تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدني پولاك بازيگر و كارگردان اسكاري هاليوود در گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: "سيدني پولاك" بازيگر و كارگردان اسكاري هاليوود در گذشت
"سيدني پولاك" چهره برجسته هاليوود كه به خاطر فيلم "بيرون از آفريقا" در سال 1986اسكار بهترين كارگردان را از آن خود كرد، روز گذشته در سن 73 سالگي درگذشت.


به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، "سيدني پولاك" چهره برجسته هاليوود روز گذشته در سن 73 سالگي در لوس آنجلس در گذشت.

براساس اين گزارش "سيدني پولاك" فيلم ساز و كارگردان و بازيگر معروف آمريكا كه به خاطر فيلم "بيرون از آفريقا" در سال 1986 برنده اسكار بهترين كارگردان شد، روز گذشته بر اثربيماري سرطان در سن 73 سالگي درگذشت.

"سيدني پولاك" اول جولاي سال 1934 ميلادي در ايالت ايندياناي آمريكا متولد شد و فعاليت سينمايي خود را در دهه 1960 با كارگرداني چند برنامه تلويزيوني آغاز كرد كه" آلفرد هيچكاك تقديم مي كند" از جمله اين برنامه ها بود.

او همچنين براي كارگرداني فيلم "بيرون از آفريقا " برنده اسكار بهترين كارگرداني شد. علاوه بر اين پولاك تهيه كنندگي فيلم "كوهستان سرد" را برعهده داشت كه اين فيلم در سال 2003 ميلادي ساخته شد.

اين فيلم ساز برجسته در دو فيلم آمريكايي"ساكت 2002 " و " آقاي ريپلي با استعداد" در سال 1999ميلادي نيز سمت مدير توليد را به عهده داشت و در دو فيلم "چشمان كاملا بسته"ساخته "استنلي كوبريك" و نيز فيلم" شوهرها و همسرها"در سال 1992 ايفاي نقش كرد.

از ديگر فيلم هاي ساخته "پولاك" مي توان به" شناگر"در سال1968 ميلادي ، فيلم " ياكوزا "در سال 1975 ميلادي و فيلم "هاوانا" در سال 1990 ميلادي اشاره كرد.

همچنين فيلم "مترجم" با بازي "نيكول كيدمن" ديگر ساخته "پولاك است."سيدني پولاك" فيلمسازي بود كه سابقه درخشاني در ژانر تريلر سياسي داشت وي در فيلم هائي چون "سه روز كندور" و "شركت" ، فساد سياسي و قرباني شدن انسان در مناسبات پيچيده و آلوده سياسي و اجتماعي را به تصوير كشيد.ا

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//204 - 97 - 39//www.BornaNews.ir
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن