تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815293235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار لاريجاني در مورد گزارشهاي دو پهلوي آژانس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هشدار لاريجاني در مورد گزارشهاي دو پهلوي آژانس
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس موقت مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه گزارش هاي دو پهلوي آژانس بايد در جايي خاتمه پيدا كند گفت :‌بنا نيست ايران همكاري وسيعي با آژانس داشته باشد اما آنها هر زمان سو استفاده كنند.


"علي لاريجاني"‌در حاشيه نشست علني روز چهارشنبه مجلس در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اگر بخواهند اين روش را ادامه دهند مجلس شوراي اسلامي حتما در پرونده هسته اي ورود كرده و با توجه به رفتار آِينده آژانس تصميم گيري خواهد كرد.
لاريجاني خاطر نشان كرد :‌اگر بنا است طبق مداليته با ايران همكاري صادقانه صورت گيرد، گزارش هاي آژانس بايد از متانت حقوقي برخوردار بوده وبه دنبال جوسازي رسانه اي نباشند.
وي گزارش اخير "محمد البرادعي"‌مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي را حاوي نكات متنوعي دانست و گفت :‌ برخي از اين مطالب نشان مي دهد كه هيچ گونه سند و مدركي دال بر گرايش ايران در زمينه هسته اي به سمت سلاح وجود ندارد و بيان شده كه نظارت هاي آژانس نيز مستمر است.
لاريجاني خاطرنشان كرد :‌در اين گزارش در مورد آب سنگين گفته شده كه نظارت از طريق ماهواره صورت مي گيرد و از همكاري ايران با بازرسان آژانس ستايش شده است.
رييس موقت مجلس هشتم با اشاره به گنجانده شدن بندهاي دو پهلو در گزارش البرادعي اظهار داشت به نظر مي رسد اين بندها بيشتر صبغه رسانه اي و پمپاژ القائات را دنبال مي كنند تا يك سند حقوقي.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه ساماندهي اقتصاد كشور و بهبود آن را از اولويت هاي مجلس هشتم نام برد و گفت : در اين زمينه رايزني هايي را بادولت و ساير قوا خواهيم داشت.
لاريجاني ابراز اميدواري كرد كه مجلس هشتم در زمينه بهبود وضعيت اقتصادي پرتحرك باشد.
وي تاكيد كرد :‌مجلس هشتم علاقه اي به طرح ها و لوايحي كه مسايل جانبي را دنبال مي كند، ندارد بلكه مي خواهد خواسته هاي اصلي مردم را دنبال كند.
وي تسهيل و غربال قوانين را از اولويت هاي ديگر مجلس هشتم برشمرد و ابراز اميدواري كرد كه ‌در مجلس هشتم قوانين به گونه اي تصويب شود تا مردم بتوانند اعمال خود را در امور ديواني به راحتي انجام دهند و قوانين زياد ، مشكلي براي مردم ايجاد نكند.
رييس موقت مجلس هشتم در ادامه درباره برنامه هاي مجلس هشتم نيز گفت :‌ برنامه ها را بايد نمايندگان ارايه كنند و رييس مجلس به تنهايي تصميم نمي گيرد.
لاريجاني خاطر نشان كرد : بيشتر وقت ما صرف تعامل سازنده و پرتحرك با ساير قوا خواهد شد و با مشورت نمايندگان ، مكانيزيم هايي را در اين خصوص تدوين مي كنيم كه در پيام رهبر معظم انقلاب نيز راهكارهايي در اين باره انديشه شده بود.
رييس موقت مجلس هشتم تاكيد كرد :‌ تعبيرات مقام معظم رهبري در اين مورد كه مجلس حيثيت نرم افزاري نظام است بايد با همت نمايندگان محقق شود.
لاريجاني با تاكيد بر اين كه در مجلس هشتم از روشي استفاده مي شود كه اختلافات به وجود نيايد و هر قوه اي در چارچوب قانون وظيفه خود را انجام دهد اظهار داشت : ممكن است در مصاديقي اختلاف پيش آِيد در پيام رهبر معظم انقلاب در اين باره آمده بود كه گروهي از طرفين كميته اي را براي حل اين موضوعات تشكيل دهند كه در اولين فرصت پس از رسميت يافتن مجلس در اين باره فكر خواهيم كرد.
رييس موقت مجلس هشتم همچنين گفت :‌ در زمينه شيوه هاي نوين نظارت با مشورت مجلس راهكارهايي را مي انديشيم .
وي در پاسخ به سوالي درباره انتقال قدرت از حداد عادل به وي نيز گفت :‌ بيش از 30 سال است با آقاي حداد عادل دوستي صميمانه دارم و در اينجا مسابقه اي در اداي تكليف بين من و ايشان بود اما در رفاقت ما خللي ايجاد نشده است و حضور حداد عادل در مجلس ارزشمند است و از تجربيات ايشان استفاده خواهد شد.
لاريجاني با اشاره به تغييرات صورت گرفته در هيات رييسه مجلس هشتم در بخش منشي ها و كارپردازها گفت :‌ گردش نيروها در امور ديواني مثبت بوده و نشاط كاري به وجود مي آورد كه اگر آگاهانه و با توجه كار كنيم از تجريبات گذشته نيز مي توانيم استفاده كنيم .
وي درباره فاصله آراي خود با حداد عادل در فراكسيون اصولگرايان به رسانه ها توصيه كرد وقت خود را روي اين مسايل صرف نكنند و گفت :‌ مسايل مهمتري در كشور وجود دارد كه بهتر است روي آن متمركز شويد.
لاريجاني تاكيد كرد :‌ بايد حق بدهيد كه فراكسيون اصولگرايان با توجه به مجموعه خصوصياتي كه در افراد وجود دارد ، تصميم بگيرد ، طبيعي است كه افراد توانمنديهاي متفاوتي دارند.
وي افزود :‌آقاي حداد عادل زمينه هاي خوبي در مسايل فرهنگي و علمي دارد من هم بضاعت مختصري در برخي مسايل دارم .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن