تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803348630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور بازيگران در اكران 87/زوج آشنا و تكراري سينماي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حضور بازيگران در اكران 87/زوج آشنا و تكراري سينماي ايران
نگاهي به حضور كمي بازيگران در فيلم هاي اكران شده در سال جديد نشان مي‌دهد زوج آشنا و تكراري حميد گودرزي و نيوشا ضيغمي بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، با مشخص شدن فيلم‌هاي اكران سال 87 حداقل تا پايان فصل تابستان، نگاهي تحليلي به حضور كمي بازيگران در اين آثار مي‌تواند جذابيت خاص خود را داشته باشد.

با توجه به اينكه در فيلم‌هاي اكران شده سنگيني كفه ترازو با آثاري است كه در بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش درآمده‌اند ، به نظر مي‌آيد مي‌توان اين وجه را در حضور كمي بازيگران هم لحاظ كرد و به نوعي اين دو حضور را متأثر از يكديگر دانست.

زوج پر كار اكران سال 87 در فيلم "تلافي"

از ميان بازيگران مرد در فيلم‌هاي اكران شده و آثاري كه طبق اعلام شوراي صنفي نمايش به ترتيب در گروه‌هاي پنجگانه سينمايي به نمايش درمي‌آيند، حميد گودرزي تنها بازيگري است كه با چهار فيلم بهار و تابستان سينماي ايران را تحت‌الشعاع حضور كمي خود قرار داده است.

گودرزي كه بازيگري را از تلويزيون و با حضور در مجموعه‌هاي قاسم جعفري چون "مسافري از هند"، "كمكم كن" و چند تله فيلم آغاز كرد، سينما را نيز با آثاري چون "بازنده" قاسم جعفري، "بي‌وفا" اصغر نعيمي و ... تجربه كرد. از فيلم‌هاي در حال اكران اين بازيگر جوان مي‌توان به "مجنون ليلي" قاسم جعفري، "تلافي" سعيد اسدي" و "قرنطينه" منوچهر هادي اشاره كرد.

همچنين گودرزي فيلم "انعكاس" رضا كريمي را بعد از اتمام اكران "تلافي" بر پرده گروه سينمايي استقلال دارد كه به اين ترتيب با چهار فيلم پر كارترين بازيگر سال 87 تا مشخص شدن اكران‌هاي جديدتر است. ضمن اشاره به اين نكته كه كاراكترهايي كه او ايفا كرده هر چند شناسنامه و تعريفي به ظاهر متفاوت از هم دارند، ولي با شيوه بازي و اجراي او به زحمت مي‌توان از يكديگر مجزايشان كرد.

البته تأثير چهره پردازي را در تصويري كردن اين تفاوت‌ها نبايد از نظر دور داشت كه كمتر اين وجه به كار حميد گودرزي آمده است. او با چهره و ظاهري كمابيش مشابه در "مجنون ليلي" يك راننده تاكسي عاشق و كمي ديوانه، در "تلافي" مردي درگير و در "قرنطينه" نيز جواني پولدار و عاشق است كه پاي عشق‌اش مي‌ايستد. در فيلم "انعكاس" كه مي‌تواند تفاوت‌هايي با ديگر كاراكترهايش داشته باشد او ايفاگر نقش مردي متأهل است كه با ديدن دوست دوران قبل از ازدواجش (مهناز افشار) قصد دارد حريم‌هاي مشروع را بشكند و بر اثر يك حادثه فلج مي‌شود.

رتبه دوم اين فهرست متعلق به زوج بازيگري گودرزي در دو فيلم در حال اكران است. نيوشا ضيغمي با داشتن دو فيلم "تلافي" و "قرنطينه" بر اكران سينماها، فيلم سينمايي "حس پنهان" مصطفي رزاق‌كريمي را نيز به عنوان اكران بعدي فيلم "همخانه" در گروه سينمايي آزادي در راه دارد.

نكته جالب اينكه در دو فيلم اول او زوج بازيگري حميد گودرزي است كه البته در "قرنطينه" نقش او به عنوان دختري سرطاني و چهره پردازي خاص كه ظاهرش را به هم مي‌ريزد، متفاوت از ديگر نقش آفريني‌هايش است. ضيغمي در "حس پنهان" نيز در نقش دختري جوان ظاهر مي‌شود كه برادري روانپريش (حامد بهداد) دارد و با وارد شدن به رابطه با يك مرد متأهل (محمدرضا فروتن)، پيچيدگي‌هايي خاص را در شخصيت خود به تصوير مي‌كشد.

در رتبه سوم اين فهرست بازيگراني متعدد و مطرح با دو فيلم حضور دارند كه مي‌توان به برخي از آنها اشاره كرد. مهران مديري با "دايره زنگي" پريسا بخت‌آور و "هميشه پاي يك زن در ميان است" كمال تبريزي دو نقش كمدي اما متفاوت از هم را تجربه مي‌كند. هر چقدر كه نقش او در "دايره زنگي" ادامه كاراكتري آشناست كه همه از او سراغ دارند ولي نقش اغراق شده يك وكيل ضد زن در "هميشه پاي ..." كه دچار تحولي گل درشت مي‌شود، با شخصيت پردازي و نقش آفريني او متفاوت از حضور آشنايش به چشم مي‌آيد.

بهاره رهنما نيز با دو فيلم "دايره زنگي" و "10 رقمي" همايون اسعديان در رده سوم فهرست حضور دارد. نقش شاعره‌اي امروزي و مد روز كه دچار توهم توطئه است در "دايره زنگي" با بالا بردن سن واقعي و چهره پردازي خاص، نقشي چالش برانگيز براي رهنما به حساب مي‌آيد كه او در اين تجربه موفق بوده است. فيلم "10 رقمي" هم كه قرار است بعد از "قرنطينه" در گروه سينمايي عصر جديد اكران شود به جهت فضاي طنز و حضور در كنار جمعي از بازيگران طنز تلويزيوني مي‌تواند براي اين بازيگر نوطلب اتفاقي خاص را رقم بزند.

نقش متفاوت بهاره رهنما در "دايره زنگي"

نيكي كريمي دو فيلم "زن دوم" سيروس الوند و "زن‌ها فرشته‌اند" شهرام شاه‌حسيني را بر اكران سينماها دارد. نقش چالش برانگيز او در "زن دوم" كه به نوعي تكراري متفاوت از حضورش در فيلم "چند روز بعد" است، تحت تأثير شخصيت زن دوم و شخصيت پردازي آن بدل به قرباني آسيب پذير عشق مي‌شود و شكنندگي كريمي در تكميل اين حضور مي‌تواند موثر واقع شود. او در كمدي "زن‌ها ..." نيز تجربه‌اي را با ديگر بازيگران حرفه‌اي سينما از سر مي‌گذراند كه مي‌تواند در كنار حضور در كمدي "نوك برج" كيومرث پوراحمد در كارنامه‌اش ويژه تلقي شود.

مهتاب كرامتي فيلم "زن‌ها فرشته‌اند" را بر اكران سينماها دارد و پس از پايان اكران "همخانه" با فيلم "حس پنهان" به سينماها بازمي‌گردد. حضور او در كمدي "زن‌ها ..." مي‌تواند نقشي چالش برانگيز براي اين بازيگر جدي سينما تلقي شود كه وجه همبازي شدن با بازيگران حرفه‌اي چون نيكي كريمي، امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا و ... را به عنوان يك امتياز بالقوه به همراه دارد. او در "حس پنهان" با بازگشت به قالب شخصيتي كه با ظاهرش همخواني دارد، نقش يك روانپزشك را بازي مي‌كند كه با وارد شدن يك زن جديد به زندگيشان بايد ديواري را كه بين او و شوهرش ايجاد شده بشكند و به نوعي رابطه خودشان را درمان كند.

گلشيفته فراهاني دو فيلم "ديوار" محمدعلي طالبي و "هميشه پاي يك زن در ميان است" را در اكران آتي دارد. او در "ديوار"‌ ايفاگر كاراكتري چالش برانگيز است و با حضور در نقش دختري موتورسوار كه در ديوار مرگ نمايش مي‌دهد، توانايي‌هاي خود را در عرصه بازيگري بسط مي‌دهد. نقش او در كمدي فانتزي "هميشه پاي ..." به عنوان زني كه پس از جدايي، تجربه‌هاي جديد را از سر مي‌گذراند، هر چند از سن واقعي او فاصله دارد تازگي دارد.

محمدرضا فروتن فيلم "زن دوم" را بر اكران سينماها دارد و در اكران آتي با "حس پنهان" از راه مي‌رسد. فروتن در هر دو فيلم با ايفاي نقش مردي درگير در يك مثلث عشقي، به ظاهر نقش‌هاي مشابه را ايفا مي‌كند اما درماندگي او در "زن دوم" كه در انتها تصوير يك قرباني عشق را تثبيت مي‌كند با نقش او در "حس پنهان" تفاوت دارد. او در فيلم دوم مدير يك شركت تبليغاتي است كه با رفتار سرد زنش (مهتاب كرامتي) به دختري جوان (نيوشا ضيغمي) متمايل مي‌شود و ابائي از اين اعتراف ندارد.

حامد بهداد فيلم "مجنون ليلي" را بر اكران سينماها دارد و در اكران آتي با "حس پنهان" مي‌آيد. بهداد در "مجنون ليلي" ايفاگر نقشي هر چند فرعي و حاشيه‌اي ولي خاص است كه با بزرگنمايي غيرمنطقي در فيلم برجسته مي‌شود. نقش كاراكتري از طبقه فرودست و حاشيه‌اي كه به خاطر عشق دست به اقدامي انتخاري زده و حاضر مي‌شود جانش را به خطر بيندازد. نقش خاص او در "حس پنهان" نيز با تصوير كردن يك برادر روانپريش و مشكوك كه در سرانجامي تأثيرگذار دارد در ادامه نقش آفريني او در نقش‌هاي مكمل خاص و ماندگار در ذهن مي‌ماند.

افسانه بايگان فيلم "قرنطينه" را بر اكران سينماها دارد و در اكران بعدي با "كنعان" بازمي‌گردد. اين بازيگر زن اول سينماي ايران در دهه شصت، پس از يك دوره كم كاري توانست نقش آفريني‌هاي تأثيرگذار در قالب كاراكترهاي مكمل داشته باشد. او در "قرنطينه" ايفاگر نقش يك مادر فداكار از طبقه فرودست است كه به خاطر تهيه پول درمان دختر سرطاني‌اش، كليه خود را مي‌فروشد.

اما نقش او در "كنعان" را بايد بسيار خاص دانست كه با مكمل شدن در كنار ترانه عليدوستي به عنوان دو خواهر كه برخلاف ظاهر صميمي، تضادي عميق دارند و اين تضاد به يك رويارويي تأثيرگذار ختم مي‌شود، در ذهن مي‌ماند. بخصوص كه رقيب عشقي شدن اين دو خواهر در زير لايه‌هاي فيلم قابل پيگيري است.

بيتا سحرخيز بازيگري جوان و تازه كار است كه "همخانه" را بر اكران سينماها دارد و در فيلم "انعكاس" نيز يك نقش مكمل متفاوت از سن خود را ايفا مي‌كند. نقش اول او در "همخانه" به عنوان دختري شهرستاني و دانشجو كه به خاطر پيدا كردن يك سرپناه مجبور است دروغ بگويد و شوهري قلابي براي خود پيدا كند، مطابق با كاراكتر قابل انتظار از ظاهر سحرخيز است. ولي او در "انعكاس" نقش زني شوهردار و پولدار را ايفا مي‌كند كه وقتي به شوهرش (حميد گودرزي) شك مي‌كند، ميدان را ترك كرده و مي‌رود.

رضا عطاران و خاطره حاتمي در "قرنطينه"

رضا عطاران بازيگر و كارگردان برجسته طنز تلويزيون و سينما فيلم "قرنطينه" را بر اكران سينماها و "تيغ‌زن"‌ عليرضا داودنژاد را در اكران آتي دارد. بازي او در نقش يك بيمار مبتلا به سرطان كه با ظاهري دفرمه شده عاشق دختري بيمار (خاطره حاتمي) مي‌شود، تنها ظاهر او را متفاوت كرده و كاراكتر آشناي عطاران همچنان در آن نقش حرف اول را مي‌زند. اما حضور او در فيلم داودنژاد با قصه‌هاي عجيب و غريب كه فيلم‌هاي اخير اين كارگردان دارد، مي‌تواند متفاوت باشد.

در رده چهارم نيز بازيگراني با يك فيلم حضور دارند كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود. امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا و ليلا اوتادي با "زن‌ها فرشته‌اند"،‌ مهناز افشار و كامبيز ديرباز با "انعكاس"، خسرو شكيبايي و يكتا ناصر با "نسكافه داغ داغ"،‌ ترانه عليدوستي و بهرام رادان با "كنعان"، محمدرضا گلزار و الناز شاكردوست با "مجنون ليلي"، مهتاب نصيرپور و شبنم مقدمي با "فرزند خاك"، جواد رضويان با "10 رقمي"، هنگاميه قاضياني با "به همين سادگي"‌ و ...
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن