تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816353962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جناح اكثريت، فواد سنيوره را نامزد سمت نخست‌ وزيري لبنان كرد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: جناح اكثريت، فواد سنيوره را نامزد سمت نخست‌ وزيري لبنان كرد
رهبران جناح اكثريت پس از جلسه شب گذشته خود بار ديگر فواد سنيوره را براي منصب نخست ‌وزيري آينده لبنان معرفي كردند. قرار بر اين است كه پس از مشورت فراكسيون‌ها با رئيس ‌جمهور، نخست ‌وزير جديد لبنان امشب رسما تعيين شود.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از پرس تي وي، رهبران جناح اكثريت شب گذشته براي معرفي نامزد خود براي منصب نخست ‌وزيري در كاخ قريطم منزل "سعد حريري" تشكيل جلسه دادند. در اين جلسه پس از بحث و بررسي‌هاي فراوان و همچنين پس از مذاكره با سفراي عربستان و آمريكا، جريان 14 مارس "فواد سنيوره" را براي سمت نخست ‌وزيري انتخاب كرد.

روزنامه السفير در اين مورد نوشت: در جلسه شب گذشته محمد الصفدي رئيس فراكسيون طرابلس اين سوال را مطرح كرد كه چرا او را به عنوان نامزد نخست‌ وزيري معرفي نمي‌كنند و اين پست را منحصر به سنيوره كرده‌اند؟ وي گفت كه من و سنيوره هر دو عضو جريان 14 مارس هستيم. پس از آن مذاكرات و بحث‌هاي جانبي به خصوص ميان حريري و الصفدي در گرفت. در نهايت نزديك نيمه شب قرار بر اين شد كه الصفدي خود را به عنوان نامزد نخست ‌وزيري معرفي نكند و سنيوره تنها نامزد جناح اكثريت باشد.

السفير در ادامه گزارش خود نوشته است: خاتمه يافتن بحث‌هاي جناح اكثريت براي تعيين نخست ‌وزير مديون سفر فوق‌العاده عبدالعزيز خوجه سفير عربستان به رياض و مذاكرات وي با رهبران عربستان بود. خوجه عصر روز گذشته بيروت را به مقصد رياض ترك كرده و چند ساعت بعد به لبنان بازگشت.

در همين حال روزنامه الاخبار به نقل از يك منبع آگاه در ميان مخالفان دولت نوشت: گروه‌هاي مختلف وابسته به مخالفان از هم‌اكنون آماده تشكيل گروهي وزارتي هستند چرا كه اين گروه‌ها بر اين باورند كه ظرف مدت آينده مجبور به ورود به تنش‌هايي با فواد سنيوره و گروه وي خواهند شد.

الاخبار در ادامه گزارش خود افزوده: مخالفان ممكن است يك نفر را از طرف خود و يا شخصي بي ‌طرف را براي سمت نخست ‌وزيري معرفي كنند و يا اينكه در جريان مشورت‌هاي پارلماني با رئيس‌جمهور، از معرفي سنيوره خودداري كنند.

روزنامه السفير در اين مورد نوشت: جناح اكثريت شب گذشته به شكل رسمي نامزد مورد نظر خود براي سمت نخست‌ وزيري را به رئيس‌جمهور معرفي كرد تا وي نيز به نوبه خود پس از مشورت‌هاي پارلماني نام او را امشب رسما اعلام كند.

اين در حاليست كه مخالفان به شكل دقيق آنچه مي‌گذرد را زير نظر دارند تا موضع نهايي خود را اتخاذ كند. منابع آگاه گفته‌اند مخالفان(به غير از جريان آزاد ملي) قصد دارند در مشورت‌هاي پارلماني، سعد حريري و محمد الصفدي را براي اين منصب معرفي كنند و يا اينكه در اين مشورت‌ها كسي را از طرف خود معرفي نكنند. اين گزينه تا ساعات بامداد امروز، آخرين گزينه مخالفان بود و ميشل عون نيز با محمد الصفدي در اين زمينه تماس گرفت ولي الصفدي به عون اطلاع داد كه قصد ندارد خود را نامزد سمت نخست ‌وزيري كند.

السفير در ادامه نوشته است: تمامي علائم نشان دهنده اين بود كه سعد حريري نخست‌ وزيري را بر عهده خواهد گرفت ولي در آخرين لحظه روند امور تغيير كرد. به همين دليل انتظار مي‌رود روند تشكيل كابينه تبديل به امري دشوار شود و چه بسا ميانجي‌هاي قطري مجبور به بازگشت به لبنان شوند، به خصوص اينكه اكثريت و مخالفان فهرستي را از وزراء آماده كرده‌ اند.

اين در حالي است كه گره كور پست وزارت كشور نيز هنوز حل نشده باقي مانده است. بنا بر توافق صورت گرفته در دوحه پست مهم وزارت كشور را رئيس‌جمهور تعيين خواهد كرد و هنوز مشخص نيست كه ميشل سليمان چه شخصي را براي اين وزارتخانه در نظر دارد.

روزنامه الاخبار در صفحه نخست‌ خود نوشت: يك جريان قدرتمند در جناح اكثريت در كنار چهره‌هاي اهل سنت اين جناح از نخست‌ وزيري سعد حريري حمايت مي‌كردند در حاليكه ديگر اعضاي جريان 14 مارس در هماهنگي با سفير عربستان خواستار معرفي فواد سنيوره براي اين پست بودند.

"ميشل سيسون" سفير آمريكا در بيروت نيز فعال و در طول روز تماس‌هايي را با بسياري از رهبران جناح اكثريت صورت داده و بر حمايت واشنگتن از نخست ‌وزيري سنيوره تاكيد كرده است. در تماس‌هايي كه مخالفان با محمد الصفدي گرفته اند مشخص شد كه برخي چهره‌هاي جريان 14 مارس از نخست‌ وزيري وي حمايت مي‌كنند و خود الصفدي نيز براي اين پست بي‌ميل نيست ولي نامزدي خود را منوط به كناره‌ گيري سعد حريري از رقابت كرده است. در همين حال سفير عربستان در بازگشت از سفر كوتاه و سريع خود به رياض در جلسه رهبران 14 مارس شركت كرده و گفت كه رهبران عربستان از نخست‌ وزيري حريري يا سنيوره حمايت مي‌كنند. در حالي كه سعد حريري نيز براي تصدي منصب نخست‌ وزيري تمايل داشت، وليد جنبلاط و رهبران مسيحي جريان 14 مارس با تمام توان خود براي منصرف كردن حريري و معرفي فواد سنيوره وارد عمل شدند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن