تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815971411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تيم ملي فوتبال تنها نمي ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "تيم ملي فوتبال " تنها نمي ماند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تيم ملي فوتبال ايران پس از مدتها جار وجنجال براي انتخاب سرمربي ، بالاخره اواخر اسفندماه گذشته "علي دايي " را بالاي سر خود ديد تا وي شرايط حضور ايران در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را مهيا كند.


اين بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران و يكي از پرافتخارترين بازيكنان فوتبال جهان اگرچه با حضورش در تيم ملي سرانجام كادر فني را مشخص كرد، اما اين امر حاشيه هاي تيم ملي را كاهش نداد و حاشيه هاي جديد و زيادي براي اين تيم ايجاد شد.
سرمربي تيم ملي ، تيمي را تحويل گرفت كه در يكي از سخت ترين دوران تاريخ خود قرار دارد.
اين تيم طي حدود 11ماه گذشته موفق به كسب پيروزي در هيچ ديداررسمي نشده و آخرين موفقيت آن به ژوييه سال 2007 و پيروزي 2 بر صفر مقابل مالزي در آخرين مسابقه مرحله گروهي جام ملت هاي آسيا باز مي گردد.
تيم ملي ايران در اولين مسابقه مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نيز در ورزشگاه آزادي بدون زدن گلي مقابل سوريه با مربيگري منصور ابراهيم زاده به تساوي دست يافت.
از اين زمان به بعد بود كه دايي تيم ملي را به دست گرفت و در نخستين بازي تحت سرمربيگري خود و در يك ديدار تداركاتي مقابل بحرين يك بر صفر شكست خورد.
وي در دومين سرمربيگري در مقدماتي جام جهاني مقابل كويت به يك تساوي دو بر دو دست يافت.
پس از اين تساوي بود كه وي نسبت به برخي كمبودها در تيم ملي از جمله ديدارهاي تداركاتي گلايه مند شد وفدراسيون فوتبال قول همكاري به سرمربي را براي انجام ديدارهاي دوستانه و كمك به آمادگي هر چه بيشتر تيم ملي داد.
فدراسيون فوتبال در نخستين گام براي انجام مسابقه تداركاتي تيم ملي بلغارستان را وعده داد ، اما اين بازي به دلايلي لغو شد و سپس وعده ديدار تيم ملي با بوسني داده شد و مقرر گشت كه اين بازي روز 26 مه (6خرداد) در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شود.
درحالي كه تيم ملي فوتبال براي انجام اين بازي در اردبيل اردو زده بود ،فدراسيون بوسني به دليل مشكلات شخصي سرمربي تيم فوتبال اين كشور به صورت يكطرفه بازي را لغو كرد تا اين خواسته سرمربي و نياز تيم ملي نيز برآورده نشود.
لغو اين ديدار تداركاتي نگراني كادر فني را افزايش داد و دايي با ابراز نگراني از اين موضوع گفت كه فدراسيون به تعهداتش عمل نكرده و نبايد انتظار زيادي از اين وضعيت داشته باشد.
وي حتي با تاكيد براينكه اعتقادي به برگزاري مسابقات تداركاتي با تيم هاي همسان تيم ملي ندارد، خواستار انجام مسابقات تداركاتي با تيم هاي بزرگ دنيا مثل برزيل ، انگليس ، آلمان و.. شد و تصريح كرد كه نبايد از عواقب شكست سنگين در مسابقات تداركاتي ترس داشت.
پس از لغو اين مسابقه و دراين مقطع زماني،مسوولان فدراسيون فوتبال تيم زامبيا را به ايران آوردند تا در مقابل تيم ملي ايران صف آرايي كند.
بازي با تيم ملي زامبيا اگرچه دستاوردهايي براي كادر فني و تيم ملي فوتبال ايران به همراه داشت ، اما واقعيت هايي را نيز براي مربيان روشن كرد.
حضور اندك تماشاگران و عدم استقبال آنان از بازيهاي تيم ملي ، شعارهاي برخي از آنان عليه يكي از بازيكنان تيم ملي، ناهماهنگي در خطوط مختلف تيم ، كم تجربگي و ضعف برخي از بازيكنان و اماده نبودن برخي از لژيونرها از جمله انها بود.
ازسوي ديگرعدم حضوربازيكنان بزرگي همچون"رحمان رضايي"،"وحيد هاشميان" و مصدوميت "مهدي مهدوي كيا" و "مهدي واعظي " بر مشكلات اين تيم افزود.
اين در حالي بود كه پيش از اين احمد زاده يكي از مربيان تيم ملي نيز از سمتش كناره گيري كرده بود.
در حالي كه تيم ملي با اين حواشي درگير بود و سرمربي تيم ملي نمي توانست فردي را جايگزين سرمربي تيم ملوان بكند، اخراج "علي كريمي " حاشيه ديگر و بزرگي بود كه بر حواشي تيم ملي اضافه كرد.
حملات به سرمربي و تيم ملي در اين شرايط به نظر مي رسد كه فضاي ديگري را براي فعاليت تيم ملي ايجاد كرده است به حدي كه برخي ازكارشناسان فوتبال معتقدند : " تيم ملي" و "دايي"، در اين روزها در شرايط بسيار سخت و دشواري بسر مي برند.
حتي آنان عنوان مي كنند كه تيم ملي فوتبال در گذشته در شرايطي كه مسوولان فدراسيون فوتبال روابط حسنه اي با رسانه ها نداشتند و عملا به انها حمله مي كردند ، به اندازه امروز تنها نبوده و مورد انتقاد قرار نداشته است.
گروه ورزشي ايرنا با توجه به درپيش بودن مسابقات انتخابي جام جهاني و حساسيت و اهميت اين مسابقات درگفت وگويي با كارشناسان نظرات انان را درباره شرايط كنوني تيم ملي ، راههاي خروج از اين شرايط و آسان سازي وضعيت تيم انجام داده است كه در زير مي آيد.
*"پنجعلي": در مقطع فعلي تيم ملي نياز به حمايت همه جانبه دارد
...............................................................................
بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: در مقطع كنوني تيم ملي فوتبال ايران نياز به حمايت همه جانبه از سوي اقشار مختلف اعم از مسوولان و مردم دارد.
"محمد پنجعلي" درگفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: متاسفانه تيم ملي فوتبال بسيار دير جمع شد و موفقيت لحظه اي در آن امكانپذير نيست.
وي اظهار داشت: در موفقيت تيم ملي همه اعم از تداركات ، رييس و مسولان فدراسيون، دست اندركاران پزشكي ، سرمربي ، بازيكنان، مردم و ارباب جرايد نقش دارند.
وي با اشاره به اين كه هم اكنون همه اقشار بايد كمك كنند،تصريح كرد: اين كه لژيونرها از حضور در تيم ملي سرباز زدند امر درستي نيست.
پنجعلي بيان داشت: حضور در تيم ملي افتخار همه است و تمام قهرمانان آرزو دارند كه اين لباس را برتن كنند شايد كه برخي از لژيونرها شرايط حضور در تيم ملي را نداشته اند.
بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال درخصوص اين كه حضور نيافتن تماشاگران در بازي تداركاتي با زامبيا طبيعي بود، گفت: بازي بين دو تيم پرسپوليس و سپاهان براي مدتي هواداران فوتبال را راضي كرد.
به گفته وي، پتانسيل بازيكنان ايراني بسيار بالاست و تنها نبايد آنها را به حاشيه برد زيرا آنها بايد در تيم ملي به خودباوري برسند.
پنجعلي در خصوص بازيهاي تداركاتي تيم ملي فوتبال ايران گفت: انجام بازي تداركاتي يكي از اهرم هايي است كه مربي را براي رسيدن به موفقيت كمك مي كند و بازيكنان را محك مي زند.
به گفته وي، هر مربي با انجام بازيهاي تداركاتي مي تواند سيستم بازي تيم را در مقابل حريفان مشخص كند اما متاسفانه اين مساله در فوتبال ايران ناديده گرفته مي شود.
بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايران بيان داشت:درايران هميشه ازانجام نشدن بازيهاي تداركاتي گلايه شده اما هيچ وقت تصميم درستي در اين مقوله گرفته نشده است.
پنجعلي افزود: با نتيجه گرفتن هاي مقطعي فريب خورديم و فراموش كرديم كه براي موفقيت تيم هاي ملي بازيكنان بايد با هم هماهنگ شوند.
وي تاكيد كرد: اگر تيم هاي ملي در مقاطع مختلف نتايج خوبي مي گيرند تنها به خلاقيت هاي فردي و داشته هاي بازيكنان مربوط مي شود.
پنجعلي اظهار داشت : بعد از پيروزي در فوتبال براي مدتها مي خوابيم و فراموش مي كنيم دوره ديگرِي آغاز شده است مشكل فوتبال ايران ريشه اي است .
كاپيتان اسبق تيم فوتبال پرسپوليس تصريح كرد: بايد در ورزش ايران به معني واقعي حرفه اي شدن را بياموزيم و لمس كنيم و اين مساله نيازمند امكانات و مديريت براي فوتبال است.
وي در خصوص كنار گذاشتن "علي كريمي" از تيم ملي فوتبال نيز گفت : اين مساله شفاف نيست ، اگر انتقاد بوده در همه جا و هر زماني انتقاد هست اما همه از اين تصميم شگفت زده شده ايم.
پنجعلي ادامه داد: بهتر بود كه فدراسيون يك جريمه اي نقدي براي كريمي در نظر مي گرفت ، زيرا اين تنبيه كمي منطقي تر به نظر مي رسد.
به گفته وي، ارزش و موفقيت تيم ملي بسيار زياد است خيلي ارزشش بيشتر است و بايد راهكاري براي اين مشكل در نظر گرفت.
* حاج رضايي: مسوولان اداره كننده فوتبال آستانه تحمل خود را بالا ببرند
...........................................................................................
كارشناس فوتبال ايران گفت: كادرفني و مديران اداره كننده فوتبال ايران بايد آستانه تحمل خود را بالا ببرند.
"اميرحاج رضايي" با اشاره به اين كه بحث فوتبال ملي است، افزود: نبايد به سرعت در فوتبال ايران تصميم گيري كرد.
وي اظهار داشت : حواشي كه در اطراف تيم ملي فوتبال ايران دور مي زند سبب شده كه در آستانه بازي با امارات با مشكل مواجه شويم.
وي با اشاره به اين كه اين بازي بسيار حساس است، خاطرنشان كرد: قطعا اين بازي به جز گام بلند براي حضور در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي ما را به حوزه هاي ديگري نيز مي برد.
حاج رضايي بيان داشت: پيروزي در اين مسابقه براي تيم ملي فوتبال ايران يك حالت خاص دارد و موفقيت در آن احترام برانگيز است.
كارشناس فوتبال ايران با اشاره به اين كه بايد به شخصيت "علي كريمي" احترام گذاشت، تاكيد كرد: صحبت هاي اين بازيكن از سر دلسوزي بود و بايد خوشحال بود از اين كه بازيكني ملي شخصيت اين را دارد كه از حرفش بر نمي گردد.
به گفته وي، ديديم بسياري از بازيكنان را كه حرف هاي ضبط شده خود را در جامعه رسانه اي تكذيب كردند و اين تزلزل شخصيتي براي فوتباليست در سطح ملي بد است اما كريمي بر حرف خود پافشاري كرد.
به گفته وي، همه ما مي دانيم كه با يك معذرت خواهي شخصيت هيچ كس كوچك نمي شود بايد اين استواري و استحكام را ارج نهاد.
وي به منتقدين فوتبال ايران توصيه كرد كه منصف باشند و در اين مقطع كه فوتبال ايران با بحران مواجه است انتقاد خود را مودبانه مطرح كنند نيازي به تخريب شخصيت وجود ندارد.
حاج رضايي ادامه داد : هيچ تيم ملي بدون انتقاد نيست و ما نيز بايد تحمل عقيده مخالف را داشته باشيم.
كارشناس فوتبال ايران خاطرنشان كرد: نبايد تصميمات عجولانه و با شتاب گرفته شود و فوتبال دوستان تحمل ناپذيري در انتقاد را نمي پسندند.
وي تاكيد كرد: نبايد سرمربي تيم ملي را در اين مقطع زماني تنها بگذاريم.
* جلالي: ملاك قضاوت در مورد تيم ملي بازي با زامبيا نيست
.............................................................................
يك پيشكسوت فوتبال ايران اعلام كرد:‌ ملاك قضاوت در خصوص عملكرد كادر فني و بازيكنان تيم ملي فوتبال بازي تداركاتي با تيم ملي زامبيا نيست.
"مجيد جلالي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: تيم ملي تازه جمع شده و مي خواهد كار خود را شروع كند و نبايد زود در مورد آنها قضاوت كرد.
وي افزود:‌ ليگ برتر فوتبال پنج هفته پاياني سختي را داشت و لژيونرها نيز بازي هاي سختي را انجام داده بودند و ما نبايد قضاوتمان را محدود به بازي با زامبيا كنيم.
وي اظهارداشت: هم اكنون و با توجه به شرايط حاضر تيم ملي از دو راه ايجاد آرامش و اتحاد درون تيمي مي توان در بازي مقابل امارات پيروز ميدان بود.
جلالي بيان داشت: بايد يك فضاي با آرامش اطراف تيم ملي به وجود آورد تا سبب يك اتحاد درون تيمي شود و سرمربي تيم ملي مي تواند سازنده اين فضا باشد.
به گفته وي،‌ اگر اين دو مساله رعايت نشود و با توجه به حواشي به وجود آمده تيم ملي نمي تواند در اين بازي موفق باشد.
اين كارشناس فوتبال ايران در خصوص رفتن احمدزاده و كريمي از تيم ملي گفت:‌ما از آن چيزي كه درون تيم مي گذرد بي اطلاع هستيم و در اين زمينه نمي توانيم قضاوت كنيم.
وي در خصوص جايگزين براي احمد زاده و كمك به دايي تصريح كرد: كميته تيم هاي ملي بايد جلساتي را برگزار كند و از صاحب نظران مشورت گرفته و فرد جايگزين را انتخاب كند.
جلالي از هواداران فوتبال ايران خواست در اين برهه زماني از تيم ملي ايران كه افتخار يك كشور است حمايت كنند.
تيم ملي متعلق به همه است
.................................
با توجه به نظرات مطرح شده به نظر مي رسد كه دراين شرايط تيم ملي نياز شديدي به حمايت دارد، زيرا در استانه مسابقات مقدماتي جام جهاني كه تيم هاي حريف ما با تمامي امكانات خود را آماده رقابت با ما مي كنند، اختلافات دروني بيشتر موجب تضعيف تيم ملي خواهد شد.
با توجه به اينكه تيم ملي دير جمع شده است و مسابقات تداركاتي كافي ندارد از سوي ديگر بازيكنان اين تيم درحال تغييرهستند،شرايط براي تسويه حساب هاي شخصي وحمله به تيم ملي مناسب نيست ، شكست تيم ملي در مقدماتي جام جهاني و عدم صعود آن به مرحله نهايي شايد بتوان گفت كه فاجعه اي در ورزش خواهد بود كه هيچ ورزش دوستي در اين شرايط ،علاقمند به وقوع ان نيست.
تيم ملي متعلق به مردم ايران وعلاقمندان به ورزش است و به همين دليل انان به رغم اتفاقات رخ داده كه شايد انتقاداتي نيز بر انها دارند، اين تيم را در استانه مسابقات مقدماتي جام جهاني تنها نخواهند گذاشت و روز سيزدهم خردادماه با حضور در ورزشگاه حمايت خود را از اين تيم اعلام مي كنند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن