسائل خيلي صرف نكنيد، مسائل مهم‌تري در كشور است كه بايد ذهن‌تان را معطوف به خود كند.

وي در عين حال، توضيح داد: بايد حق دهيد كه فراكسيوني بر اساس مجموع خصوصيات موجود تصميم بگيرد؛ لذا طبيعي است افراد توانمندي‌هاي متفاوتي دارند و آقاي حدادعادل نيز تجربيات خوبي در زمينه‌هاي علمي و فرهنگي دارد و من هم بضاعت مختصري در مسائل دارم.

علي لاريجاني در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره گزارش البرادعي، اين گزارش را حاوي نكات متعددي دانست و گفت: برخي از آن مطالب نشان مي‌داد كه البرادعي هيچ‌گونه سند و مدركي دال بر گرايش ايران در زمينه‌ هسته‌اي به سمت سلاح ندارد، همچنين بيان كرده كه نظارت‌هاي آژانس مستمر است.

رئيس موقت مجلس هشتم افزود: هم‌چنين در اين گزارش عنوان شده كه ما در مورد آب سنگين از طريق ماهواره نظارت داريم و از همكاري ايران با بازرسان ستايش كرده است، البته در بندهايي نيز حرف‌هاي چند پهلو زده كه اين به نظر مي‌رسد بيشتر صبغه رسانه‌اي و پمپاژ القائاتي در اين زمينه را دنبال مي‌كردند تا يك سند حقوقي؛ كه اين رفتار بعضا در رسانه‌ها متبلور شده است.

رئيس موقت مجلس هشتم، با تاكيد بر اين‌كه اين رفتار بايد يك جايي خاتمه يابد، گفت: بنا نيست ايران همكاري وسيعي با آژانس داشته باشد، اما آنها هر زماني كه سوء استفاده كنند و بخواهند اين روش‌ها را ادامه دهند، حتما مجلس در پرونده‌ هسته‌اي ورود پيدا مي‌كند و راجع به رفتار آينده با آژانس تصميم‌گيري مي‌كند.

لاريجاني در پايان سخنان خود، افزود: بايد توجه كنند اگر بناست طبق مداليته با ايران همكاري صادقانه‌اي داشته باشند، گزارشات آنها از يك متانت حقوقي بايد برخوردار باشد و به دنبال جوسازي رسانه‌اي نباشند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن