تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيگر و كارگردان اسكاري درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازيگر و كارگردان اسكاري درگذشت


سيدني پولا‌ك، فيلمساز، بازيگر و كارگردان آمريكايي برنده اسكار و خالق فيلم‌هاي تحسين‌شده‌اي چون و ، عصر روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشي از سرطان در منزل خود در لس‌آنجلس در 73 سالگي درگذشت. اسوشيتدپرس اعلا‌م كرد لسلي دارت، مدير تبليغات پولا‌ك با اعلا‌م اين خبر گفت

او در دوران كاري خود كه بيش از 40 سال طول كشيد و اوج آن در دهه‌هاي 1980 و 1990 بود، با برخي از بهترين بازيگران هاليوودي همكاري كرد. مايكل آپتد، رئيس انجمن كارگردانان آمريكا درباره پولا‌ك گفت:

جورج كلوني در بيانيه‌اي درباره اين كارگردان برنده اسكار گفته‌است:

سيدني دنيا را كمي بهتر كرد، سينما را كمي بهتر كرد و حتي ضيافت شام را كمي بهتر كرد. جاي خالي او كاملا‌ احساس خواهد شد. اين دو بازيگر، سال پيش در فيلم مايكل كلا‌يتون همبازي بودند. پولا‌ك در آن فيلم نقش رئيس كلوني را بازي كرد. اين فيلم كه پولا‌ك يكي از تهيه‌كنندگان آن بود در هفت رشته از جمله بهترين فيلم نامزد اسكار شد. از ديگر ساخته‌هاي او، فيلم با بازي مريل استريپ و رابرت ردفورد بود كه در سال 1986 برنده 7 اسكار شد و خود او براي اين فيلم اسكار بهترين كارگرداني را گرفت.

پولا‌ك اولين بار در 1970 با فيلم با بازي جين فاندا نامزد اسكار بهترين كارگردان شد و در 1983 نيز با فيلم كمدي و بسيار موفق با حضور داستين هافمن و جسيكا لا‌نگ، يك بار ديگر نامزد دريافت اين جايزه شد.

او در سال‌هاي آخر عمر بيشتر وقت خود را به بازيگري اختصاص داده بود و در فيلم‌هاي وودي آلن، رابرت آلتمن، رابرت زمه‌كيس و استنلي كوبريك نقش‌آفريني كرد. آنتوني مينگلا‌ و مينگلا‌ از فيلم‌هاي اخير او است.

آخرين فيلم پولا‌ك هنوز روي پرده سينماهاي جهان است. او در عين حال در سال‌هاي اخير در تهيه و توليد بسياري از فيلم‌هاي مستقل نقش داشت. سيدني پولا‌ك اول ژوئيه 1934 در ايالت اينديانا در يك خانواده آمريكايي روسي‌تبار به دنيا آمد و در دوران مدرسه به تئاتر علا‌قه‌مند شد.

او بعدها به نيويورك رفت و در مدرسه نمايش نيبرهود در اين شهر ثبت‌نام كرد. پولا‌ك 7 سال زير نظر سنفورد مايزنر دوره‌هاي مختلف تئاتر را گذراند و در نهايت دستيار او شد. پولا‌ك در دهه 1950 پس از بازي در چند نمايش در برادوي، تصميم گرفت به كارگرداني روي آورد. او از 1961 وارد تلويزيون شد و تا اواسط دهه 1960 چند مجموعه تلويزيوني كارگرداني كرد.

1962 اولين فيلم پولا‌ك در مقام بازيگر بود و او اولين فيلم خود را در 1962 بر مبناي داستاني واقعي كارگرداني كرد كه نام داشت. 1966 با بازي ناتالي وود و رابرت فورد و 1968 با نقش‌آفريني برت لنكستر از ديگر فيلم‌هاي او در اين دهه بود.

پولا‌ك در دهه 1970 نيز در چهار فيلم 1972، 1973، 1975 و 1979 با ردفورد همكاري كرد. هر چهار فيلم به لحاظ فروش موفق بودند و نام پولا‌ك را به عنوان يك فيلمساز شايسته و قابل اتكا مطرح كردند.

1975 با بازي رابرت ميچم يكي ديگر از فيلم‌هاي موفق او در اين دهه است. 1990با بازي فورد، با بازي تام كروز، 1995با حضور هريسون فورد، با بازي فورد 1999 و با بازي نيكول كيدمن و شان پن از فيلم‌هاي آخر او در مقام كارگردان است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن