تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821143264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعد از مجموعه تلويزيوني «شهريار»؛ «سيمافيلم» به سراغ «مولانا»، «پروين اعتصامي» و «خيام» ‌مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بعد از مجموعه تلويزيوني «شهريار»؛ «سيمافيلم» به سراغ «مولانا»، «پروين اعتصامي» و «خيام» ‌مي‌رود
خبرگزاري فارس: بعد از مجموعه تلويزيوني «شهريار»، «سيمافيلم» پروژه‌هايي را درباره «مولانا» ، «پروين اعتصامي» و «خيام» در دست توليد دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري سيما فيلم، مركز سيما فيلم طي يكسال اخير نگاه ويژه اي به تاريخ ادبيات فارسي و توليد آثاري در زمينه معرفي شاعران ايران زمين داشته است.
بنا بر اين گزارش، اين مركز چندي قبل سريال «شهريار» به كارگرداني كمال تبريزي را روي آنتن شبكه دو سيما فرستاد. اين سريال با نگاهي به زندگي محمدحسين بهجت تبريزي(شهريار) طي چند سال اخير، مراحل پيش‌توليد و تصويربرداري را در تهران، تبريز، قزوين، شمال كشور و ... پشت سرگذاشت تا اين كه در ماه‌هاي پاياني سال 86 جهت پخش از تلويزيون به شبكه دو سيما سپرده شد. پخش اين سريال باعث شد تا نسل جوان با اين چهره ادبي ايران زمين بيشتر آشنا شود. بنا بر اعلام برخي منابع آگاه، طي پخش اين سريال، ديوان اشعار اين شاعر گرانقدر به ميزان قابل توجهي مورد استقبال عموم، علي‌الخصوص جوانان قرارگرفت.
كمال تبريزي به همراه فيلمنامه‌نويس و كادر فني‌اش، پس از مدت ها تحقيق پيرامون زندگي شهريار، سعي كرد چهره اي واقعي و قابل لمس از اين شاعر را به نمايش بگذارد. مركز سيما فيلم در جهت اشاعه و اهميت مقوله تاريخ ادبيات ايران و معرفي شاعران اين مرز و بوم، اين بار قصد دارد زندگي پروين اعتصامي را در قالب يك سريال تلويزيوني به تصوير بكشد.
اين سريال براساس رمان «خانوم كوچيك» ساخته مي شود كه توسط سهيلا علوي زاده نوشته شده وخود وي در حال نگارش فيلمنامه آن است.
مركز سيما فيلم همزمان با بزرگداشت سال مولانا، توليد يك مستند تك قسمتي به نام «آذرخش عشق»را در دستور كار خود قرار داد.
اين مستند به كارگرداني فرشاد فرشته حكمت پس از تحقيقات و پيش توليد به مرحله تصويربرداري از بخش‌هاي مربوطه رسيد.
«آذرخش عشق» با محوريت شخصيت مولانا قصد دارد در دو بخش مستند و نمايشي، سير زندگي اين شاعر را به تصوير بكشد.
از بين ديگر شاعراني كه مركز سيما فيلم درصدد است آنها را در قاب تصوير نشان دهد، يكي هم خيام است.
«حقيقت گمشده» عنوان فيلم مستندي است كه با محوريت ترجمه رباعيات خيام توسط فيتزجرالد و چاپ اين برگردان در اروپا و آمريكا تهيه شده است.
«حقيقت گمشده» در خارج از كشور جلوي دوربين رفته است و در اين فيلم ضمن سير ترجمه رباعيات، با اين شاعر ايران زمين نيز بيشتر آشنا خواهيم شد.
در مجموع توليداتي كه مركز سيما فيلم پيرامون زندگي شاعران در دستور كار خود قرار داده، آنچه از همه بيشتر به‌چشم مي‌خورد، معرفي آنان به نسل جوان امروز است.
اگر نسل پرمشغله امروز نتواند در ميان كتابخانه‌ها و از بين كتب، شعر شاعري را جست‌وجو كند و يا خود شاعر را بشناسد، تهيه يك فيلم يا سريال اين امكان را به بيننده مي‌دهد كه در يك زمان كوتاه و با زبان تصوير، با زندگي و شخصيت آن شاعر آشنايي بيشتري پيدا كند.
نگارش فيلمنامه «مدائن سبعه» توسط حسين ترابي، با محوريت تاريخ طنز ايران از ابتداي تاريخ ادبيات تا دوره مشروطه، از ديگر آثار توليدي مركز سيما فيلم با موضوع ادبيات ايران به شمار مي‌رود.
اين فيلمنامه ابتدا قرار بود در پنجاه قسمت نوشته شود و در قالب يك مجموعه تلويزيوني نيز توليد و پخش گردد؛ ولي بنابراعلام حسين ترابي، نويسنده آن، فعلاً احتمالاً فيلمنامه «مدائن سبعه» به كارگرداني كمال تبريزي مقابل دوربين برود.
مركز سيما فيلم آثار توليدي خود را با محوريت ادبيات و تاريخ ادبيات در قالب هاي سريال، تله فيلم، مستند و فيلم سينمايي به مرحله توليد رسانيده است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن