تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820816263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام روشن دولت به مظاهري در روز كنفرانس!


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پيام روشن دولت به مظاهري در روز كنفرانس!
آفتاب‌ـ‌محمد رادنيا: ديروز در حالي هجدهمين همايش كنفرانس سالانه سياست‌هاي پول و ارزي با سخنراني احمد مجتهد رئيس‌پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي به صورت رسمي آغاز به كاركرد كه برخلاف سنوات گذشته نه سرپرست و نه هيچيك از مسئولان وزارت اقتصاد حاضر به شركت در اين سمينار نشده بودند.

براساس برنامه از پيش تعيين شده اين سمينار صمصامي سرپرست فعلي وزارت اقتصاد و دارايي پس از احمد مجتهد دومين سخنران افتتاحيه محسوب مي‌شد كه به دليل حضور نيافتن وي مظاهري رئيس كل بانك مركزي پيش از موعد مقرر پشت تريبون قرار گرفت و به ايراد سخنراني پرداخت.

اخبار مربوط به اختلاف بانك مركزي با دولت و وزارت اقتصاد از آنجا آغاز شد كه رئيس‌جمهوري در آخرين كنفرانس مطبوعاتي خود با اعلام كاهش نرخ سود بانكي به صورت يارانه‌اي براي بخش صنعت و مسكن امكان عملي شدن اظهارات مظاهري در خصوص تعيين نرخ سود با توجه به نرخ تورم را با ترديد جدي مواجه ساخت.

هرچند مظاهري اخيراً و پس از سخنان رئيس‌جمهور و وزير اقتصاد كه بر نبود ارتباط ميان نرخ سود بانكي و تورم تاكيد كرده بود بارها به اين نكته كه سياست‌هاي پولي كشور بايد از سوي بانك مركزي تعيين و ابلاغ شود اشاره داشت؛ اما اعلام نرخ سود 10 تا 12 درصد از سوي رئيس دولت فصل‌الخطاب موضوع تعيين نرخ سود به نظر مي‌رسد.

اما موضع گيري‌هاي مظاهري درباره مرجع اتخاذ و ابلاغ سياست‌هاي پولي كار را به جايي رساند كه حتي گزارش‌هايي درخصوص بركناري و يا استعفا مظاهري از پست فعلي او نيز منتشر شد.

در اين ميان حتي اگر به وقوع پيوستن تمام اخبار و شايعات بركناري و استعفاي اعضاي و مديران دولت را تنها يك اتفاق ساده بدانيم؛ اما حضور نيافتن سرپرست و مسئولان وزارت اقتصاد در مهمترين كنفرانس سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي پيام روشني براي ناظران درخصوص تنش‌هاي موجود ميان بانك مركزي و دولت در عرصه تحولات اقتصادي خواهد داشت.

درهر حال رئيس كل بانك مركزي ديروز پس از ايراد سخنان خود، در جمع خبرنگاران نيز حاضر شد و با تاكيد چندباره بر ابلاغ سياست‌هاي پولي تنها از سوي بانك مركزي، صراحتاً به وجود ارتباط ميان نرخ تورم و و نرخ سود بانكي اشاره كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن